Algemeen
Prijs | € 11.950 |
Bouwjaar | 1982 |
Kilometerstand | 210.220 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | J-820-LS |
Datum deel 1 | 06-12-1982 (import) |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 73 kW (99 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | 1110 kg |
Trekgewicht max | 1500 kg |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1983 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
GVW: 1.560 kg
Wielbasis: 247 cm
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,49 l/100km (1 op 15,4)
CO₂-uitstoot: 154 g/km
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Saab 99 GL was anno 1984 al zeker een complete auto, met ondermeer de gewilde vijfversnellingsbak met lange overbrenging en een fraai velours interieur. Maar voor sommige eigenaren was dat nog niet genoeg. De oorspronkelijke (Zweedse) eigenaar van deze auto bestelde zijn 99 met een lange lijst aan fabrieksopties. Onder andere voor- en achterspoiler, spiegels en grille in lakkleur, achterruitjaloezie, sportuitlaat en sportstuur.
Los daarvan is dit een uitstekend geconserveerde 99, die duidelijk altijd is vertroeteld. De rode lak is diep glanzend en verkeert in een zeer mooie staat. Het velours interieur is uitgevoerd in een chique lichte moccakleur en mag eveneens uitstekend worden genoemd. De kilometerstand bedraagt 210.220 kilometer. De auto is de laatste jaren bij ons in onderhoud geweest en uit de eerdere Bilprovning-papieren (het Zweedse equivalent van onze APK) is op te maken dat er voordat de auto naar Nederland kwam weinig mee is gereden.
Dat heeft de Zweedse eigenaar gelukkig niet weerhouden om gedegen onderhoud uit te laten voeren – alle nodige vervangingsdelen zijn recent gemonteerd en ook onder de kap ziet alles er piekfijn uit. De Saab is voorzien van zeer goede banden. De motor loopt prachtig, is opvallend stil en slaat ook bij kou en vocht onmiddellijk aan.
In 1984, a Saab 99 GL was certainly already a complete car, with the sought-after five-speed transmission with long transmission and a beautiful velour interior included in the standard specifications. But for some owners that wasn't enough. The original (Swedish) owner of this car ordered his 99 with a long list of factory options. These included front and rear spoilers, colour coded mirrors and grille, rear window blind, sports exhaust and sports steering wheel.
Apart from that, this is an excellently preserved 99, which has clearly always been pampered. The red paint is high gloss and is in a very nice condition. The velour interior comes in a chic light mocha colour and can also be called excellent. The odometer reading is 210,220 kilometres. The car has been serviced by us in recent years and the earlier Bilprovning papers (the Swedish equivalent of the MOT) show that it was hardly driven before it came to the Netherlands.
Fortunately, that did not stop the Swedish owner from having thorough maintenance carried out - all necessary replacement parts have recently been fitted and everything looks good and clean under the bonnet as well. The Saab comes with good tyres. The engine runs beautifully, is remarkably quiet and starts immediately even in cold and damp conditions.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 99 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.