Algemeen
Prijs | € 8.950 |
Bouwjaar | 1984 |
Kilometerstand | 250.747 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | LF-30-ZJ |
Datum deel 1 | 27-06-1984 |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 73 kW (99 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 1077 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1983 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Wielbasis: 247 cm
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Dit is weer een mooi voorbeeld van een ontzettend leuke Saab 99. Het is een tweedeurs GL van het laatste bouwjaar (1984) en daarmee gelijk een van de laatste in Nederland geleverde 99's. De eerste eigenaar hield 'm dertien jaar lang in bezit; daarna volgden nog twee liefhebbers. Inmiddels is de auto bijna 38 jaar oud en in al die jaren veranderde er bar weinig aan het uiterlijk. Sneeuwwitte lak en bekleding in chique blauw velours maken van deze Saab een echte allemansvriend. De enige niet-standaard onderdelen betreffen de lichtmetalen velgen, overigens ook in een fraaie staat.
Bouwjaar 1984 betekent ook dat de gewilde vijfversnellingsbak met lange overbrenging onder de kap te vinden is, waarmee snelwegritten toch een stukje rustiger zijn dan het geval is bij de eerdere types. Tevens heeft is in dit modeljaar de betrouwbare elektronische ontsteking te vinden. De tellerstand bedraagt 266.952 kilometer en de tweeliter carburateurmotor loopt mooi en regelmatig. Even de choke uittrekken in de winter en hij slaat zonder morren aan. Dit is nog een hele echte Saab 99 zonder fratsen die nog jarenlang plezier kan leveren aan zijn vierde eigenaar.
This is another great example of a particularly nice Saab 99. It is a two-door GL model from the last year of production (1984) and therefore one of the last 99's sold new in the Netherlands. The first owner kept it for thirteen years; after which just two other owners followed. Meanwhile, the car is almost 38 years old and in all those years very little has changed in its appearance. Snow-white paint and plush blue velours upholstery make this Saab a real treat. The only non-standard parts are the alloy wheels, which are also in a good condition.
Model year 1984 also means that the sought-after five-speed transmission with its long end gear can be found, which makes motorway trips quite more relaxing than is the case with the earlier types. The reliable electronic ignition can also be found in this model year. The car’s odometer reads 266.952 kilometres now and the two-litre carburettor engine runs beautifully and regularly. Just pull out the choke in the winter and it will start without hesitation. This is a genuine Saab 99 that can still deliver years of pleasure to its fourth owner.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 99 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.