Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 - RS Clone 2.7 MFI Sought after 2.7 MFI engine, hig quality restoration, original service bo - AutoWereld.nl
 
€ 157.500
43.000 km

Algemeen

Prijs € 157.500
Bouwjaar Mei 1973
Kilometerstand 43.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken 58-36-XV
Datum deel 1 -
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 154 kW (209 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2341 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur -
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1050 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1973
Meer modelinformatie

Aanbieder

Gallery Aaldering
Arnhemsestraat 47

6971AP Brummen

0575564055

www.gallery-aaldering.com

Extra informatie

Motorrijtuigenbelasting: geen

De Porsche 911, één va de meest bekende klassiekers aller tijden, behoeft eigenlijk geen introductie. Inmiddels is Porsche al met de achtste generatie van het model bezig. Iedere generatie heeft wel een model dat tot icoon is uitgegroeid, zoals de Turbo en de GT3. Bij de eerste generatie was dat absoluut de 911 2.7 RS. Een auto met een legendarisch imago. De 911 die we hier aanbieden is er eentje die volledig is gerestaureerd naar specificaties van een 2.7 RS.

Op 4 mei 1973 werd deze 911 als ‘T’ afgeleverd aan de eerste Nederlandse eigenaar. Die eigenaar moet ontzettend gelukkig zijn geweest met zijn keuze want er was feitelijk geen betere sportwagen dan een 911 in die tijd. De ‘Plegepass’ met stempels van het onderhoud van de dealer in Arnhem is al die tijd bewaard gebleven bij de auto.

De jaren vlogen voorbij en zoals dat vaak gaat dient op een gegeven moment de restauratie zich aan. Daarbij koos de meest recente eigenaar voor een enorm grondige aanpak waarbij originaliteit niet de allerhoogste prioriteit had. Het resultaat: een waanzinnig goed gerestaureerde 911 die volledig kaal is geweest en werd opgebouwd met een compleet gereviseerde 2.7 MFI motor. Een zeer geliefde krachtbron en de laatste met mechanische brandstofinjectie. Deze motor werd geleverd in de 911 Carrera tussen 1974 en 1976 en levert standaard 210 pk.

De carrosserie, de techniek, het minimalistisch interieur: alles oogt concoursstaat en is tot in de kleinste details gerestaureerd. Een fotoverslag van diverse fotomapjes omvang laat iedere stap van het restauratieproces zien en maakt duidelijk dat kosten noch moeite zijn gespaard een unieke ‘RS-recreaction’ neer te zetten. De uitstraling is fenomenaal waarbij de gifgroene kleur het helemaal afmaakt.

Over het rijden met de 911 kunnen we kort zijn: wat een sensatie! Het interieur doet nog het meest denken aan een circuitauto en alle vormen van geluidsisolatie schitteren dan ook door afwezigheid. Het maakt de beleving extra groot en het typische motorgeluid van de 2.7 zescilinder is de spreekwoordelijke kers op de taart. Het onderstel en de remmen passen fantastisch bij het dynamische karakter van de 911. Rijden met deze ‘RS’ is een indrukwekkende ervaring en het liefst stop je alleen om te tanken.

Naast de plegepass en de vier fotomappen van de restauratie zijn er ook zeer veel facturen en een instructieboekje bij de auto.

Op zoek naar een werkelijk perfect gerestaureerde 911 met de juiste uitstraling, zeer aansprekende prestaties en veel geliefde zaken zoals de Fuchs-wielen en de MFI-motor? Dan is deze origineel Nederlandse 911 echt wat voor u!

Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Gallery Aaldering

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken