
Porsche 911 - 2.4T Coupe Geheel gerestaureerd en gereviseerd
Algemeen
Prijs | € 89.911 |
Bouwjaar | 1973 |
Kilometerstand | 25.389 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 96 kW (131 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2341 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Paars |
Oorspronkelijke kleur | Donker paars |
Gewicht | 1050 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1973 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Extra informatie
Interieur: Zwart, Skai
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Tot 1973 liet Porsche het uiterlijk van de in 1963 geintroduceerde 911 min of meer ongewijzigd. Onderhuids evolueerde de auto natuurlijk wel, wat uiteindelijk resulteerde in de serie met 2.4ltr motoren vanaf het modeljaar '72. Deze serie is de fijnst rijdende van alle 911 modellen totdat het G-model verscheen. De 2,4ltr motor bood meer vermogen, dus ook meer souplesse en de versnellingsbak kreeg een conventioneel schakelpatroon wat ook nu nog wordt gebruikt. Hadden de voorgaande modellen nog de eerste versnelling naar beneden toe, tegenwoordig zijn bestuurders gewend aan de eerste versnelling omhoog. Zo schakelt de 2.4ltr met de zgn. 915 versnellingsbak het gemakkelijkst van alle klassieke F-modellen. Het hier aangeboden exemplaar is zo'n fijn rijdende klassieker, bovendien technisch en optisch als nieuw. Over een periode van meer dan tien jaar werd deze 911 als privé project gerestaureerd door de eigenaar van een restauratiebedrijf. De roestvrije auto werd door Auto Classica Rubio vakkundig gespoten, zie maar eens wat die autospuiter kan, in de originele kleur Aubergine (025-9-2). Het interieur werd vernieuwd in de originele kleur en dito materialen, de motor werd geheel gereviseerd (inclusief nieuwe zuigers/cilinders), koppeling vernieuwd, remmen vernieuwd en bijvoorbeeld alle rubbers van de wielophanging. De originele Fuchs velgen werden eveneens professioneel gerestaureerd. Talloze details werden in originele staat gebracht en uiteraard moest ze ook gaan rijden als een nieuwe. Als je wat kunt in deze wereld heb je als restaurateur niet zoveel 'verloren uurtjes' dus werd het project pas na tien jaar afgerond. Maar dan heb je ook wat! De restauratiekosten overstegen inmiddels de marktwaarde van de auto maar dat mag bij een 'hobbyproject'. Het rijden in de 911 boeide de eigenaar minder dus is de auto na de restauratie nog zo ongeveer nieuw. Motor- en baknummer zijn gecontroleerd, alles matching. De auto staat nu in de originele en perfect opgebrachte kleur in onze showroom voor u klaar, voorzien van klassiek kenteken in zgn. 'oud blauw'. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/porsche-911-2.4t-coupe-1973/2262
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.