Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 - 2.7 Carrera MFI - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 - 2.7 Carrera MFI

1974, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Rood
€ 169.911
40.877 km

Algemeen

Prijs € 169.911
Bouwjaar 1974
Kilometerstand 40.877 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 05-02-1974
Belasting Geen, belastingvrij
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 154 kW (209 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2693 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Donker rood
Gewicht 950 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1973
Meer modelinformatie

Aanbieder

Witmer & Odijk
Wasbeeklaan 3A

2361HG Warmond

0715790534

www.witmerodijk.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Mechanical Fuel Injection, afgekort MFI zijn de drie letters die de in 1974 geintroduceerde 911 Carrera zo bijzonder maakt. Deze mechanische injectie bezorgt dit voormalige topmodel de rij-sensatie die de opvolgende auto's met K-jetronic injectie missen. Het indrukwekkende motorgeluid en de directe gaspedaal respons maken de Carrera, in combinatie met het lage gewicht (1075kg) tot een Supercar met dito prestaties. In 5,5 sec. van nul naar honderd (gemeten door het Amerikaanse Motor magazine) was destijds sensationeel snel. De specificaties van de 911 Carrera 2.7 zijn dan ook gelijk aan die van de, aanzienlijk kostbaardere, '73 Carrera RS Touring. De motor (911/83), versnellingsbak, vering, demping en besturing zijn identiek. De impact bumpers van het G-model wegen echter meer, maar Porsche wist dit te compenseren door lichtere (en ook betere) stoelen te monteren, en de stalen achter-wieldraagarmen te vervangen door aluminium armen. Net zoals de RS beschikt deze zeer beperkt gebouwde Carrera over de brede achterschermen om de spoorbreedte achter te kunnen vergroten, uiteraard ter verbetering van het weggedrag. Interessant om te vermelden is dat Porsche na 1976 de mechanische injectie alleen nog toepaste in haar raceauto's. Emissie eisen uit de US verplichte Porsche over te gaan op de K-jetronic injectie, en de daarbij behorende veel tammere nokkenassen. Dit gegeven, en de zeer beperkte oplage, maakt de 2.7 Carrera tot een verzamelwaardige auto. Zo'n 911 moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen; originaliteit, historie, technische conditie en schade/roestvrij zijn sleutelwoorden bij aanschaf van een dergelijke auto. Het hier aangeboden exemplaar voldoet uiteraard aan de eisen van een kritische koper. In februari 1974 nieuw geleverd aan een Italiaanse schoenenfabrikant, terug te zien in de bijzondere kleurkeuze, en actueel afkomstig van de tweede eigenaar. Altijd schade- en roestvrij gebleven, zie de detailfoto's van de onderzijde. Slechts om cosmetische redenen vakkundig eenmaal gespoten in origineel Peru Rot, dat alleen voor modeljaar 1974 leverbaar was. Het is een zgn. matching numbers exemplaar met originele motor. Servicehistorie en facturen van recent onderhoud zijn voorhanden. Deze 911 Carrera rijdt en presteert dan ook indrukwekkend 'als nieuw', een tijdmachine in de Porsche historie. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsche-911-carrera-2.7-mfi-coupe-1974/2058

Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Witmer & Odijk

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken