Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 190 - Concours Condition - Hardtop -
Algemeen
Prijs | € 190.000 |
Bouwjaar | 1961 |
Kilometerstand | 84.567 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | DZ-16-94 |
Datum deel 1 | 01-02-1961 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 77 kW (105 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 3 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1900 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | DB050 |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Lederenbekleding
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Hellrot
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- vouwdak
= Bijzonderheden =
English/German Below.
Excellence on road and rally – Mercedes 190 SL
De Mercedes 190 SL illustreert perfect het belang van luisteren naar feedback. Nadat de 300 SL werd geïntroduceerd, merkte een Amerikaanse Mercedes-importeur op dat hoewel velen interesse hadden, de 300 SL toch te duur bleek voor de gemiddelde consument die een weekend auto zocht. Na een gesprek met het hoofdkantoor in Duitsland werd er snel gehandeld; nog datzelfde jaar werd de 190 SL (gebaseerd op de Ponton) onthuld op de beurs in New York. Een jaar later was de productieversie gereed en werd deze gepresenteerd in Genève. Opvallend genoeg werd de auto niet gepositioneerd als een sportwagen, maar als een comfortabele tweezitter. Dit bleek een groot succes, met meer dan 25.000 exemplaren die tussen 1955 en 1963 van de Duitse productielijn rolden.
Onze Mercedes-Benz 190 SL uit 1961 heeft een volledige restauratie ondergaan door de vorige eigenaar in Nederland. Deze restauratie is uitgevoerd met aandacht voor detail, met de intentie de auto weer in dezelfde kwaliteit en authenticiteit te maken zoals toen hij net de fabriek verliet. Elk onderdeel is zorgvuldig gereviseerd. Kunt u zich voorstellen dat u rondrijdt met het gevoel dat de auto net uit de fabriek komt, terwijl op de achtergrond de muziek van The Beatles en The Rolling Stones klinkt?
Dat is wat we noemen een echte 'Cool Classic'!
Tot snel!
--
English.
Excellence on road and rally – Mercedes 190 SL
The Mercedes 190 SL perfectly illustrates the importance of listening to feedback. After the introduction of the 300 SL, an American Mercedes importer noted that while many were interested, the 300 SL proved too expensive for the average consumer looking for a weekend car. After a conversation with the headquarters in Germany, swift action was taken; later that same year, the 190 SL (based on the Ponton) was unveiled at the New York Auto Show. A year later, the production version was ready and presented in Geneva. Interestingly, the car was not positioned as a sports car, but as a comfortable two-seater. This proved to be a great success, with over 25,000 units rolling off the German production line between 1955 and 1963.
Our 1961 Mercedes-Benz 190 SL has undergone a full restoration by the previous owner in the Netherlands. This restoration was carried out with attention to detail, with the intention of bringing the car back to the same quality and authenticity as when it left the factory. Every part has been carefully refurbished. Can you imagine driving around with the feeling that the car just rolled out of the factory, while the music of The Beatles and The Rolling Stones plays in the background?
That's what we call a true 'Cool Classic'!
See you soon!
--
German
.
Excellence on road and rally – Mercedes 190 SL
Der Mercedes 190 SL illustriert perfekt die Bedeutung des Zuhörens auf Feedback. Nach der Einführung des 300 SL bemerkte ein amerikanischer Mercedes-Importeur, dass zwar viele Interesse zeigten, der 300 SL jedoch zu teuer für den durchschnittlichen Verbraucher war, der ein Wochenendauto suchte. Nach einem Gespräch mit der Zentrale in Deutschland wurde schnell gehandelt; noch im selben Jahr wurde der 190 SL (basierend auf dem Ponton) auf der Autoausstellung in New York enthüllt. Ein Jahr später war die Serienversion fertig und wurde in Genf präsentiert. Interessanterweise wurde das Auto nicht als Sportwagen, sondern als komfortabler Zweisitzer positioniert. Dies erwies sich als großer Erfolg, mit mehr als 25.000 Exemplaren, die zwischen 1955 und 1963 von der deutschen Produktionslinie rollten.
Unser Mercedes-Benz 190 SL von 1961 wurde von dem vorherigen Besitzer in den Niederlanden einer vollständigen Restaurierung unterzogen. Diese Restaurierung wurde mit Liebe zum Detail durchgeführt, mit dem Ziel, das Auto wieder in die gleiche Qualität und Authentizität zu bringen wie damals, als es die Fabrik verließ. Jedes Teil wurde sorgfältig überarbeitet. Können Sie sich vorstellen, wie Sie mit dem Gefühl herumfahren, dass das Auto gerade erst aus der Fabrik gekommen ist, während im Hintergrund die Musik von The Beatles und The Rolling Stones spielt?
Das ist es, was wir eine echte 'Cool Classic' nennen!
Bis bald!
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.