Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 190 Matching Numbers - Well documented -
Algemeen
Prijs | € 145.000 |
Bouwjaar | 1963 |
Kilometerstand | 1.635 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | DR-75-94 |
Datum deel 1 | 23-02-1963 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 76 kW (103 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1900 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | DB158 |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Lederenbekleding
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- vouwdak
= Bijzonderheden =
English/German Below.
Excellence on road and rally – Mercedes 190 SL
Het verhaal begint in de vroege jaren '50, toen Mercedes-Benz besloot een roadster te ontwikkelen die de luxe en prestaties van de 300SL zou weerspiegelen, maar dan in een vriendelijker prijssegment. Onder leiding van ingenieur Karl Wilfert en ontwerper Walter Häcker werd de 190SL geboren.
Nadat de 300SL werd geïntroduceerd, merkte een Amerikaanse Mercedes-importeur op dat hoewel velen interesse hadden, de 300SL te duur bleek voor de gemiddelde consument die een weekend auto zocht. Na overleg met het hoofdkantoor in Duitsland werd er snel gehandeld. Nog datzelfde jaar werd de 190SL, gebaseerd op de Ponton, onthuld op de New York Auto Show in 1954. Daarnaast bood de 190SL een comfortabele rit dankzij de onafhankelijke voorwielophanging en de robuuste achteras.
Ondertussen zijn we bij de Cool Classic Club wel vertrouwd met de 190SL. Dit exemplaar stamt uit 1963 en heeft een prachtige historie. Zorgvuldig gerestaureerd bij de Mercedes specialist van Nederland. Zoals het hoort bij een Mercedes, zijn de facturen zorgvuldig gedocumenteerd. Matching numbers en helemaal klaar voor heel veel mooie ritten en duimpjes van omstanders!
Bent u klaar om de klasse van deze auto zelf te ervaren?
--
English.
Excellence on road and rally – Mercedes 190 SL
The story begins in the early 1950s, when Mercedes-Benz decided to develop a roadster that would reflect the luxury and performance of the 300SL, but at a more accessible price point. Under the leadership of engineer Karl Wilfert and designer Walter Häcker, the 190SL was born.
After the introduction of the 300SL, an American Mercedes importer noted that while many were interested, the 300SL proved too expensive for the average consumer seeking a weekend car. After consulting with headquarters in Germany, swift action was taken. Later that same year, the 190SL, based on the Ponton, was unveiled at the New York Auto Show in 1954. Additionally, the 190SL offered a comfortable ride thanks to its independent front suspension and robust rear axle.
Meanwhile, at the Cool Classic Club, we are quite familiar with the 190SL. This particular model dates back to 1963 and boasts a remarkable history. Carefully restored by the top Mercedes specialist in the Netherlands. True to Mercedes tradition, all invoices are meticulously documented. It features matching numbers and is fully prepared for many beautiful drives and admiring glances!
Are you ready to experience the class of this car for yourself?
--
German.
Exzellenz auf Straße und Rallye – Mercedes 190 SL
Die Geschichte beginnt in den frühen 1950er Jahren, als Mercedes-Benz beschloss, einen Roadster zu entwickeln, der den Luxus und die Leistung des 300SL widerspiegeln sollte, jedoch zu einem erschwinglicheren Preis. Unter der Leitung von Ingenieur Karl Wilfert und Designer Walter Häcker wurde der 190SL geboren.
Nach der Einführung des 300SL bemerkte ein amerikanischer Mercedes-Importeur, dass zwar viele Interesse zeigten, der 300SL jedoch für den durchschnittlichen Verbraucher, der ein Wochenendauto suchte, zu teuer war. Nach Rücksprache mit der Zentrale in Deutschland wurde schnell gehandelt. Noch im selben Jahr wurde der 190SL, basierend auf dem Ponton, auf der New York Auto Show 1954 enthüllt. Der 190SL bot zudem dank seiner unabhängigen Vorderradaufhängung und der robusten Hinterachse eine komfortable Fahrt.
Inzwischen sind wir bei der Cool Classic Club mit dem 190SL bestens vertraut. Dieses Exemplar stammt aus dem Jahr 1963 und hat eine bemerkenswerte Geschichte. Es wurde sorgfältig von einem führenden Mercedes-Spezialisten in den Niederlanden restauriert. Wie es sich für einen Mercedes gehört, sind alle Rechnungen sorgfältig dokumentiert. Mit Matching Numbers ist der Wagen bestens für viele schöne Fahrten und bewundernde Blicke gerüstet!
Sind Sie bereit, die Klasse dieses Autos selbst zu erleben?
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.