Renault Clio - 3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752
Algemeen
Prijs | € 69.500 |
Bouwjaar | 2003 |
Kilometerstand | 83.040 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | JD-712-N |
Datum deel 1 | 23-09-2003 (import) |
Belasting | (±) € 725,00 per jaar |
Topsnelheid | 245 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,80 sec |
Motorvermogen | 187 kW (254 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2946 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Groen |
Oorspronkelijke kleur | Groen |
Gewicht | 1275 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | april 2003 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 205/40 R18
Bandenmaat achter: 245/40 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 245 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.375 kg
Afmetingen (LxBxH): 377 x 164 x 142 cm
Wielbasis: 251 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
CO₂-uitstoot: 285 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,92 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik in de stad: 15,57 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,82 l/100km (1 op 10,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Cd-wisselaar
- Elektrische ramen voor
- Sportstoelen voor
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Stuur verstelbaar
Exterieur
- Achterspoiler
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Halogeen mistlampen
- Lichtmetalen velgen 18"
- Wis-/was installatie voor koplampen
Veiligheid
- Airbag passagier
- Electronic Brake Distribution
- Extra getint glas
= Bijzonderheden =
Nu beschikbaar via Veban Motorsport, jouw specialist in Renault Sport en Alpine:
‘’one of a kind’’
Dat is wat deze Clio V6 Phase 2 is! Met zijn groene kleur en zwarte accenten is het een echte ‘attention grabber’.
Toen Axel Breun als designer naar Renault Sport kwam had hij al een voorliefde voor de Twingo, echter vond hij dat de motor enorm achterliep op het design ervan. Hij besloot dus te gaan zoeken voor een waardige motor om in de Twingo te plaatsen. Even later kwam hij op het idee om een middenmotor in de Twingo te plaatsen, net zoals Renault dat deed met de Renault 5 Turbo. Na diverse autobladen onderzocht te hebben kwam hij tot de conclusie dat de Ferrari 308 dezelfde wielbasis had, Eureka! Axel ging opzoek naar 2 donor auto’s om zo zijn visie in werkelijkheid te brengen, echter is dit er nooit van gekomen. Renault-sport deed wat jaren later de Clio 2 introduceren, maar kwamen echter wat sportief imago te kort. Axel kreeg de klus om dat op te lossen, en zo werd het idee voor de Clio V6 tot leven gebracht.
De Clio kent 2 Phases. De Phase 1 werd samen met TWR tot leven gebracht en was verkrijgbaar in 3 kleuren, de Phase 2 was het verbeterde concept van de Phase 1 en werd zelf door Renault Sport in Dieppe gemaakt. Nummer 0352 van de Phase 2 is wel een hele bijzondere! Deze V6 begon zijn leven als Zilver, en werd in Duitsland geleverd. Wat jaartjes later werd hij door de eigenaar volledig groen gespoten en werden er onderdelen vanuit de ClioV6 Trophy geplaatst en een Wiechers Rolkooi (volledig TÜV vermeld). In 2016 kwam het beestje te koop en besloten wij als Veban Motorsport hem aan te schaffen, even later vonden wij het volgende baasje in Nederland. De huidige eigenaar en wij hebben samen aan tafel gezeten om zijn visie van een echte V6 in werkelijkheid te zetten, en daar is deze auto als resultaat uit gekomen!
Deze v6 is volledig onderhanden genomen volgens het ‘’Nut & Bolt restoration’’ principe, alles was gedemonteerd en alles is opgeknapt als niet gereviseerd of vervangen voor een ‘uprated’ onderdeel. Diverse onderdelen van de Clio V6 Trophy zijn geplaatst, zoals de achterstabi-stang, voorste stabi-stang, originele magnesium crommadora velgen, Trophy spoiler, CAE Racing shifter, Uni-wiper, Trophy tussenwand in het interieur. Maar buiten dat zijn er nog andere smaakvolle aanpassingen gebeurt zoals de: volledig herbekleden Sparco Rev stoelen, het herbekleden dashboard en stuur met airbag, de versterkte PK6 Versnellingbak met verzwaard lagerwerk, en splinternieuw origineel Renault getint glaswerk en zo ook de Carbontec Vloerplaten en KW V3 onderstel. Niet te vergeten is het uitlaat systeem die door ons custom gemaakt is en zorgt voor een fenomenaal geluid!
Het volledige exterieur en interieur van de Clio is groen en er is nergens meer een spoor van zilver te bekennen, dat was zowel de wens van ons als die van de huidige eigenaar. Ook zijn alle onderstel delen gepoedercoat en de aluminium delen ‘’ge-vaporblast’’, dit geeft een echte frisse uitstraling en blijft jaren zo goed. Dit alles heeft meer dan 30,000 EUR gekost en dat valt ook zeker terug te zien in het fantastische resultaat. Van de restauratie zijn natuurlijk beelden gemaakt en kunnen opgevraagd worden indien er interesse daarvoor is. Deze facturen zijn uiteraard ook aanwezig.
De volledige onderhoudshistorie is aanwezig, zowel als alle boekjes en officiële documenten. Alles staat in de laatste TÜV brief vermeld qua modificaties en dus zal de keuring moeiteloos verlopen.
De Clio staat verwarmd gestald en zal indien interesse aanwezig zijn voor een eventuele bezichtiging.
Voor meer vragen, aarzel niet ons te contacteren!
U kunt ons telefonisch bereiken op: 0651540301 of via onze website.
Hoeveel kost een Renault Clio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.