Porsche 911 - Urmodell Carrera 3.0 Rare and sought after Matching Numbers Carrera 3.0. European version,
Algemeen
Prijs | € 102.500 |
Bouwjaar | 1977 |
Kilometerstand | 160.192 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 98-YB-93 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zilver |
Oorspronkelijke kleur | Zilver |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Interieur: Zwart, Leder/stof
Motorrijtuigenbelasting: geen
In 1976 verschijnt de 911 Carrera 3.0. Een, zo blijkt later, zeer bijzondere uitvoering want er worden gedurende de twee jaar dat hij leverbaar is slechts 3.687 stuks gebouwd. De 3.0 Carrera wordt uitgerust met drieliter motor uit de 930, maar dan zonder turbo. Met 200 pk is hij krachtiger dan de gewone 911 van dat jaar. Deze motor zou later uitgroeien tot de krachtbron voor alle modellen die volgden, van de 911 SC tot en met de Carrera 3.2.
De 3.0 wordt wel eens aangeduid als de ingetogen versie van de 2.7 RS en 2.7 Carrera. Ingetogen dan vooral in verschijning, qua prestaties is hij vergelijkbaar en in de hoogste versnelling zelfs sneller dan zijn illustere voorgangers.
Deze 911 Carrera 3.0 werd nieuw geleverd in 1977 in Verona, Italië. Later vervolgde de 911 zijn leven in Duitsland om uiteindelijk naar Nederland te verhuizen. Sindsdien heeft de Carrera een uitstekend leven met de beste zorg die je je maar kunt wensen.
Onder die zorg valt bijvoorbeeld de volledige en zeer vakkundig uitgevoerde motorrevisie een jaar geleden. Uitgevoerd bij een specialist, waarbij zowel de facturen als ook de fotoreportage van de revisie duidelijk laat zien dat de drieliter in fantastische staat verkeert. Een jaar daarvoor zijn zowel de versnellingsbak als ook de koppeling volledig gereviseerd en waar mogelijk vernieuwd. Kortom: rijden doet de Carrera simpelweg verbluffend goed. Ook alle andere techniek is zorgvuldig bijgehouden, er is geen cent bespaard op het onderhoud van deze Porsche.
De zilvergrijze carrosserie is netjes te noemen met keurig lakwerk. Passingen zijn allemaal erg netjes en zaken als verlichtings-, rubber- en kunststofdelen zijn allen in een uitstekende staat verkerend.
Het interieur is bijzonder netjes, met af fabriek zwart kunstleder met de zeer geliefde krijtstreep stoffen bekleding op de middendelen van de zittingen. Het gehele interieur is bijzonder netjes en doet zeer origineel aan. Niet zo heel vreemd, met een originele, gedocumenteerde kilometerstand van 144.000 kilometer geeft zo'n kwalitatief hoogwaardig Porsche-interieur nog geen krimp.
Bij de auto komt een flinke ordner met rekeningen, fotoreportages van de revisies, brochures en de originele boeken. Laten we ook het 'geboortedocument' van Porsche niet vergeten, dat de echtheid en de kloppende motor van deze bijzondere auto onderstreept.
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.