Maserati Levante - 3.8 V8 Trofeo 580pk | 1e eig | Bowers&Wilkins | NL-auto | 22 inch
Algemeen
Prijs | € 134.500 |
Bouwjaar | 2021 |
Kilometerstand | 48.108 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 8 |
APK | Ja, tot 27 augustus 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 27-08-2021 |
Belasting | - |
Motorvermogen | 427 kW (581 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3799 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Grigio (grijs metallic) |
Gewicht | 2145 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- ESP
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Spoiler
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: okt. 2019 - dec. 2021
Technische informatie
Koppel: 730 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 80 liter
Acceleratie (0-100): 4,1 s
Topsnelheid: 300 km/u
GVW: 2.825 kg
Wielbasis: 300 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 15,9 l/100km (1 op 6,3)
CO₂-uitstoot: 329 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 395 - € 432 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Lichtmetalen velgen 21"
- Achterspoiler
- Adaptief demping systeem
- Buitenspiegel(s) automatisch dimmend
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Dimlichten automatisch
- Elektronische remkrachtverdeling
- Geluidwerend glas
- Keyless entry
- Koplampen adaptief
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting
- Parkeersensor voor en achter
Infotainment
- Navigatiesysteem full map
- Audio installatie premium
- Bowers & Wilkins audio
- Multimedia-voorbereiding
- Rondomzicht camera
- Spraakbediening
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Achterbank verwarmd
- Luxe lederen bekleding
- Voorstoelen verwarmd
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Carbonafwerking interieur
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugen
- Keyless start
- Lederen interieurdelen
- Lederen stuurwiel
- Sportstuur
- Stoel ventilatie voor
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Dodehoek detector
- Adaptieve cruise control
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Brake Assist System
- Hill hold functie
Overige
- Apple Carplay/Android Auto
- Dodehoekbewaking (QXAN; Dodehoek detector)
- Matrix led koplampen
- Afdaal assistent
- Bi-Xenon Full AFS met sproeiers - 35WATT (QLM2)
- Bluetooth
- Carbon Fiber High Gloss afwerking (Q156; Carbonafwerking interieur)
- Connected services
- Dab
- Elektrisch bedienbare achterklep met sensorsturing
- Gelimiteerd slipdifferentieel
- LED mistlampen
- Luchtvering
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- Schakelpaddles (Q407)
- sluitbekrachtiging
- Sportstuurwiel (Q6BN; Sportstuur)
- Surround View Camera (QXAH; Rondomzicht camera)
- Uitparkeer waarschuwing
- Voorzetels met ventilatie (Q559; Stoel ventilatie voor)
= Bijzonderheden =
Maserati Levante 3.8 V8 Trofeo Grigio
Als u dan toch SUV wilt gaan rijden… Doe het dan vooral in Maserati stijl! De Levante is één van de weinige hoogzitters die het sportieve oer-DNA van een merk niet in de weg zit. Sterker nog, als hoogste begerenswaardige 3.8 V8 Trofeo is het een volwaardig alternatief voor menig laagvlieger in supercar land. Wat een krachtpatser. Wat een schoonheid. Wat een fantastische liefhebbersauto! In het bijzonder in deze samenstelling: 22 inch wielen, een carbon in- exterieurpakket, panoramadak, 360 graden camera, Bowers & Wilkins audio, gekoelde Sports Seats en een hele rits pakketten werden af-fabriek afgevinkt. Waaronder Driver Assistance, Compulsory, Connectivity en een Welcome Pack. De bestelling werd geplaatst door uw voorganger; dit betekent dat de Levante Trofeo afkomstig is van de 1e eigenaar! Een Nederlander welteverstaan, die de 8-cilinder Maserati bij officieel dealer Driessen samenstelde. Als u nu nog geen SUV overweegt, weten we ook niet meer…
Exterieur
De Levante is in zijn klasse een vreemde eend in de bijt. En dat is geen toeval, immers de Quattroporte en Ghibli moeten hetzelfde lot ondergaan. Zie het vooral als een groot compliment, want welke liefhebber van design, charisma en sportiviteit wil nu in een gangbare SUV, limousine of sportsedan gezien worden? De 3.8 V8 Trofeo doet er nog een flinke schep onderscheid bij bovenop. Met zijn tijdloze rondingen en natuurlijke glooiingen is elke Levante een elegante eyecatcher. Bovenop het vloeiende lijnenspel monteerde Maserati speciaal voor de Trofeo een scherpere bumper styling en dikkere side skirts. Die laatste zijn op dit exemplaar carbon uitgevoerd, net als de frontsplitter en diffusor! Verder is dit topmodel te herkennen aan de Rosso finish van de iconische ‘cooling slots’ in de voorschermen. Ditzelfde rood treft u in de vorm van remklauwen die in dit geval achter 22 inch grote Staggered Orione velgen ‘schuilgaan’. Opvallen doet u met deze super stijlvolle Performance-SUV dus sowieso! Het ingetogen Grigio lakwerk verandert daar niets aan, maar voorkomt wel dat de Italiaanse schone aan authenticiteit en veelzijdigheid inboet. Kortom, precies goed!
Interieur
Alleen een merk als Maserati is in staat om sfeervol en zwart met elkaar te combineren. Er is Nero leder in overvloed aan boord van de Levante 3.8 Trofeo: van Sports Seats tot aan portieren, instrumentenpaneel en dashboard aan toe. Verder kleurt ook de velours hemelbekleding zwart. Rosso stiknaden corresponderen met de rode details aan de buitenkant en zijn toegepast op alle, eerder genoemde Nero lederen delen. Wat een smaakmaker! Ook het carbon keert terug in de V8 Trofeo cockpit, en wel in de vorm van een Matte Carbon Interior Pack om precies te zijn. Hiertoe behoren onder andere de dashboard inserts, portierlijsten en natuurlijk de brede midden-/tunnelconsole. Zo hightech als dit materiaal is, zo classy doet het analoge uurwerk aan, recht boven het grote media- en infotainmentscherm. Heerlijk dat contrast! En bovenal hoogst begeerlijk…
Opties & extra’s
Zitten doet u in de verwarmde + geventileerde sportstoelen natuurlijk voortreffelijk, maar rijden in deze drietand wordt nóg comfortabeler dankzij zaken zoals stuurwielverwarming, luchtvering, een 360 graden camera en een indrukwekkende reeks pakketten – waaronder Driver Assistance, Compulsory, Connectivity en Welcome Pack. Met de aanwezigheid van een groot glazen panoramadak, Bowers & Wilkins audio + Four-zone Climate Control zitten de achterste passagiers er eveneens meer dan gerieflijk bij. In de Maserati Levante V8 komt niemand wat te kort!
Techniek & performance
Zo royaal als onze Trofeo in zijn uitrusting zit, zo rijk is de 3,8 liter 8-cilinder aan vermogen: maar liefst 580 pk perst de Trident uit zijn magische V8-blok. Dat er zijn 50 méér dan de op één na krachtigste (GTS-)versie! Ook qua koppel valt er niets te klagen: 730 Newtonmeters worden over de voor- en achteras verdeeld. Alles bij elkaar zorgt het ervoor dat de Maserati SUV slechts 4,1 seconden nodig heeft om van 0 naar 100 km/h te razen, en pas bij een topsnelheid van 302 km/h ophoudt met accelereren. Welkom bij de 300+ club! Dat hoort u ons niet gauw zeggen tegen een auto uit deze klasse… Verder toont de Levante 3.8 zich een ware winnaar als het om rijbeleving (lees: sound!) gaat. Die trofee gaat dus óók naar de Trofeo!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Maserati Levante verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.