Ferrari GTC4 - Lusso 6.3 V12 | Lift | Carbon Driver Zone | Pass. Display | Camera v+a | JBL
Algemeen
Prijs | € 249.500 |
Bouwjaar | 2017 |
Kilometerstand | 50.204 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 28-06-2017 |
Belasting | (±) € 1.226,00 per jaar |
Topsnelheid | 335 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,40 sec |
Motorvermogen | 507 kW (689 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 6262 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Nero Daytona (zwart metallic) |
Gewicht | 1790 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 7 |
Introductiejaar | juni 2016 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- ESP
- Airconditioning
- Climate Control
- Lederenbekleding
- Navigatiesysteem
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2016 - dec. 2018
Technische informatie
Koppel: 697 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 91 liter
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 335 km/u
Wielbasis: 299 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 15 l/100km (1 op 6,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- 20 inch wielen
- Adaptief demping systeem
- Giallo remklauwen
- Koplampen adaptief
- Scuderia emblemem
- Sperdifferentieel
Infotainment
- JBL audio
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map + hard disk
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Carbonafwerking interieur
- Carbon central bridge
- Carbon Driver Zone
- Giallo Ferrari logo's in hoofdsteunen
- Giallo stiksels
- Giallo toerenteller
- Lederen interieur
- Passenger display
- Stoel ventilatie voor
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
Overige
- achterasbesturing
- Apple Carplay/Android Auto
- Camera voor & achter
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- Suspension Lifter
= Bijzonderheden =
Ferrari GTC4Lusso V12
De Ferrari GTC4 Lusso is een vertrouwd fenomeen in de showroom van Prins. Toch blijft het bijzonder: het tonen van een Italiaanse grand tourer in combinatie met een atmosferische 12-cilindermotor. Dit betekent dus 690 steigerende paarden in het front, vierwielaandrijving en een topsnelheid van 335 km/h... Om nog maar te zwijgen over de rijbeleving! Zo gevuld als het motorcompartiment is, zo vol is tevens het uitrustingsniveau van deze GTC4: carbon interieurafwerking, leder met diamantmotief, adaptieve koplampen, Suspension Lifter, Dual View Camera, Passenger Display, JBL audio + Apple CarPlay; het ontbreekt de Ferrari GTC4 Lusso werkelijk aan niets! En dan is de kleurstelling ook nog eens extreem dik…
Exterieur
Het Nero Daytona lakwerk geeft deze Black Beauty een mysterieus tintje. Letterlijk. Maar de mystiek omtrent het zwarte raspaard is pas écht compleet dankzij de toevoeging van 20 inch Forged Dark Painted Rims, Dark Edged Front Grill, Black Ceramic Exhaust Pipes en zwartgeblakerde logo’s voor + achter. Des te fraaier is de manier waarop de knalgele details afsteken. En wel in de vorm van Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen en Giallo remklauwen rondom. Denk alle opsmuk weg en een bijzonder opvallend design is wat overblijft. De shooting-brake achtige karakteristieken nam de GTC4Lusso klakkeloos over van voorganger Ferrari FF. Terecht. Want ondanks de tamelijk radicale designfilosofie, is de GTC4 een uiterst elegante verschijning, inclusief – traditioneel voor de Ferrari V12 GT’s – lekker lange motorkap en een vloeiend lijnenspel. De dubbele ronde achterlichtunits laten zien dat dit een Ferrari is van de nieuwste lichting.
Interieur
Het Nero lederen binnenwerk is een verademing voor de liefhebber. U wordt namelijk omgeven door de fraaiste details, waarvan veel in contrasterend geel zijn uitgevoerd: stiksels, gordels én emblemen in de hoofdsteunen kleuren Giallo. De stoelen bevatten een chique Diamond Pattern, terwijl de Driver Zone, Central Bridge en Dashboard Inserts juist heel racy aandoen dankzij de toepassing van lichtgewicht Carbon. De toerenteller is analoog, zoals dat hoort bij een sportauto pur sang. Al kunnen we de vele digitale schermen ook wel waarderen aan boord van de Ferrari GTC4Lusso. De meest opvallende zit echter niet aan de bestuurderskant…
Opties & extra’s
Wie zijn of haar handen vol heeft aan de overweldigende performance van de GTC4, dient zo min mogelijk te worden afgeleid. Een Passenger Display voorkomt dat er continu over uw schouder wordt meegekeken. Anderzijds kunt u de actuele snelheid niet langer geheimhouden voor de bijrijder. Ach, alsof de opzwepende V12 tune en rap voorbijflitsende omgeving al niet voldoende prijsgeven… Er goed voor gaan zitten is een understatement met volledig elektrisch verstelbare, verwarmde én geventileerde voorstoelen. Tijdens accelereren verdwijnen medeweggebruikers binnen no time in de achteruitkijkspiegels. Maar er zijn ook camera’s (achter + Dual View vóór) die de boel scherp in de gaten houden; handig tijdens inparkeren bijvoorbeeld. Blik op oneindig? Adaptive Front Lights inclusief SBL zorgen voor een helder en ver-reikend gezichtsveld. Eenmaal verkeersdrempels of andere obstakels in het vizier, wordt het tijd om de Suspension Lifter aan het werk te zetten. Apple CarPlay ingeschakeld en JBL audio op standje maximaal is dus niet langer nodig om het pijnlijke geschraap van de frontlipspoiler te overstemmen.
Techniek & performance
De Ferrari GTC4Lusso zonder “T” noemen we bij Prins ook wel de ‘kunst van het weglaten’. Het betreft hier namelijk een magische machine die zowaar nóg meesterlijker is vanwege de 6,3 liter V12-motor in het vooronder. Non-turbo. Traditiegetrouw zorgt de 12-cilinder van Ferrari voor een bizarre hoeveel comfort… Én kippenvel. De krachtbron gaat gekoppeld aan een automatisch versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 verzetten. Zowel de voor- als de achteras kan rekenen op flink wat aandrijfkrachten: maar liefst 690 pk heeft de GTC4 Lusso te verdelen over elk van de 4 wielen. Met een sprinttijd van 0-100 km/h binnen 3,4 seconden is de 12-cilinder grand tourer nipt sneller dan de V8 turbo’s. De topsnelheid van 335 km/h onderstreept het machtige karakter van deze ultieme Ferrari GT 2+2. Aan wie de eer?
Met vriendelijke groet,
team Prins
Hoeveel kost een Ferrari GTC4 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.