Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari F430 - SCUDERIA 4.083 KM!! FULLY DOCUMENTED - AutoWereld.nl
 

Ferrari F430 - SCUDERIA 4.083 KM FULLY DOCUMENTED

2009, Benzine, Automaat, Coupé, Rood
€ 359.500
4.083 km

Algemeen

Prijs € 359.500
Bouwjaar 2009
Kilometerstand 4.083 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen 6
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Topsnelheid 320 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 3,60 sec
Motorvermogen 375 kW (510 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4308 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rosso Corsa
Gewicht 1250 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar november 2007
Meer modelinformatie

Aanbieder

Automobielhuys Misker
Vaart NZ 91

7833HE Nieuw-Amsterdam

0591551555

www.automobielhuysmisker.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Centrale deurvergrendeling
Comfort
  • Stuurbekrachtiging
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen

Extra informatie

Technische informatie
Koppel: 470 Nm
Acceleratie (0-100): 3,6 s
Topsnelheid: 320 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 4512 x 1923 x 1199 cm
Wielbasis: 2.600 cm
Inhoud laadruimte: 220 l

Gewichten
GVW: 1.250 kg

Interieur
Interieur: Zwart, Stof

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

Interieur
- 12Volt aansluiting

Veiligheid
- Derde remlicht

= Bijzonderheden =

Deze F430 Scuderia is nieuw geleverd in Zweden en in 2015 in Nederlandse handen gekomen bij de tweede eigenaar.
Auto verkeert in absolute nieuwstaat en is uiteraard voorzien van alle boekjes, sleutels, afdekhoes, etc. De auto heeft een aantoonbaar lage kilometerstand van slechts 4.083km.

Hieronder een prachtig beschreven artikel uit de Autoweek over de fenomenale F430 Scuderia.

Deze F430 Scuderia is nieuw geleverd in Rijden in een Ferrari ís al een bijzondere belevenis, maar als je je in de perfect gesneden carbon racekuipen van de Scuderia laat zakken, krijgt de hartslag nog een extra zwiep omhoog. Op een rubberen placemat onder de pedalen na is de bodem onbekleed, je kijkt schaamteloos tegen het kale chassis aan. Met een drooggewicht van 1.250 kilogram is er precies honderd kilo van de donorauto F430 afgeschraapt. Die reductie zou natuurlijk nooit gerealiseerd zijn zonder een flinke portie koolstofvezel in de strijd te gooien. De bumpers en de dorpels zijn van speciaal, glasvezelachtige kunststof, de achterruit van lexan.
In het motorcompartiment vinden we de bekende 4,3-liter V8. Dankzij een verfijning van het in- en uitlaatkanaal, speciale hoge-compressiezuigers en een efficiëntere ontsteking waarbij iedere bougie afzonderlijk wordt aangestuurd, werden er twintig extra pk's gevonden. Daarmee komt het totaal op 510 stuks, een haast onvoorstelbare 118,4 paarden per liter. Ongeblazen, welteverstaan.
De acceleratiecijfers zijn imponerend, maar doen geen recht aan de sensaties achter het stuur. De reflexen op het gaspedaal zijn verbluffend. Wat een agressie, wat een juweel. En wát een geluid! De zestraps semi-automaat maakt supersnel schakelwerk mogelijk. Op zijn snelst schakelt deze F1-Superfast2 in een onvoorstelbare 60 milliseconden. Daarbij voel je nog slechts een korte schok bij het overschakelen. De Scuderia is uitgerust met F1-Trac, een geavanceerd tractiecontrolesysteem dat nauw samenwerkt met een elektronisch gestuurd sperdifferentieel. Je voelt dat de acceleratie wel wordt gereguleerd, maar níet inzakt.
Dat het aangepaste onderstel en het verlies van honderd kilo voor nóg meer scherpte en lichtvoetigheid zorgen, is één. Daar komt bij dat Pirelli speciale PZero Corsa's ontwikkelde voor de Scuderia, met ten opzichte van de F430 elf procent meer grip achter en liefst twintig procent meer voor. Het lichte turn-in onderstuur in korte bochten, een kenmerk van de gewone F430, is dan ook geëlimineerd, evenals de ietwat zoekerige achterkant bij hard remmen.Je kunt de Scuderia plaatsen als een scherpschutter die op vijf meter van zijn doel staat, hij is zo feilloos en direct als een precisie-instrument. De fenomenaal communicatieve besturing en de achterwielaandrijving zorgen daarbij voor een zeer natuurlijk en transparant gevoel.
Het onderstel is hard, maar gaat op sommige stukken asfalt richting de grens van het acceptabele. Zet de dempers in de zachte modus en er is niets meer aan de hand. Daardoor is er minder inzet nodig om van de 510 pk's te genieten, om ze op te zwepen tot een harenrijzende 8.500 toeren en de lichtgewicht van bocht tot bocht te jagen.

Hoeveel kost een Ferrari F430 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Automobielhuys Misker

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken