Ferrari F430 - Challenge ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 114.950 |
Bouwjaar | 2006 |
Kilometerstand | 18.425 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | F-430-CH |
Datum deel 1 | 23-03-2006 (import) |
Topsnelheid | 315 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,00 sec |
Motorvermogen | 360 kW (489 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4308 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rosso Corsa |
Gewicht | 1250 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 5 |
Introductiejaar | november 2004 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Climate Control
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: nov. 2007 - mei 2010
Technische informatie
Koppel: 470 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 95 liter
Acceleratie (0-100): 3,6 s
Topsnelheid: 320 km/u
Wielbasis: 260 cm
Interieur
Interieur: Rood, Stof
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Keramische remschijven
Veiligheid
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- microvezel bekleding
= Bijzonderheden =
Deze F430 Challenge is direct beschikbaar.
De F430 Challenge-auto is een aangepaste versie van de Ferrari F430. Ze delen dezelfde 4,3 liter V8-motor, met uitzondering van enkele verbeteringen aan de inlaat- en uitlaatcomponenten en een soortgelijke transmissie. Alleen de hoogste versnellingen van de sequentiële handgeschakelde zesversnellingsbak zijn in de Challenge aangepast om de circuitprestaties te verbeteren. De Ferrari F430 Challenge kan in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 km/u gaan en topsnelheden bereiken van meer dan 350 km/u. Dankzij al deze snelheid en kracht is de F430 Challenge niet straatlegaal; het is een voertuig dat alleen op het circuit rijdt.
Binnenin heeft de Ferrari F430 Challenge een spartaans, functioneel interieur. In een poging om het totale gewicht van de auto te verminderen, is er geen tapijt, geluidsisolatie of stereo-installatie, het chassis is van aluminium en de deuren zijn gemaakt van koolstofvezelpanelen. De stoelen zijn minimalistische, ultralichte carbon racestoelen. Veiligheidsvoorzieningen zijn onder meer lichtere Lexan-ramen, zespunts raceharnassen en een volledige rolkooi. Er zitten geen airbags in het racestuur en het kan snel worden verwijderd om het in- en uitstappen te vergemakkelijken.
Race-ready kenmerken zijn onder meer geïntegreerde pitradio knoppen in het stuur en een digitale interface voor het instrumentendisplay. De tractie controle en het stabiliteitssysteem zijn permanent uitgeschakeld en de ‘race’-instellingen voor de versnellingsbak en het motormanagementsysteem zijn permanent geselecteerd. De Ferrari F430 Challenge-ophanging werd aangepast met dubbele draagarmen, schroefveren over dempers en stabilisatorstangen voor een betere wegligging op het circuit.
Een extra set wielen en enkele andere onderdelen zijn bij de auto.
Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Of bel 074-2555370
Hoeveel kost een Ferrari F430 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.