Citroën DS - DS23 Pallas Restored and mechanically rebuilt condition, Very good quality example, Colour
Algemeen
Prijs | € 48.500 |
Bouwjaar | 1974 |
Kilometerstand | 81.457 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | CI-58-50 |
Datum deel 1 | 13-11-1974 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 79 kW (107 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 2347 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 1408 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Transmissie: 5 versnellingen, Semi-automaat
Modeljaar: 2024
Interieurkleur: Bruin
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 4
Motorrijtuigenbelasting: geen
Jarenlang stond de Citroën DS vooral bekend als 'de snoek' maar inmiddels noemen liefhebbers deze unieke klassieker gewoon weer bij de officiële modelnaam. Dat neemt niet weg dat deze Fransoos een eigen hoofdstuk verdient in ieder boek dat over klassieke auto's gaat. Van de eerste serie met enkele koplampen tot de latere versies met de verlichting achter glas: de DS was zijn tijd vér vooruit waardoor het ook vandaag de dag nog een genot is om naar te kijken en mee onderweg te zijn.
De grijze Citroën DS 23 Injection Electronique, een hele mond vol inderdaad, die u hier ziet is precies zoals velen hem het liefst zien: een prachtige ingetogen kleur die de lijnen van de DS mooi laten uitkomen, gecombineerd met een prachtig chocoladebruin lederen interieur. De DS verkeert in een prachtige gerestaureerde staat. De DS is voorzien van de meest krachtige motor, de 2.347 cc viercilinder met een vermogen 141 pk. Gekoppeld aan een half-automatische versnellingsbak is het een ongelofelijk prettige auto voor de lange afstanden, of dat nou op de Nederlandse A2 is of de Franse Autoroute.
'Zeer fraai' is de beste omschrijving voor de carrosserie van de DS. De schermen, deuren en motor- en kofferklep verkeren in een zeer mooie staat en dat geldt ook voor de antraciet grijze, pardon, Gris Brumaire (AC092) lak. Het dak is uitgevoerd in zwart vinyl, dat zeer fraai contrasteert met de glanzende metallic lak. Chroomwerk en rubbers zijn allemaal tijdens de restauratie allemaal meegenomen en zijn dus in een zeer mooie conditie. De deuren, sluiten goed en vallen heel mooi dicht, iets dat bij DS'en nog wel eens anders wil zijn.
Het interieur is zoals we dat het liefste zien: in een prachtige staat en met leder dat niet 'net van de bekleder' komt maar prachtig leeft. Niets is versleten of heeft noemenswaardige slijtagesporen maar leder wordt nou eenmaal mooier als het gebruikt is. Verder om u heen kijkend ziet u prachtige chromen details, een dashboard in een zeer mooie toestand en prachtige, zachte 'chamois bouclé' vloerbekleding. Kijk je achterom heb je zicht op de Gradalux jaloezieën, een typische accessoire uit die tijd.
De 2,3 liter grote DX5 motor, voorzien van Bosch D-Jetronic injectiesysteem, is een plezier en genot om mee te rijden. In 2018 is de techniek compleet onder handen genomen. De motor loopt en klinkt zeer gezond en de auto rijdt zijdezacht, zoals u mag verwachten bij een DS van deze klasse. Het onderhoud is uitgevoerd bij specialisten. Geheel passend bij de rest van de auto is ook de bodem in een zeer goede staat. Er zijn op het oog geen werkzaamheden uitgevoerd en die zijn ook niet nodig: op gebruikssporen na is deze als 'bijzonder goed' te bestempelen.
Deze DS mag u eigenlijk niet missen als u opzoek bent naar één van de meest comfortabele klassiekers die er is.
Hoeveel kost een Citroën DS verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.