Algemeen
Prijs | € 9.500 |
Bouwjaar | 1967 |
Kilometerstand | 96.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 01-06-1967 |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 18 kW (24 pk) |
Aantal deuren | - |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | 602 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Combi |
Kleur | - |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Vanaf ’64 was de Ami 6 ook in een Break-versie te bestellen. Het werd een succes, want mensen gingen, naast hun familie en zichzelf, steeds meer spullen vervoeren. Voor het picknick-tripje in het weekend, de vakantie naar het zuiden of gewoon op een doordeweekse dag naar het werk.
De achterklep was groot, de achterbank opklapbaar, de ruimte hierdoor flink. Het reservewiel verbleef onder de motorkap, waardoor onder de laadvloer een ruimte overbleef waar je allerlei spullen buiten het zicht op kun bergen.
Men kon het interieur met stof of skai laten bekleden en stoelen of een voorbank kiezen. Deze Break heeft een voorbank in rood kunstleer, lekker contrasterend met het Gris Dandy van de buitenkant.
Technisch is hij voorzien van de 25pk, 602cc-motor, trommelremmen rondom en een 12V elektrische installatie. Hierdoor helpt hij de motor wat vlotter op gang, waarna je heerlijk pruttelend kunt toeren. Deze motoren rijden heerlijk met weinig toeren.
Hij startte zijn leven in departement Drôme, alwaar hij vrij lang rondreed. In 2001 was hij er nog verzekerd. Daarna verhuisde hij wat zuidelijker, naar een Ami-verzamelaar in de buurt van Béziers. Toen hij zijn verzameling opdoekte werden de Ami’s over heel Europe verspreid, we hebben er al een paar in handen gehad.
Hij is bijzonder goed bewaard gebleven, maar heeft uiteraard wel wat slijtage- en gebruikssporen van 96.000km en 34 jaar gebruik. De achterschermen zijn ooit eens vernieuwd door originele, waarbij ze niet perfect gespoten zijn; ze verschillen dus iets van de rest van de lak.
Hij kan natuurlijk helemaal nieuw gespoten worden, maar wij vinden hem erg leuk zoals hij is. We maken hem dan ook alleen technisch klaar, geven hem nieuwe banden en maken hem gebruiksklaar. De prijs bepalen we gaandeweg het herstel.
Hoeveel kost een Citroën Ami verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.