Let op! Geld lenen kost geld
Citroën 2 CV - Sahara 4x4 M0544 - AutoWereld.nl
 

Citroën 2 CV - Sahara 4x4 M0544

1964, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Grijs
€ 93.500
16.056 km

Algemeen

Prijs € 93.500
Bouwjaar 1964
Kilometerstand 16.056 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen -
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders -
Cilinderinhoud -
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Grijs
Oorspronkelijke kleur Grijs
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Metropole Classics BV
Meubellaan 1

6651KV Druten

0031653328817

www.metropole.nl

Extra informatie

Interieur: Donker grijs, Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen

• Zeldzame 2CV 4x4 variant
• 1 van de slechts 5 geassembleerde in Brussel, België
Deze zeer zeldzame uitgave van de 2CV heeft slechts 16.000 km gelopen en is nog helemaal origineel. Hij is licht gepatineerd en staat nog op Michelin X banden. Deze twee motorige variant heeft vier zitplaatsen en heeft nog het originele afneembare dak.

Naast de Volkswagen Kever, Mini en Land Rover als een van de klassieke massaproductieauto's van het naoorlogse tijdperk, debuteerde Citroën's eigenzinnige 2CV in 1949. Bedoeld om basisvervoer te bieden in een periode van naoorlogse bezuinigingen, overleefde de 2CV zijn bescheiden begin en bereikte het een cultstatus als de favoriete auto van de milieubezorgde automobilist. Hoewel de originele 375cc luchtgekoelde flat-twin motor uiteindelijk groeide tot 602cc, bleven de prestaties van de 2CV relatief bescheiden met ongeveer 110 km/u, niet dat dat de meerderheid van zijn aanhangers betrof voor wie het ruime interieur, het zonnedak over de volledige lengte en het zuinige brandstofverbruik van veel groter belang waren. Het was voor velen een trieste dag toen de laatste in Frankrijk gebouwde 2CV in 1988 de fabriek in Levallois verliet, hoewel de productie in Portugal nog twee jaar doorging.

Een van de meest ongewone van de vele 2CV-varianten, en zeker een van de meest verzamelbare vandaag, is de vierwielaangedreven 'Sahara' die, ongebruikelijk, een tweede motor gebruikte om de achterwielen aan te drijven. Deze ingenieuze manier om vierwielaandrijving te bieden was al door sommige Citroën-dealers geprobeerd en tegen het einde van de jaren 1950 had de fabriek besloten om zijn officiële versie te produceren, die voornamelijk bedoeld was voor gebruik in het ruige woestijngebied van de Noord-Afrikaanse koloniën van Frankrijk. De eerste prototypes werden in 1958 aan de autopers getoond, met de eigenlijke productie in december 1960. Naast de extra motor had de Sahara een speciaal chassis, versterkte ophanging, bredere velgen, dubbele brandstoftanks (onder de voorstoelen) en talloze andere aanpassingen om de auto in staat te stellen moeilijk terrein en klimaat aan te kunnen. In 1962, na de onafhankelijkheid van Algerije, liet Citroën de naam 'Sahara' vallen en werd de auto de '2CV 4x4'. Geschat wordt dat ongeveer 700 van beide benamingen werden oorspronkelijk gebouwd, maar slechts een paar overleven tot op de dag van vandaag.

De Citroën 2CV 'Sahara' die hier wordt aangeboden, is een van de weinige (vijf wordt aangenomen) die in België is gebouwd en wordt verondersteld nieuw te zijn geleverd in dat land. De vroege geschiedenis van de auto is niet bekend; het was echter in Spanje tussen 2008 en 2011 voordat het naar het VK verhuisde, waar het in 2013 werd geregistreerd.

Deze tweemotorige 2CV's komen zelden op de markt. Klaar voor zijn volgende avontuur, wordt dit voorbeeld aangeboden met een handleiding en onderdelencatalogus (in het Duits), een werkplaatshandboek en boekje (in het Spaans), oude Spaanse registratiepapieren en een Brits V5C-registratiecertificaat.

Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------

Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------

Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------

Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Hoeveel kost een Citroën 2 CV verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Metropole Classics BV

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken