Algemeen
Prijs | € 17.750 |
Bouwjaar | 1987 |
Kilometerstand | 32.093 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | RZ-83-BF |
Datum deel 1 | 01-06-1987 |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 20 kW (27 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | 602 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 560 kg |
Trekgewicht max | 400 kg |
Trekgewicht onger. | 280 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1979 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
GVW: 930 kg
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.
Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.
De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.
Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.
Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!
Hoeveel kost een Citroën 2 CV verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.