Algemeen
Prijs | € 15.990 |
Bouwjaar | Mei 1988 |
Kilometerstand | 71.104 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 05 juni 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 04-RB-DZ |
Datum deel 1 | 06-05-1988 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 20 kW (27 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | 602 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 560 kg |
Trekgewicht max | 400 kg |
Trekgewicht onger. | 280 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1977 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Gerestaureerde Eend, opnieuw gespoten en in top staat.
Citroen 2CV6 Club| Eend | Gerestaureerd | 602cc
- Kenteken: 04-RB-DZ
- Merk: Citroen
- Model: 2 CV
- APK tot: 05-06-2026
- Tellerstand: 71104 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1988
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: wit
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: grijs
- Motorinhoud: 602 cc
- Aantal cilinders: 2
- Vermogen: 20 kW / 27pk
- Ledig gewicht: 560 kg
- Max. trekgewicht: 400 kg
- Aantal zitplaatsen: 4
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 41 - 45 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Exterieur
- Schuifdak
Zo heerlijk Frans en tegelijkertijd ook zo heerlijk Nederlands, het ‘lelijke eendje’.
Met een productie aantal van maar liefst 5.144.966 exemplaren (inclusief ruim een miljoen bestel-eenden) in een tijdsbestek van 41 jaar tijd was deze revolutionaire Citroën een veel voorkomende auto op de Nederlandse wegen. Niet zo gek want hij was praktisch, goedkoop en natuurlijk leuk om te zien.
De eend werd in de jaren 30 ontwikkeld als goedkoop vervoer voor de gewone man. Een Franse Volkswagen als wij het zo mogen zeggen. Daarom was alles puur functioneel, ruimte voor luxe was er zeker niet. Dit ook om het gewicht laag te houden voor de Franse wegenbelasting met het doel de auto zo voordelig mogelijk in de markt te kunnen zetten. Gelukkig werd de 2CV na de oorlog door ontwikkeld en in de decennia daarna ook steeds een stukje beter. Hierdoor was het niet langer meer een ‘paraplu op wielen’ zoals het eerste concept van de ‘deusjevoo’.
De 2CV6 Club die wij aanbieden is een van de allerlaatste eendjes die nog in Frankrijk zijn gebouwd. Daarmee is dit dus ook een van de meest doorontwikkelde 2CV’s met ‘luxe’ als elektrisch bedienbare ruitenwissers, een 602 cc motor met 29 pk en stijlvolle bekleding met een gekleurd motiefje.
Andere details die deze eend laten opvallen zijn de gele koplampen, het witte soft-top dakje en het grijze interieur met kleurrijke strepen.
Ondanks de bijnaam ‘het lelijke eendje’ is deze eend alles behalve lelijk. Mede dankzij een grondige restauratie waarbij de bodem vervangen is voor een gegalvaniseerd exemplaar en een complete spuitbeurt in het effen wit, is dit weer een eend geworden die met regelmaat te gebruiken is.
Een beetje zoals het oorspronkelijke idee van een 2CV is dit nu een praktische klassieker waar je iedere dag van kunt genieten. Wij genieten er in ieder geval elk moment van dat hij in onze showroom te bezichtigen is.
Zelf ook een kijkje nemen?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Hoeveel kost een Citroën 2 CV verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.