BMW 3-serie Coupé - 320is M3
Algemeen
Prijs | € 46.950 |
Bouwjaar | 1988 |
Kilometerstand | 147.887 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 14-07-1988 |
Topsnelheid | 230 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,90 sec |
Motorvermogen | 141 kW (192 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 2302 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | - |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1225 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 11 |
Introductiejaar | juli 1985 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 1984 - 1992
Modelcode: E30
Technische informatie
Koppel: 230 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 70 liter
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 230 km/u
Wielbasis: 257 cm
Interieur
Bekleding: Stof
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 166 - € 182 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
Een E30 M3 de natte droom van vele liefhebbers en verzamelaars . Met de huidige prijzen van deze generatie echter voor vele onbereikbaar. Gelukkig is er ook een E30 M3 on a budget. En wel met dank aan de Italianen (en in mindere mate Portugezen).
Op de papieren zal je de gegeerde letter-cijfercombo nochtans niet zien staan. Onder het anonieme mom van de code 320is (motorcode S14b23 voor de kenners) bouwde BMW zo’n 3.745 is-modellen voor de Italiaanse en Portugese markt, waaronder 2.540 coupés en 1.205 vierdeurs. Wegens Fiscale voordelen moesten ze de 2.3 liter verkleinen. De oplossing zat hem in diezelfde motor met kortere slag, waardoor de cilinderinhoud daalde naar 2.0-liter maar het vermogen slechts lichtjes afnam tot 192pk. Hoewel de 320is over een verder identieke aandrijflijn beschikt met mechanisch sperdifferentieel en de befaamde dog leg-handbak (met eerste versnelling links onder de achteruitversnelling).
Eerlijk gezegd lijkt het alsof je met de 320is het beste van twee werelden hebt: een quasi identieke aandrijflijn als in de veel duurdere M3’s, en bovendien verpakt in een minder opzichtig koetswerk. En ook als investering lijkt de ‘is’ de moeite waard. Ons exemplaar is in een fantastische staat met slechts origineel 147.000 km Van binnen tot buiten en onder tot boven in een buitengewoon nette staat. Technisch volledig gerestaureerd alles is nieuw. Een echte kans voor de verzamelaar\liefhebber.
Hoeveel kost een BMW 3-serie Coupé verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.