Let op! Geld lenen kost geld
BMW 2.5 / 2.8 / 3.0 - CS topconditie - AutoWereld.nl
 

BMW 2.5 / 2.8 / 3.0 - CS topconditie

1972, Benzine, Handgeschakeld, , Groen
€ 67.950
62.793 km

Algemeen

Prijs € 67.950
Bouwjaar 1972
Kilometerstand 62.793 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Motorvermogen 132 kW (179 pk)
Aantal deuren -
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2998 cc
Energielabel -
Carrosserie -
Kleur Groen (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Donker groen metallic
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Witmer & Odijk
Wasbeeklaan 3A

2361HG Warmond

0715790534

www.witmerodijk.nl

Extra informatie

Merk: BMW
Interieur: Beige, Velours
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen

De iconische Coupe van BMW, bij kenners bekend onder de fabriekscode E9. In 1968 in deze vorm geïntroduceerd als 2800 CS met als basisontwerp een tekening van Nuccio Bertone. Zoals wel vaker in de autoindustrie werd Duitse techniek en kunde gecombineerd met vormgeving uit Italië. Dit resulteerde in een prachtige tijdloze Coupe die door de techneuten in München steeds beter en sneller werd gemaakt. Alleen de CSi, en zeer beperkt gebouwde CSL, waren iets rapper. De CS was bij introductie zijn tijd al ver vooruit, sneller dan een 911, al voorzien van stuurbekrachtiging en dankzij het vermogen en koppel van de motor zeer soepel en comfortabel. Zeer goed rijdend en fijn sturend. Kortom een klassieker die lang ondergewaardeerd bleef echter nu zeer gezocht is. Moeilijk om een mooi en roestvrij exemplaar te vinden. De carrosserie was afkomstig van Karmann, geen garantie voor roestvrijheid. Kijk eens naar de foto's van deze fraaie 3.0CS in Tundra Metallic. 'What you see is what you get', zo mooi als de auto op beeld lijkt is ze ook echt. Bovendien betreft het hier een originele auto, zeg maar gerust een tijdmachine. De auto heeft als gevolg van de herkomst nooit roest gehad, er is dus ook niet aan gelast of geplamuurd. Het interieur is prachtig origineel, niets aan vervangen of gerepareerd. Alle schakelaars netjes schoon en goed werkend. De motorruimte is bij een E9 het meest kritisch als het om roest gaat, ook hier zuiver plaatwerk. Het stuur is optioneel van Nardi, een standaard stuur plaatsen we op verzoek.
Deze CS is een bijzonder fraaie verschijning in een attractieve kleurcombinatie. Zoals ze destijds de fabriek verliet is min of meer nog steeds, bijzonder, zeer bijzonder.

Deze CS werd nieuw geleverd in een landklimaat omgeving in Italië, een voorwaarde om een harde en roestvrije carrosserie te vinden. In 2019 vond een gewaardeerde collega deze BMW bij een Italiaanse particulier, de auto kende in Nederland slechts één eigenaar. Door persoonlijke omstandigheden moest hij de auto verkopen, uit enthousiasme voor zoveel moois deed ik het hoogste bod en zie hier! De kilometerstand lijkt mij origineel, alles aan de auto wekt die indruk. Uiteraard werd de auto goed onderhouden waardoor ze nu technisch up-to-date is. In Nederland werd o.a. elektronische ontsteking ingebouwd, Niet alleen een klassieke schoonheid om naar te kijken. Rijden doet deze CS dankzij de soepele zes cilinder motor, grote comfortabele stoelen en stuurbekrachtiging moderner dan u wellicht verwacht. Kom kijken en bij gebleken bewondering en verliefdheid ook rijden! Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/bmw-3.0cs-zeer-origineel%2c-topconditie/2423

Hoeveel kost een BMW 2.5 / 2.8 / 3.0 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Witmer & Odijk

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken