BMW 2.5 / 2.8 / 3.0 - Very original car, great colour combination, matching numbers,
Algemeen
Prijs | € 79.950 |
Bouwjaar | 1974 |
Kilometerstand | 79.554 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 95-YD-73 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Merk: BMW
Interieur: Donker blauw, Velours
Motorrijtuigenbelasting: geen
Wat een plaatje he? Deze BMW E9 3.0 CSi uit 1974 is nieuw geleverd in Spanje en verkeert in prachtige conditie. De auto is in het verleden al eens volledig gerestaureerd en is matching numbers, bevestigd door de Spaanse BMW importeur. Het betreft hier het toenmalige topmodel uit de E9 serie, de 3.0 CSI. De motor levert 200 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie met vier versnellingen. De carrosserie werd vervaardigd door Karmann en wordt door liefhebbers van BMW als één van de absolute hoogtepunten in de geschiedenis van het merk bestempeld. Nadat u een eerste blik hebt geworpen op dit exemplaar zult u begrijpen waarom. Er is gewoon iets met een gepoetste zilveren auto dat het tot een hele futuristische verschijning maakt om te zien. Feit is dat de BMW E9 prachtig oud is geworden en in de afgelopen, bijna 40 jaar, niets aan schoonheid heeft hoeven inleveren.
De carrosserie verkeert in goede staat en is vrij van roest. De auto is tijdens de restauratie volledig opnieuw gespoten en de lak verkeert dan ook in goede staat en ziet er keurig verzorgd uit. De auto staat op de originele wielen die eveneens keurig onderhouden zijn en zijn voorzien van goede banden in de correcte maten. Ook zaken zoals de verchroomde sierlijsten, de bumpers en lampen zijn allen origineel en in goede staat verkerend. De onderzijde van de BMW is puntgaaf. Dankzij het warme Spaanse klimaat hoefde er nog nooit aan de BMW te worden gelast.
De binnenzijde is bekleed met prachtig blauw velours op de stoelen en blauwe tapijten. Het interieur verkeert in keurig onderhouden conditie en ziet er prachtig uit. De instrumenten en bedieningselementen functioneren allen zoals het hoort en zien er prachtig uit. De hemelbekleding verkeert eveneens in goede staat en verder valt de prachtige originele radio op. De kofferbakbekleding verkeert eveneens in prachtige staat en zelfs de, voor BMW zo kenmerkende gereedschap set in de kofferklep is grotendeels compleet. De houtinleg op het dashboard, de pookknop en het stuur zijn eveneens in goede staat verkerend en origineel.
De techniek is immer goed onderhouden. De 3.0 CSi gaf het startschot voor een hele reeks snelle BMW’s. De auto rijdt dan ook heerlijk en voelt zeer modern aan ondanks de respectabele leeftijd van bijna 40 jaar. Het onderstel en de remmen van dit exemplaar geven veel vertrouwen. De originele dempers van het onderstel zijn in dit geval vervangen door Bilstein exemplaren. De remmen zijn goed te doseren en het onderstel draagt bij aan de prettige rijervaring van dit exemplaar. De transmissie schakelt goed en heeft fijne bakverhoudingen. Het is goed mogelijk om uw favoriete weg op snelheid te rijden of heerlijk ontspannen over de Autobahn te rijden. De BMW E9 lijkt welhaast een oneindig repertoir te hebben. Het is zo’n typische auto die nergens uit de toon valt. Of u er nu mee naar een familiefeest rijdt of naar de opera moet, met een BMW E9 komt u altijd goed voor de dag.
Kortom een prachtige matching numbers BMW E9 3.0 CSi met de topmotorisering, handgeschakelde transmissie en schitterende kleurcombinatie.
Hoeveel kost een BMW 2.5 / 2.8 / 3.0 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.