Alfa Romeo GT - 1300 Junior | Original condition
Algemeen
Prijs | € 49.900 |
Bouwjaar | 1967 |
Kilometerstand | 50.352 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 12-04-1967 |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 76 kW (103 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1290 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Groen |
Oorspronkelijke kleur | Verde |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1975
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur: Bruin, Skai
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Alfa Romeo GT 1300 Junior
Er is een reden voor dat Italiaanse klassiekers een uitzonderlijke aantrekkingskracht hebben op liefhebbers van schoonheid, stijl en sportiviteit. De GT Junior 1300 by Bertone is een soort “wonderboy” of blauwdruk van Alfa Romeo als het gaat om imago en identiteit. Met deze fraaie coupé hebben de Italianen hun stempel gezet in de wereld van wendbare sportauto’s en GT’s. Sterker nog, de iconische 2-deurs is hét gezicht van de Alfa klassiekers. Dit exemplaar heeft bovendien alles mee: zijn uitmuntende, ongerestaureerde (!) conditie incl. originele puntlasjes, aantoonbare historie en natuurlijk de kleurstelling + looks. Wie heeft straks het geluk te mogen sturen in een klassieke Alfa zo groen als een klavertje vier?
Historie
Na in het land van de grote meesters te zijn geconstrueerd, waren het de Zwitserse straten waar de Alfa GT Junior 1300 als eerste schitterde. Op deze plek is hij in 1967 nieuw geleverd en perfect verzorgd. Dat moet wel, gezien de uitzonderlijk mooie conditie… Ook de voormalig eigenaar wist het pure karakter van de Bertone op waarde te schatten; de afgelopen 12 jaar heeft hij de klassieker zo origineel mogelijk weten te houden. Absoluut uniek is dan ook het feit dat de Alfa na al die jaren nog ongerestaureerd is en tegelijkertijd in een werkelijke prachtstaat verkeert. Er was een Maserati voor nodig om uw voorganger zover te krijgen om de GT Junior bij Prins in te ruilen. Dat zegt genoeg… De populariteit van de 1300 Junior is in zijn beginjaren immens geweest. Dat geldt overigens voor de complete 105/115 Series Coupés van Alfa Romeo. Maar om het succes specifiek van de 1300 in perspectief te zetten: de verkoopaantallen bedroegen het dubbele van de op één na meest gewilde GT(V). En de liefde voor deze legende lijkt nog lang niet over…
Exterieur
Op de voorste schermen pronkt onderaan de naam en badge van Bertone: nóg zo’n legende in de auto-industrie. Het was echter vermaard topdesigner Giorgetto Giugiaro die de markante coupé daadwerkelijke schetste in dienst van Bertone’s designbureau. Sindsdien is zijn naam onlosmakelijk verbonden met de mooiste creaties uit de autogeschiedenis. En misschien is deze Alfa Romeo GT Junior wel zijn beste ooit. Uitgerust met een chique Verde carrosserielak komt de tijdloze charme van de stijlvol, doch sportief gevormde 2-deurs perfect tot zijn recht. De algehele staat is subliem en de aantrekkingskracht van een andere planeet. Zeker als u zich beseft dat het koetswerk nooit is gerestaureerd! Bewijs hiervan zijn de originele puntlasjes. Van het chroomwerk tot aan de extreem begerenswaardige GTA wielen: deze Gran Turismo klopt! Bovendien leggen de velgen het sportieve DNA van de karakteristieke coupé perfect bloot. De robuuste voorkant, ronde koplampen en geleidelijk aflopende flanken maken ‘m kenmerkend en o zo mooi. Al met al in deze samenstelling + staat een zeldzame vondst voor de fijnproever én verzamelaar!
Interieur
Ook de configuratie van de cockpit gaat de liefhebber zeer zeker waarderen: lichtbruin lederen stoelen in combinatie met een donkerbruin dashboard en heel veel hout. Dit is niet zomaar een schoonheid, dit is een juweel! De tijd-correcte radio, klassieke tuimelschakelaars en het houten stuurwiel met 3 opengewerkte aluminium spaken zijn voer voor ongekend sterke nostalgische gevoelens aan boord van de Alfa GT Junior Bertone. Dat moet u zelf een keer hebben ervaren, zouden we haast zeggen…
Techniek & performance
Met de toevoeging “1300” heeft Alfa Romeo er nooit een geheim van gemaakt over welke motorinhoud de Twin Cam 4-cilinder de GT Junior beschikt. Gekoppeld aan een manuele 5-bak worden alle 90 aanwezige paarden naar de achteras geleid, wat gelijkstaat aan rijbeleving in het kwadraat. De Bertone is heerlijk puur en dat geldt ook voor de complete aandrijflijn. Meer power is welkom, maar niet noodzakelijk om met speels gemak vrachten plezier te beleven in deze ultieme Alfa klassieker. En dat is precies de reden waarom u na het lezen van deze advertentie een bezoek aan Prins plant. We kijken uit naar uw komst!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Alfa Romeo GT verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.