
Volvo S60 - 2.3 T-5 251PK nieuwe APK
Algemeen
Prijs | € 1.700 |
Bouwjaar | Juni 2001 |
Kilometerstand | 363.500 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 78-HF-FP |
Datum deel 1 | 08-06-2001 |
Topsnelheid | 245 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 7,10 sec |
Motorvermogen | 184 kW (250 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 5-cilinder |
Cilinderinhoud | 2319 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Groen (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1505 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | augustus 2000 |
Meer modelinformatie |


Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Schuif-/kanteldak
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalen velgen
- Achterbank neerklapbaar
- Skiluik
- Trekhaak
- Bumpers in carrosseriekleur
Extra informatie
Beste lezer,
bij deze bied ik mijn Volvo S60 2.3 T5 uit 2001 aan.
De auto is voorzien van automatische geartronic versnellingsbak met optionele handmatige modus. (Gereviseerd in 2020.)
Reden verkoop is dat ik een V70 nodig heb ivm laadruimte.
minpunten:
-stoelen zitten lekker maar zien er niet meer heel fraai uit.
-een half jaar geleden verloor een motorrijder de macht over het stuur en raakte mijn rechter kant. gevolg: rechter achterdeur heeft wat oppervlakkige blikschade (sluit nog perfect). Kwestie van oplappen, deur van de sloop of gewoon zo laten.
-na vervangen fuseekogel recent is niet opnieuw uitgelijnd. Stuur staat erg klein beetje naar rechts.
-als de auto goed / lang warmgereden is en je zet de auto uit, en wilt kort daarna starten, moet je iets langer doorstarten of 2 keer kort starten. Volgens de garage een krukassensor wat geen kwaad kan. Voor de rest 0 storingen of fouten.
pluspunten:
+automaatbak in 2020 gereviseerd.
+onlangs linker aandrijfas vervangen voor een keurig exemplaar en fuseekogel vernieuwd.
+minder dan een jaar geleden radiateur vervangen ivm lekkage.
+5 nieuwe platinum bougies.
+versnellingsbaksteun en motorsteun vervangen.
+verbruikt niet noemenswaardig olie, lekt niet.
+rijdt en schakelt perfect zonder haperingen, poespas of irritaties. Stationair toerental is perfect en de auto rijdt echt naar behoren.
Verder leuke opties als trekhaak, elektrisch verstelbare en inklapbare spiegels, destijds duurste en beste optie speakers, etc etc.
kortom: een echte T5 met wat logische ouderdomssporen die nog vitaal is en nog lang mee kan. Heeft me NOOIT in de steek gelaten!
Hoeveel kost een Volvo S60 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.