Volvo PV544 - PV 544C ''Kattenrug''
Algemeen
Prijs | € 14.500 |
Bouwjaar | 1961 |
Kilometerstand | 76.325 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | AE-47-31 |
Datum deel 1 | 28-02-1961 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 55 kW (75 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1780 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Blauw |
Oorspronkelijke kleur | Blauw |
Gewicht | 988 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: 1958 - 1965
Koppel: 150 Nm
Interieur: Licht blauw, Leder/stof
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 6
Motorrijtuigenbelasting: geen
For information in English see down below
Volvo PV544 Kattenrug 1961
- Originele 'Minilite' velgen & Blaupunkt radio
- Recent veel onderhoud
- Zonnekap
- "Onbreekbaar" B18 motorblok
- Fluid film anti-roestbehandeling
De PV544 werd parallel aan de Amazon geproduceerd. De Amazon was weliswaar bedoeld als opvolger voor de populaire Volvo PV444, wat een echte "volksauto" was, maar de Amazon bleek voor veel PV444-rijders te luxe en (dus) te duur. Als tussenoplossing kwam Volvo met de PV544. Pas in 1965 werd de 544 afgelost door de Amazon Favorit, een "uitgeklede" versie van de Amazon. De 544 was een gemoderniseerde versie van de Volvo PV444 en was, qua techniek, eigenlijk een andere auto. Beide auto's komen qua uiterlijk en carrosserie duidelijk uit dezelfde Volvo PV-serie. De verschillen tussen de 544 en de 444 bestaan hoofdzakelijk uit: modernere techniek & grille, groter glasoppervlak en grotere achterlichten.
Deze PV544, ook wel 'Kattenrug' genoemd, komt uit 1961. Hij is uitgevoerd in een nette 'Slate Blue' samen met een lichtblauw interieur. Zowel de carrosserie als de bekleding verkeert in een mooie conditie. Hiernaast heeft hij nog extra's zoals de voorgaand benoemde 8-spaaks Minilite velgen, originele Blaupunkt radio, zonnekap, RVS bumperset en Cibie verstralers.
In 1999 is de Kattenrug geïmporteerd vanuit Zweden, gerestaureerd en opnieuw gespoten in zijn originele Slate blue lak. De afgelopen jaren heeft er ook veel onderhoud plaatsgevonden. Belangrijke punten zijn vernieuwd zoals:
- Radiateur
- Alle vloeistoffen + filters
- Hoofdremcilinder
- Bekleding stoelen en zitting achterbank
- Deurpanelen
- Vloerbedekking binnen en kofferbak
- Nog véél meer!
De kilometerteller is defect, deze geeft wel de snelheid aan maar de totale gereden kilometers tellen niet op.
Hij is uitgevoerd met het welbekende 'B18' motorblok. Deze motor heeft te titel van indrukwekkend duurzaam gekregen. Dit is mede doordat de auto met de meeste kilometers ter wereld (Volvo P1800S 1966), meer dan 5 miljoen kilometers hiermee heeft gereden. Het bestaat uit een 1.8 liter in-lijn-viercilinder. Hij werd gemaakt van 1961 tot en met 1968 en produceert zo'n 75pk. Hieraan gekoppeld, is een goed schakelende 4-versnellingsbak.
Voor de documentatie zijn er diverse facturen en keuringen aanwezig. Hiernaast is er nog een taxatierapport en resterende algemene informatie inbegrepen.
Volvo PV544 1961
- Original 'Minilite' rims & Blaupunkt radio
- Lots of recent maintenance
- Sun visor
- "Unbreakable" B18 engine block
- Fluid film anti-rust treatment
The PV544 was produced in parallel with the Amazon. Although the Amazon was intended as a successor to the popular Volvo PV444, which was a true "people's car", the Amazon proved too luxurious and (thus) too expensive for many PV444 drivers. As an interim solution, Volvo came up with the PV544. It wasn't until 1965 that the 544 was relieved by the Amazon Favorit, a "stripped-down" version of the Amazon. The 544 was a modernised version of the Volvo PV444 and was, in terms of technology, actually a different car. In appearance and bodywork, both cars were clearly from the same Volvo PV series. The differences between the 544 and the 444 mainly consist of: more modern engineering & grille, larger glass area and larger rear lights.
This PV544, is from 1961. It is finished in a neat 'Slate Blue' along with a light blue interior. Both the bodywork and the upholstery are in nice condition. Apart from this, it has extras such as the aforementioned 8-spoke Minilite rims, original Blaupunkt radio, sunroof, stainless steel bumpers kit and Cibie spotlights.
In 1999, the Volvo was imported from Sweden, restored and repainted in its original Slate blue paint. A lot of maintenance has also taken place in recent years. Important items have been renewed such as:
- Radiator
- All fluids + filters
- Master brake cylinder
- Seat upholstery and rear seat
- Door panels
- Floor covering inside and boot
- And much more!
The odometer is faulty, it shows speed but the total kilometres driven do not add up.
It is equipped with the well-known 'B18' engine block. This engine has been given the title of impressively durable. This is partly because the car with the most kilometres in the world (Volvo P1800S 1966) has driven more than 5 million kilometres with it. It consists of a 1.8-litre in-line four-cylinder. It was made from 1961 to 1968 and produces around 75hp. Coupled to this, is a well-shifting 4-speed gearbox.
For documentation, various invoices and inspections are present. In addition, a valuation report and remaining general information are included.
Hoeveel kost een Volvo PV544 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.