Volkswagen Polo - Fox Coupe APK 2026 MOOI !! met grote beurt - AutoWereld.nl
 

Volkswagen Polo - Fox Coupe APK 02-2027 MOOI met grote beurt

1992, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Wit
€ 2.250
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden. 95.077 km

Algemeen

Prijs € 2.250
Bouwjaar 1992
Kilometerstand 95.077 km Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken DS-BP-42
Datum deel 1 18-02-1992
Topsnelheid 145 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 20,30 sec
Motorvermogen 33 kW (45 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1043 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Wit
Oorspronkelijke kleur Wit
Gewicht 767 kg
Trekgewicht max 650 kg
Trekgewicht onger. 383 kg
Verbruik -
Introductiejaar januari 1988
Meer modelinformatie

Aanbieder

HGG auto's
Oostendeweg 7

9723HJ Groningen

0655933538

Opties & accessoires

Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar

Extra informatie

Volkswagen Polo Fox Coupe APK 02-2027 MOOI ! met grote beurt
- Kenteken: DS-BP-42
- Merk: Volkswagen
- Model: Polo
- Tellerstand: 95077 KM
- Carrosserievorm: Coupé
- Aantal deuren: 3
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1992
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: wit
- Motorinhoud: 1043 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 33 kW / 45pk
- Ledig gewicht: 767 kg
- Max. trekgewicht: 650 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Motorrijtuigenbelasting: € 67 - 73 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Exterieur

- Achterruitwisser en sproeier
- Buitenspiegel rechts

Interieur

- Achterbank neerklapbaar
Wat een snoepje!!

Volkswagen VW Polo Fox Coupe 1.0

Ja wat kan ik je vertellen over deze auto....op een middag verscheen er een Soedanese heer op mijn bedrijf en hij vroeg mij of ik zijn auto wilde overnemen, vanwege verandering van werk. Een Polo Fox Coupe uit 1992. Eerst was ik niet geinteresseerd eigenlijk, ik zag de auto op een afstandje en ik dacht van dat is vast weer zo'n uitgeleefd kadaver dat voor oldskool of youngtimer moet doorgaan. Toen ik de auto toch maar van dichtbij ging bekijken was ik best wel verrast....wat een mooie en gave auto....de lak weliswaar helemaal verweerd, maar hartstikke strak en helemaal origineel, met zelfs het originele interieur. Onder de motorkap en in de binnenschermen kon je zien dat destijds een wax-coating is aangebracht, een vettige laag ter bescherming van roest. Daardoor zag alles er wat smoezelig uit.

De eigenaar wist mij te vertellen dat hij de auto al 4 jaar in bezit had en dat hij de auto had overgenomen van zijn monteur. En dan heb je het over die monteurs van de oude slag. Die niets hebben met moderne elektronica. Zijn monteur adviseerde de Polo. Want die rijden altijd. Gaat nooit wat stuk. En zo ging het ook, de Polo had hem afgezien van een keer een kapotte accu nooit in de steek gelaten.

Ik was echter meer geinteresseerd in de kilometerstand, zou deze wel echt 95.000 km zijn? Dat zou wel echt uniek zijn! Ach, ik waag de gok en ik heb de auto ingekocht. Leek me wel leuk voor de "loze uurtjes" voor zover die nog bestaan. Ik reed toen zelf nog in een Fiat Panda Classic en ik dacht van die Polo is ook vet gaaf en trekt net zoveel bekijks als mijn Panda, dus anders ga ik er lekker zelf in rijden. Dus de Polo ingekocht, RDW tellerrapport uitgedraaid en ja dus echt: 95.000 km, aantoonbaar met een grote reeks aan ingevoerde tellerstanden. Bij de advertentie staat een foto van het RDW Tellerrapport (bij de Oldskool klanten beter bekend als de NAP Nationale Autopas;)).

Eerst hebben we met ontvetter de waxlaag zoveel mogelijk verwijderd. Wat kwam daar een gave auto onder tevoorschijn zeg! Echt supermooi zeg, 33 jaar oud en dan in zo'n gave staat.

Vervolgens heeft de poetser in m'n bedrijf de Polo onder handen genomen en de lak professioneel gepolijst met 3M groen, zodat de originele glans weer tevoorschijn kwam. Dikke lak, dus geen kale plekken, hij was nog nooit eerder gepolijst.

Het interieur is gereinigd met onze bekledingreiniger en ziet er weer schoon en fris uit. 

Wat stond daar ineens een mooie Polo! En wat een leuke reacties van klanten die ons met de Polo bezig zagen. Best wat mensen die vroeger een Polo hebben gehad. Ja, je ziet ze niet zoveel meer, ze worden zeldzaam.

Vervolgens hebben we de Polo technisch aangepakt. Hij liep niet 100% lekker, banden waren uitgedroogd, remmetjes schaafden wat, raammechanismes waren stuk, etcetera. Gewoon echt wat achterstallig onderhoud.

Ik dacht van ach, wellicht ga ik er zelf straks in rijden en laat ik maar niet krenterig doen en het gewoon goed aanpakken. 

Dus eerst de remmetjes gedaan. Aan de voorkant nieuwe remschijven en remblokken gemonteerd. Nieuw uit doos van onze leverancier.

Motorisch hebben we de Polo een grote beurt gegeven, een zogenaamde Grote Beurt Extra. Olie, oliefilter, luchtfilter, bougies, maar ook de bougiekabels, de rotor en de verdelerkap. En ja, zelfs het brandstoffilter is vervangen. En ja, wat liep de Polo weer mooi.

De ruitenwisserbladen waren ook bagger, dus daar zitten ook weer nieuwe op.

Een stagiare heeft zich uitgeleefd op de originele stalen velgen. Helemaal geschuurd, geprimerd en opnieuw gespoten.

De banden heb ik rondom vervangen door banden met zo goed als nieuw profiel, in de originele maat. Gemonteerd en gebalanceerd, nieuwe ventielen. Originele bandenmaat 145 80 R13. Banden zijn van produktiejaar 2022.

Oww en leuk detail, de distributieriem was reeds vernieuwd bij 94.000 km.

De Polo is dus weer up to date. En uiteraard een nieuwe APK, 2 jaar, geldig tot februari 2027.

Je kunt er dus gelijk mee de weg op. Vaak wanneer je een oldskool klassieker zoals deze koopt, krijg je er een aardige to do list bij, wil je eindelijk de weg op kunnen.

Als je mij vraagt wat er nog aan de Polo moet gebeuren...misschien op termijn de uitlaat einddemper. Deze wordt wat minder. En misschien de versnellingsbakolie een keer verversen. Wanneer dat gedaan is weet ik niet namelijk. 

De Polo is destijds nieuw geleverd door VW dealer Century uit Groningen.

De boekjes van deze Polo zijn aanwezig! Het onderhoudsboekje is nog voorzien van de originele sticker met optiecodes, die ook in de kofferbak staat. Boekjes zijn deels ingevuld.

De auto rijdt, remt, stuurt en schakelt goed.

De auto heeft een 4-bak / 4-versnellingen.

Van binnen en buiten ziet de Polo er netjes uit. Slechts lichte gebruikerssporen, hier en daar een plekje en een vlekje, maar niets ernstigs. Met name van die kleine lakbeschadigingen, door bijvoorbeeld steenslag of een gordel. Het interieur is in nette staat, met een klein gerepareerd gaatje in de bestuurdersstoel en 2 kleine vlekjes op de stoel. De achterklep is stukje van bijgespoten. Als totaal is het een hele nette Polo, waarmee je veel bekijks zult trekken. Ik had de Polo zelfs achter mijn bedrijf gezet, omdat teveel mensen naar de auto kwamen vragen, terwijl ik hem nog helemaal niet klaar had en ik er misschien zelf wel in zou gaan rijden.

Als mij een WhatsApp stuurt, 0655933538 , dan kan ik ook wel een rondom filmpje van de auto sturen. Dan moet je even aangeven wat je specifiek wilt zien.

Van onderen is de carrosserie nog in een knappe staat, nog nooit aan gelast. Je mag hem op de brug bekijken.

We hebben de Polo laten voorzien van een nieuwe APK. APK gekeurd t/m 24 januari 2026

Gewicht bedraagt slechts 767 kg, dus de wegenbelasting bedraagt maar 24 euro per maand (72 euro per kwartaal).

Onder bepaalde voorwaarden is een goedkope youngtimer verzekering mogelijk.

Prijs: EUR 2.250,-

Inruil is mogelijk tegen handelsprijs. Alleen wanneer  de inruiler interessant voor mij is. Loop/sloop heeft bij mij altijd minimaal 250 euro inruilwaarde.

Wij keuren onze auto's niet zelf, maar laten dit uitvoeren door een RDW erkend onafhankelijk APK keuringsstation.

Bij serieuze belangstelling mag u altijd proefrijden en de auto van uw keuze gerust even van onderen bij ons op de brug bekijken.

Wegens de snel wisselende voorraad kunt u het beste gewoon even bellen. Wij staan u graag te woord. Wij rekenen geen afleveringskosten, tenzij u speciale wensen heeft, zoals een afleverbeurt of iets dergelijks. Wij hebben een uitgebreide voorraad auto's in de prijsklasse van 500 t/m 3000 euro, veelal voorzien van een nieuwe of recente APK keuring. Voor grotere foto's en beschikbaarheid, zie onze website.

Wilt u langskomen? Graag vooraf even bellen om teleurstellingen te voorkomen! Tel: 06-55 933 538 (Wouter Gerdes). Vanwege regelmatige afwezigheid werken we bij voorkeur op afspraak.

Ons adres:
HGG Auto's
Oostendeweg 7
9723 HJ GRONINGEN
ind.terrein ZUID-OOST / Winschoterdiep (achter de EUROBORG)
Tel. 06 - 55 933 538

 

HGG auto's
Oostendeweg 7
9723HJ Groningen
0655933538
info@hggautos.nl

Hoeveel kost een Volkswagen Polo verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met HGG auto's

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken