Volkswagen Iltis - Audi
Algemeen
Prijs | € 13.950 |
Bouwjaar | 1979 |
Kilometerstand | 65.239 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 9 |
APK | Ja, tot 28 juni 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | GH-319-V |
Datum deel 1 | 30-08-1979 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 55 kW (75 pk) |
Aantal deuren | - |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1700 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Groen (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Groen metallic |
Gewicht | 1300 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Vergelijkbare Volkswagen Iltis occasions
Extra informatie
Aandrijving: Vierwielaandrijving
GVW: 2.050 kg
Topsnelheid: 130 km/u
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Productie Audi Ingolstadt 1979, geen roest, rijdt prima.
Algemeen: De Iltis werd ontwikkeld door Volkswagen AG-dochter Audi. Technisch gezien was hij een doorontwikkeling van de DKW Munga die was gebouwd door Auto-Union, de voorloper van Audi. Eind 1979 waren er ± 2.000 auto's afgeleverd,waarvan aangeboden Iltis er één is. Latere Iltis werden gebouwd bij Bombardier in Frankrijk.
Alle voertuigen hebben achterwielaandrijving. De voorwielaandrijving is apart inschakelbaar zodat er een 4 x 4 aandrijving ontstaat. Het differentieel in de achteras is voorzien van een sperinrichting dat, bij verlies van grip, het doordraaien van een van de achterwielen voorkomt. Het voordifferentieel is geïntegreerd in de versnellingsbak.
De versnellingsbak heeft vier versnellingen vooruit en een achteruitrijversnelling, alsmede een ongesynchroniseerde "terreinversnelling" met een grote reductie. Hierdoor wordt de snelheid van de auto ongeveer gehalveerd maar de trekkracht verdubbeld. De extra reductie kan alleen worden gebruikt als ook de voorwielaandrijving is ingeschakeld. Zowel de extra reductie als de sperinrichting(en)kunnen, naar believen rijdend in- of uitgeschakeld worden.
Het vierwielaandrijving-systeem dat Audi voor deze auto ontwikkelde was de basis voor het Quattro-systeem dat later op de civiele auto's van dat merk werd toegepast.
In 1980 was de winnaar en de nummer 2 een Iltis in de Paris-Dakar Rally, bijna geheel origineel met uitzondering van een andere carburateur en een ander uitlaatsysteem. Ze werden nummer 1 en 2, niet vanwege de snelheid, maar door betrouwbaarheid en ze zijn onverwoestbaar.
Wordt geleverd met nieuwe APK
Belasting vrij
Wir sprechen Deutsch. We speak English.
Hoeveel kost een Volkswagen Iltis verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.