Volkswagen Golf - 2.0 GTI Edition 35
Algemeen
Prijs | € 18.500 |
Prijs excl. BTW | € 15.289 excl. BTW |
Bouwjaar | 2011 |
Kilometerstand | 135.694 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 24-12-2011 (import) |
Belasting | (±) € 725,00 per jaar |
Topsnelheid | 246 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,60 sec |
Motorvermogen | 174 kW (237 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1984 cc |
Energielabel | D |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | 1320 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 13 |
Introductiejaar | mei 2011 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Lendesteun
- Regensensor
- Schuifdak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 2011
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Tankinhoud: 55 liter
Acceleratie (0-100): 6,6 s
Topsnelheid: 246 km/u
Wielbasis: 258 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8 l/100km (1 op 12,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- bi-xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dimlichten automatisch
- Elektrisch schuif-/kanteldak
- Elektronische remkrachtverdeling
- Extra getint glas
- Koplampen adaptief
- koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 18"
- mistlampen voor adaptief
- Ruitensproeiers verwarmbaar
- Sportonderstel
Infotainment
- Audioinstallatie met cd-wisselaar
- Radio-cd/mp3 speler
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Armsteun voor
- Elektrische ramen voor en achter
- Lederen interieur
- Lederen stuurwiel en versnellingspook
- Lendesteunen (verstelbaar)
- Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Voorstoelen verwarmd
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) knie
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Hill hold functie
Overige
- Leder-pakket (Lederen interieur, Voorstoelen verwarmd)
- Winter-pakket (koplampreiniging, Ruitensproeiers verwarmbaar, Voorstoelen verwarmd)
= Bijzonderheden =
Deze auto nodigt u uit om plaats te nemen achter het sportstuur en onmiddellijk de weg op te gaan. Een belangrijke eigenschap van iedere Volkswagen is zijn duurzaamheid. Dat ziet u ook aan deze Golf. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder benzinemotor en een automatische transmissie. Stijl en comfort krijg je erbij in de vorm van een fraai lederen interieur. De stoelen zijn verwarmd en bieden ook in winterse kou een comfortabele zit. De gasontladingslampen van de xenonverlichting zorgen voor een krachtige en heldere lichtbundel. Tot de voorzieningen van deze auto behoren 18 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, extra getint glas, verstelbare lendensteunen, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bediende ramen en elektrisch verstelde en verwarmde buitenspiegels.
Alle audioknoppen letterlijk onder handbereik: dat kan met de audiobediening op het stuur. Het comfort wordt verhoogd door de aanwezige electronic climate control. Het drukke verkeer eist onderweg al uw aandacht op. Daarom is het goed dat deze Volkswagen is voorzien van diverse systemen die u assisteren tijdens de rit. Een automatisch inschakelbare verlichting neemt het waar als het donker wordt of gaat schemeren, en schakelt dan automatisch de verlichting in. Op dezelfde manier "ziet" de regensensor de eerste spatjes regen en schakelt dan de ruitenwissers in, en als het harder gaat regenen zet hij de ruitenwissers ook in een snellere stand. Kilometers rijden met een exacte snelheid? Dan is de cruise control je vriend! De uitrusting van deze Volkswagen is met lederen sportstuur, automatisch dimmende binnenspiegel, boordcomputer en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening behoorlijk compleet.
In de Volkswagen Golf heeft uw veiligheid en die van uw omgeving prioriteit. Die hill hold control: ja, die had u wel willen hebben bij het afrijden. Want zo stelt een hellingproef echt niks meer voor.
Zo’n beetje elke vijf jaar denkt Volkswagen ineens: hé, de GTI is jarig, laten we er een speciale uitvoering tegenaan gooien. Omdat de heren ingenieurs zelf ook niet zulke uitbundige feestbeesten zijn, blijven de extra’s vaak beperkt tot een aantal bescheiden logo’s, wat mooie accenten en een paar bonus-pk’s. Ook deze Edition 35 lijkt op het eerste gezicht niet veel meer dan een opgedirkte versie van de normale GTI. Schijn bedriegt.
Als je de brochure erop naslaat, zie je dat er gerept wordt over unieke velgen, de led-achterlampjes van de Golf R, roodgestreepte gordels, bekleding in een vlot honingraatmotiefje en een pookknop die in de verte wel iets weg heeft van de golfbal uit de originele Golf GTI uit de jaren ‘70. Ook, roept de folder, heeft deze Edition 35 de sterkste motor waarmee een GTI ooit is uitgerust. Het 2,0-liter turboblokje is goed voor 235 pk, 25 méér dan de standaard auto.
Een kwestie van een chipje in het motormanagement vervangen door een heter exemplaar, lijkt ons. Wanneer we dit echter in het bijzijn van een alwetend technisch figuur van VW laten vallen, schudt de beste man behoorlijk heftig van nein. Om ons vervolgens uitvoerig uit de doeken te doen hoe het zit.
De GTI Edition 35 maakt namelijk gebruik van dezelfde aandrijflijn als de Scirocco R, zij het in teruggetunede vorm. Hoewel dit ook een 2.0 TSI betreft, is het een andere motor dan die in de gewone GTI. Veel onderdelen, zoals de zuigers en spruitstukken, zijn steviger. De compressie is lager, de turbodruk hoger. Het is, in feite, een motor die beter bestand is tegen hoge vermogens.
Bel nu voor een afspraak en overtuig uzelf.
U bent van harte welkom om deze mooie auto te komen bezichtigen.
Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar enkel op afspraak geopend.
neem contact met ons op via whatsapp :
Graag tot ziens.
Hoeveel kost een Volkswagen Golf verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.