Skoda Rapid Spaceback - 1.2 TSI |Panoramadak|Navi |dealeronderhouden |Ambition Businessline Pro
Algemeen
Prijs | € 6.745 |
Bouwjaar | 2014 |
Kilometerstand | 223.886 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 22 juli 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 7-TXJ-80 |
Datum deel 1 | 01-08-2014 |
Belasting | (±) € 426,00 per jaar |
Topsnelheid | 180 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 11,70 sec |
Motorvermogen | 63 kW (86 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Energielabel | B |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 1050 kg |
Trekgewicht max | 900 kg |
Trekgewicht onger. | 570 kg |
Verbruik | (±) 1 op 20 |
Introductiejaar | november 2013 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Panoramadak
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Technische informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 215/45 R16
Acceleratie (0-100): 11,7 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.610 kg
Afmetingen (LxBxH): 448 x 171 x 146 cm
Wielbasis: 260 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Milieu
CO₂-uitstoot: 114 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,9 l/100km (1 op 20,4)
Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,3 l/100km (1 op 23,3)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 113 - € 123 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Elektrische ramen voor
- Houten versnellingspook
- Lederen stuurwiel
- Navigatie-systeem full map
- Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
- Radio-CD/MP3 speler
- Stuur verstelbaar
Exterieur
- Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling
- Lichtmetalen velgen 16"
- Mistlampen adaptief
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Extra getint glas
- Hill hold-functie
- Start/stop systeem
Overig
- 1e Eigenaar
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Alarm klasse I
- Audio-installatie
- Bluetooth telefoon
- Glazendak
- Leder stuur en versnellingspook
- Multifunctioneel stuurwiel
- NERLANDSE-AUTO !!
- Onderhoudsboekjes
- Optie-pakket (Extra getint glas, Passagiersstoel in hoogte verstelbaar)
- Privacy glas achter extra getint
- Toerenteller
= Bijzonderheden =
AANTOONBAAR DEALERONDERHOUDEN, 1e EIGENAAR,
DEZE AUTO IS IN ZEER MOOIE STAAT VOOR ZIJN KM`S !!!!!!
Goede misleiding
Er lijkt zich een trend te ontwikkelen in autoland. Betaalde je voorheen extra als je een stel extra deuren of meer ruimte wenste, nu is dat bij enkele modellen precies het omgekeerde. Zo reden we onlangs met de MINI Paceman die duurder is dan de Countryman, maar ook minder praktisch. Niet alleen premium merken passen dit 'trucje' toe, ook Skoda waagt zich er aan. Begin vorig jaar kwam het Tsjechische merk met de splinternieuwe Rapid. Met z'n sedan-achtige uiterlijk ziet hij er netjes, maar niet erg spannend uit. Wél biedt hij een zee aan ruimte, met een bagageruimte van 550 liter als kers op de taart. Om een groter publiek aan te spreken - ook degene die wel een hipper design verlangt - is er nu de Spaceback. Korter en met minder bagageruimte, dus de naam is misleidend. Of deze carrosserievariant wel een nuttige toevoeging is, zal blijken uit een uitgebreide test.
Toen we reden met de hatchback, viel het ons op dat het design vooral tijdloos en zonder fratsen is. Het is ietwat een grijze muis, die zonder opvallen opgaat in de massa. Kleur en velgen moeten het onderscheid geven voor de hatchback. Hoe anders is het bij de Spaceback. Dankzij zijn meer afgeronde daklijn, het grotere glasoppervlak aan de zijkanten en het knikje in de ruit net voor de D-stijl is de Spaceback een auto die lekkerder op het netvlies ligt. Het design is een stuk beter in balans dan dat van de hatchback.
Met een lengte van net iets meer dan 4.30 meter is hij een kleine 20 centimeter korter. De overige maten zijn zo goed als hetzelfde. Zeker met de fraaie 17 inch velgen en het grote glazen dak, is de Rapid Spaceback een goed uitziende auto. Optioneel kan er tevens een verder doorlopende achterruit gemonteerd worden. Hoewel we het niet gemist hebben, geeft het de auto wel een extra aparte uitstraling
Bovengemiddeld ruim
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Dat geldt in dit geval níet voor de zitruimte voor de inzittenden. Net als bij de hatchback is er ruim plek voor benen, zowel vóór als achterin. Je zit - voor een auto van dit formaat - wat dicht bij elkaar, maar drie kinderen zitten achterin nog steeds als vorsten. Geheel achterin zit het 'pijnpunt'. De enorme bagageruimte van 550 liter is geslonken naar 415 kubieke decimeters. Hoewel de afname flink is, is de ruimte nog steeds bovengemiddeld. Vergelijkend met bijvoorbeeld de - duurdere en hoger in de markt staande - Volkswagen Golf, dan biedt de Spaceback 25 liter meer plek voor boodschappen met de bank omhoog en zelfs 90 liter meer als je deze omlegt.
Opties maken het leuk
Dat je de Rapid Spaceback gezien zijn lengte en vorm zou kunnen vergelijken met een Volkswagen Golf is een compliment. Toch loopt deze vergelijking mank gezien de tien centimeter smallere koets en een aanmerkelijk minder hoogwaardig interieur. Vooral dat laatste laat je merken in een budgetauto te zitten. Voor het oog ziet het er wel redelijk uit, maar de gebruikte kunststoffen zijn keihard. Gelukkig fleuren de zilverkleurige panelen op het dashboard en het stuur het geheel wat op. Als 'Ambition Businessline' is de auto voorzien van de nodige luxe zoals een multimedia/navigatiesysteem met touchscreen, airconditioning, elektrische ramen vóór en cruise-control. Onze testauto was daarbij onder andere voorzien van climate-control, elektrische ramen achter, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, parkeersensoren achter, een middenarmsteun tussen de voorstoelen en het al eerder genoemde enorme glazen dak. Dat laatste zorgt voor een hoop licht in het interieur en is een absolute aanrader.
Extra paarden bij de kudde
Fabrikanten geven in het algemeen vermogens en acceleratietijden op die wat rooskleuriger zijn dan de betreffende auto in de praktijk kan waarmaken. Hoe anders is het in het geval van de 1.2 TSI in het vooronder van de Rapid. Het is net of Skoda het hek van het weiland een nacht open heeft laten staan. Níet dat er paarden zijn weg gelopen, maar juist dat er een aantal zijn toegevoegd aan de kudde. Op papier levert de motor 86pk, maar dat lijkt in de praktijk een stuk hoger. De motor heeft in ieder geval geen enkele moeite om de 1.050 kilogram zware auto in beweging te zetten en te houden. In 11,7 seconden wordt - volgens de fabrikant - de '100' aangetikt. Accelereren gaat gepaard met een prettig klinkende brom. Rijd je op een constante snelheid, dan hoor je de motor niet of nauwelijks.
Extra paarden bij de kudde
Fabrikanten geven in het algemeen vermogens en acceleratietijden op die wat rooskleuriger zijn dan de betreffende auto in de praktijk kan waarmaken. Hoe anders is het in het geval van de 1.2 TSI in het vooronder van de Rapid. Het is net of Skoda het hek van het weiland een nacht open heeft laten staan. Níet dat er paarden zijn weg gelopen, maar juist dat er een aantal zijn toegevoegd aan de kudde. Op papier levert de motor 86pk, maar dat lijkt in de praktijk een stuk hoger. De motor heeft in ieder geval geen enkele moeite om de 1.050 kilogram zware auto in beweging te zetten en te houden. In 11,7 seconden wordt - volgens de fabrikant - de '100' aangetikt. Accelereren gaat gepaard met een prettig klinkende brom. Rijd je op een constante snelheid, dan hoor je de motor niet of nauwelijks. Richels en gaten worden duidelijk doorgegeven aan de inzittenden. Het positieve gevolg is dat de besturing strak en direct is. Daarbij helt de auto nauwelijks over en stuur je hem met plezier over bochtige wegen.
Méér heb je niet nodig
Zoals we aan het begin al schreven, biedt de Spaceback - al doet z'n naam dat niet vermoeden - meer binnenruimte voor een iets hogere prijs. Uit het oogpunt van een fraaier ogende koets ietwat praktisch nut inleveren is de auto vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Paceman en de Evoque. Toch is er één groot verschil ten opzichte van deze auto's. Als Skoda enkel de Spaceback had gevoerd, hadden we nooit het verlangen naar nóg meer ruimte gehad. Hoewel wat aan de smalle kant, biedt de Spaceback een bovengemiddelde binnenruimte. Zelfs vergeleken met auto's uit een hoger segment. Met deze Skoda is het daarbij een scherpe aanbieding voor een prettig ogende en ruime auto. Verlang je meer ruimte, maar ben je bereid in een minder fraaie auto te rijden, dan is de hatchback de betere keuze.
Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een *standaardpakket €365,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden / 12 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.
*standaardpakket:
- Tenaamstelling van de auto - Vrijwaring van eventuele inruilauto - Rem controle - Geldige APK - Brandstof € 25,= - Controle van verlichting - Controle van motor-oliepeil, zo nodig bijvullen - Controle van koelvloeistof, zo nodig bijvullen - Controle van bandenspanning, zo nodig bijvullen - Interieur wordt grondig chemisch gereinigd - Exterieur zal nagenoeg zijn oorspronkelijk staat terug krijgen d.m.v. complete Polijst-/Wax- & Poetsbeurt.
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
LET OP!!
Het bieden of vragen naar de laagste prijs van onze auto’s heeft geen zin, dit zal niet beantwoord worden of een reactie terug volgen.
Over de vraagprijs heb wij goed nagedacht en vergeleken met gelijkwaardige collega’s met dezelfde kwaliteit.
Kortingen op onze auto’s is niet van toepassing bij de Bolide Boetiek gezien onze scherpe showroomprijzen.
Wij vergelijken wekelijks onze auto’s op het internet zo ben je er zeker van dat je nooit te veel betaald.
Wanneer er aanleiding is om de prijs te verlagen zullen wij dat doen.
HOUD REKENING MET DE VOLGENDE ZAKEN ALS U DIRECT DE NIEUWE AUTO MEE WILT NEMEN:
*U hoeft niet naar een postkantoor voor de tenaamstelling van uw nieuwe auto dit kunnen wij ter plaatse direct regelen voor u.
Wel is hiervoor nodig een Nederlands geldig rijbewijs.
*Betaling: wij hebben geen pinautomaat maar werken via bank betaalapp of directe overschrijving vanuit uw bank.
Houdt hierbij rekening dat grote bedragen (boven de €1.500, =) altijd 4 uur van tevoren klaargezet moeten worden.
Hiervoor moet u uw bank-limiet /overschrijvings-limiet van tevoren voor verhogen om het bedrag te kunnen overmaken.
*De auto mag de Bolide Boetiek verlaten wanneer deze volledig betaald is en het bedrag zichtbaar is op onze rekening en te naam gesteld is op de nieuwe eigenaar.
U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.
Bolide Boetiek
Zilverstraat 64
2544 EL, Den Haag
06- 38 16 95 95
Geopend op :
Maandag 10:00 uur tot 17:00 uur
Dinsdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Woensdag Gesloten
Donderdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Vrijdag Gesloten
Zaterdag 10:00 uur tot 16:00 uur
Zondag Gesloten
Hoeveel kost een Skoda Rapid Spaceback verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.