Saab 9000 - 2.3 LPT CSE Anniversary
Algemeen
Prijs | € 7.950 |
Bouwjaar | 1997 |
Kilometerstand | 326.539 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | RG-GG-67 |
Datum deel 1 | 03-03-1997 |
Belasting | (±) € 826,00 per jaar |
Topsnelheid | 220 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 9,50 sec |
Motorvermogen | 125 kW (170 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 2290 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Groen |
Oorspronkelijke kleur | Groen |
Gewicht | 1405 kg |
Trekgewicht max | 1800 kg |
Trekgewicht onger. | 700 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1996 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalenvelgen
- Achterbank neerklapbaar
- Spoiler
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/65 R15
GVW: 1.960 kg
Afmetingen (LxBxH): 476 x 178 x 142 cm
Wielbasis: 267 cm
Acceleratie (0-100): 9,5 s
Topsnelheid: 220 km/u
Emissieklasse: Euro 2
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Elektrische ramen voor
- Lederen stuurwiel
- Stuur verstelbaar
- Toerenteller
- Verwarmde voorstoelen
Exterieur
- Achterspoiler
- Antenne automatisch
- Metallic lak
- Mistlampen voor
- Voorspoiler
Veiligheid
- Airbag passagier
= Bijzonderheden =
Deze Saab 9000 is van het allerlaatste bouwjaar en daarmee de meest
uitontwikkelde 9000. Het model werd al in 1984 gelanceerd; vijftien jaar later
werd dit exemplaar nieuw op kenteken gezet, toen Saab zijn 70e verjaardag
vierde. Vandaar dat dit een Anniversary-uitvoering is. Tegen die tijd was het
model jaar na jaar verder verbeterd en dus kunnen we gerust stellen dat een
9000 van dat laatste jaar een uitstekende auto was – en is, in het geval van een
net exemplaar.
Deze origineel Nederlandse 9000 CSE heeft de degelijke en 170 pk sterke 2.3-
liter motor onder de motorkap. Uitgevoerd in Scarabee Groen met een
antracietgrijs leren interieur (met de mooie alcantara-inzet), het hout-lederen
stuur en de achtspaaks lichtmetalen Anniversary-wielen, valt er aan de
uitstraling weinig af te dingen. Deze 9000 is uitgerust met een automaat en
ondermeer cruise control en een trekhaak. De grote achterklep opent een
enorme ruimte en ook de inzittenden hebben niets te klagen vanuit hun leren
zetels met zicht op notenhout.
U vindt slechts beperkte gebruikssporen voor de leeftijd, waaronder wat
steenslag op de motorkap, craquelé in het leer van de bestuurdersstoel en hier
en daar een bladdering op het deurfineer. Noem het patina, want het doet amper
afbreuk aan de luxe sfeer die deze auto nog altijd uitstraalt. Deze Saab rijdt zoals
het hoort: opvallend stil en comfortabel. Een leuke youngtimer die inmiddels een
zeldzamere verschijning is dan de 900 Classic.
This Saab 9000 is from the very last year of manufacture, making it the fullest
developed 9000 of them all. The model was launched back in 1984; fifteen years
later, this example was newly registered when Saab celebrated its 70th
anniversary. Hence, this is an Anniversary version. By that time, the model had
continued to improve year after year and so it is safe to say that a 9000 from that
last year was - and is - a good car.
This 9000 CSE, sold new to The Netherlands, has the solid and 170 hp 2.3-litre
engine under the bonnet. Executed in Scarabee Green with an anthracite grey
leather interior (with the lovely alcantara inlays), the leather and wood steering
wheel and the eight-spoke aluminium Anniversary wheels, there is little to
detract from the look. This 9000 is equipped with an automatic transmission
and, among other things, cruise control and a tow bar. The large tailgate opens a
huge space and the occupants also have nothing to complain about from their
leather seats with a view on walnut wherever they are seated.
You will find only limited signs of use for its age, including some stone chips on
the bonnet, craquelé in the leather of the driver's seat and here and there peeling?
of the doors’ wood veneer. Call it patina, because it hardly detracts from the
luxurious ambience this car still exudes. This Saab drives as it should:
remarkably quiet and comfortable. A nice youngtimer that is now probably a
rarer appearance than the 900 Classic.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 9000 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.