Algemeen
Prijs | € 11.950 |
Bouwjaar | 1989 |
Kilometerstand | 158.149 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | S-019-NS |
Datum deel 1 | 20-10-1989 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Motorvermogen | 93 kW (126 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Bruin |
Oorspronkelijke kleur | Bruin |
Gewicht | 1190 kg |
Trekgewicht max | 1500 kg |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
GVW: 1.670 kg
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal
Wij zouden wel meer 900i's zoals deze willen hebben. Want wat is dit een ontzettend leuke en eerlijke auto! We kwamen 'm tegen in het noorden van Zweden en namen 'm gelijk zelf mee naar Voorst. Het is een auto van 1989 (modeljaar 1990) met de 2.0 liter zestienklepsmotor en slechts 158.150 kilometers op de teller. In het onderhoudsboekje zit een enorme stapel Bilprovningformulieren (Zweedse APK-bewijzen) waaruit overduidelijk is op te maken dat de kilometerstand klopt – elk jaar komt er een beetje bij.
Uiteraard hebben wij de auto helemaal nagelopen en klaargemaakt en op de brug werden de verwachtingen helemaal ingelost. Dit is in alle opzichten een keurig net exemplaar met een mooie en goede carrosserie in een mooie kleur. Onder de kap verkeert alles eveneens in een uitstekende staat van onderhoud. Het interieur is zeer netjes met nagenoeg geen slijtage aan de velours bekleding. De auto is – typisch Zweeds – uitgerust met rubberen matten, evenals met een trekhaak en een radio/cd-speler.
Alles wijst erop dat deze Saab altijd netjes is onderhouden, want zelfs onder de vloer achterin ziet alles er piekfijn uit, tot het perfect geconserveerde reservewiel aan toe. Deze 900 Classic is inmiddels door de RDW bekeken en heeft nu dus een Nederlands kenteken. We leveren de auto af met een grote beurt en nieuwe APK. Dit is een fantastische Classic die helemaal klaarstaat voor een tweede leven.
We wish we had more 900i's like this one. Because this is an incredibly fun and honest car! We came across it in Sweden's north and took it straight to our place. It is a 1989 car (1990 model year) with the 2.0-litre 16-valve engine with just 158,150 kilometres on the odometer. The service booklet contains a pile of Bilprovning forms (Swedish MOT certificates), from which it is abundantly clear that the odometer reading is correct - every year a little more is added.
Naturally, we checked the car all over. Expectations were fully met on the lift. This is in all respects a neat and tidy specimen with a nice and clean bodywork in a beautiful colour. Under the bonnet, everything is in an excellent condition also. The interior is very clean with virtually no wear to the velour upholstery. The car is equipped with rubber mats, so typically for Sweden, a tow bar and a radio/CD player.
There is little doubt that this Saab has always been meticulously maintained - even under the floor in the boot everything looks spotless, right down to the perfectly preserved spare wheel. This 900 Classic has got Dutch registration in the mean time - the car passed the inspection with flying colours. It has also just had a major service. This is a fantastic Classic ready for a second life.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 900 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.