Algemeen
Prijs | € 9.950 |
Bouwjaar | Augustus 1989 |
Kilometerstand | 239.314 km |
Brandstof | LPG |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | XP-85-RT |
Datum deel 1 | 18-08-1989 |
Belasting | (±) € 892,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 73 kW (99 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 1170 kg |
Trekgewicht max | 1500 kg |
Trekgewicht onger. | 500 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1985 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
GVW: 1.620 kg
Wielbasis: 252 cm
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: € 382 - € 397 per kwartaal
Een origineel Nederlandse auto - dat is niet per definitie een voordeel. Nieuw in Nederland geleverde Saab 900 Classics hebben bovengemiddeld last van roest door ons klimaat en pekelbeleid. Maar dat op iedere regel uitzonderingen zijn, dat wordt bewezen door deze auto. De asdoorgangen - een berucht punt - zijn verrassend mooi en dat geldt sowieso voor het gehele chassis en carrosserie van deze sympathieke 900C.
Die ‘C’ staat natuurlijk voor carburateur, want dit exemplaar is gewoon nog nieuw geleverd met een tweeliter achtkleps motor zonder brandstofinjectiesysteem, maar met de chokehendel nog tussen de voorstoelen. Trek ‘m even uit bij koude motor en de viercilinder slaat snorrend aan. De motor loopt erg mooi op zowel benzine als LPG en heeft na 34 jaar een kilometerstand van nog geen 240.000. Recentelijk is de cilinderkop met koppakking vervangen alsmede de LPG-verdamper.
Ook de velours bekleding is in een mooie staat met een snaarstrak hemeltje en mooi dashboard. De auto is voorzien van de optionele Sunburst-wielen in een schitterende staat; de banden hebben een uitstekend profiel. Er zijn weliswaar een radio-/cd-speler en trekhaak gemonteerd, maar dit is een Saab zonder opsmuk. Eentje die fantastisch rijdt en die door werkelijk iedereen leuk wordt gevonden.
A Saab 900 Classic originally sold in The Netherlands - that's not necessarily an advantage. Cars do regularly suffer from above-average rust due to the climate and salt-on-the roads policy in winter. But this car proves that there are exceptions to every rule. The axle passages - a notorious point - are exceptionally good, and that goes for the entire chassis and bodywork of this sympathetic 900C.
‘C’ stands for carburetor here, of course, because this example was delivered with a two-litre eight-valve engine without fuel injection system, when it was new, with the choke lever still to be found between the front seats. Just pull it out when the engine is cold and the four-cylinder fires up immediately. The engine runs very nicely on both petrol and LPG and has less than 240,000 kilometres after being on the road for 34 years. Recently, the cylinder head and head gasket were replaced as well as the LPG evaporator.
The velour upholstery is in a nice condition with excellent headlining and a beautiful dashboard. The car has the optional Sunburst wheels in a superb condition; the tyres come with excellent tread. Although a radio/CD player and tow bar have been fitted, this is a Saab without frills, but one that drives just superb and that is liked by everyone who crosses its path.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 900 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.