Saab 9-3 Cabrio - 2.0 Turbo Aero Met ruilmotor uit 2019
Algemeen
Prijs | € 3.000 |
Bouwjaar | Mei 2001 |
Kilometerstand | 364.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 59-HB-GH |
Datum deel 1 | 10-05-2001 |
Topsnelheid | 225 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 9,10 sec |
Motorvermogen | 151 kW (205 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1435 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 2000 |
Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Achterbank neerklapbaar
- Skiluik
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Hele mooie 9-3 Aero Cabrio. De auto heeft een (ook Aero) ruilmotor gekregen in 2019 die toen 86000 Miles (!) gereden had. De km-stand bij vervanging was 306000.
De cabrio is altijd onderhouden door saabspecialist Van der Veer in Vianen. Tot 2022 gebruikte ik de auto om 2x per jaar mee naar Italië te rijden. Daar stond hij bij ons vakantiehuis. De auto werd dus altijd goed en pro-actief onderhouden omdat ik geen gedoe wilde in het buitenland.
Nu staat de auto vooral in de garage en dat vind ik zonde (en hij staat ook een beetje in de weg), dus hij mag naar een nieuwe eigenaar.
Minpunten: het dakje is nog origineel en dus zitten en wat slijtplekken op. Het is wel nog mooi zwart. Als ik in de regen rijd blijft het binnen droog. Het mechaniek werkt altijd goed maar er zit wel corrosie op de armen.
Er zitten kleine roestblaasjes in de lak bij het linker achter spatbord. In mijn ogen nog niet erg genoeg om er iets aan te doen maar het zit er wel.
De carrosserie is volgens mij behoorlijk netjes voor z'n leeftijd. Krasjes en 2 mini-deukjes, maar dat is het wel. Hij mag wel een keer gepolijst worden.
Nog een minpunt: ik heb de auto sinds een paar maanden geschorst, dus voor het maken van een proefrit wil ik graag alleen serieuze geïnteresseerden hebben.
De auto staat nu op zomerbanden, er zit ook een set Saab-velgen met winterbanden bij.