Renault Mégane Estate - TCe 130 GT-Line Navi, Ecc, Led koplampen
Algemeen
Prijs | € 13.999 |
Bouwjaar | Maart 2017 |
Kilometerstand | 114.426 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | N-924-KK |
Datum deel 1 | 28-03-2017 (import) |
Belasting | (±) € 725,00 per jaar |
Topsnelheid | 198 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 11,00 sec |
Motorvermogen | 97 kW (132 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Energielabel | B |
Carrosserie | Combi |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Blauw metallic |
Gewicht | 1280 kg |
Trekgewicht max | 1700 kg |
Trekgewicht onger. | 690 kg |
Verbruik | (±) 1 op 19 |
Introductiejaar | juni 2016 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lendesteun
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Dakrails
- Bumpers in carrosseriekleur
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Constructiejaar: 2017
Technische informatie
Tankinhoud: 47 liter
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Topsnelheid: 198 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4626 x 1814 x 1449 cm
Wielbasis: 2.712 cm
Inhoud laadruimte: 521/1.504 l
Gewichten
GVW: 1.880 kg
Interieur
Interieur: black, Stof
Milieu
CO₂-uitstoot: 119 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,3 l/100km (1 op 18,9)
Brandstofverbruik in de stad: 6,8 l/100km (1 op 14,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,5 l/100km (1 op 22,2)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Overige informatie
Bandenmaat: 205/50R17
= Aanvullende opties en accessoires =
-
- Airbag hoofd achter
- Airbag hoofd voor
- Airbag opzij voor
- Airbag passagier
- Audiobediening op het stuurwiel
- AUX/USB ingang
- Bagage afdekhoes
- Bandenspanning controlesysteem
- Bluetooth
- Centrale deurvergrendeling afstandbediening
- Elektrisch bedienbare ramen achter
- Elektrisch bedienbare ramen voor
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Gordelspanners
- Isofix
- Keyless entry
- Keyless start
- Lederen stuurwiel
- LED verlichting
- Lichtsensor
- Middenarmsteun achter
- Mistlampen voor
- Parkeersensoren achter
- Pollenfilter
- Rijstrookdetectie
- Ruitenwisser achter
- Start/Stop systeem
- Startknop
- Stuur in hoogte verstelbaar
- Verstelbare gordelhoogte
- Wegrijassistent helling
= Bijzonderheden =
Ruimte
Ten opzichte van de vorige Megane is de nieuwe generatie lager en breder en om dan toch voldoende binnenruimte te creëren moest de wielbasis worden opgerekt. Het interieur kreeg al vanaf de start van de ontwikkeling veel aandacht op het gebied van detaillering, afwerking en materiaalkeuze. Dat blijkt duidelijk uit de stiksels, sfeerverlichting (zeer hinderlijk in het donker en daarom uitschakelbaar) en zachte materialen waaruit het dashboard is gevormd. In dat kader is het een misser dat de onderrand van het dashboard en de zijkanten van de middenconsole van keihard plastic zijn gemaakt. Het betreft hier precies de delen die bestuurder en passagiers met de knieën raken
Wat betreft de binnenruimte komt de nieuwe Megane goed in het segment mee. Met een lengte van 4 meter 36 en een breedte van 1 meter 81 behoort de Megane, samen met de Ford Focus, tot de grootste auto's in het segment. Die royale buitenmaten vertalen zich in goede binnenruimte voor vier volwassenen en hun bagage.
Uitrusting
De GT beschikt als top-uitvoering over een groot 8,7 inch beeldscherm op de middenconsole. Bijzonder is, dat dit beeldscherm niet in de breedte maar in de hoogte is gemonteerd. Het oogt daarom niet alleen als een tablet-computer, maar werkt ook zo met "swipen" en "picth and zoom". Gebruikers kunnen zelf menu's samenstellen met de meest gebruikte functies; heel praktisch!.
Het staande beeldscherm past niet alleen mooier in het dashboard, maar is daadwerkelijk handiger dan een liggend exemplaar. Zo toont het navigatiesysteem duidelijker hoe de weg voor de auto zich ontvouwt; wat zich naast de route bevindt is immers minder belangrijk. De techniek achter het navigatiesysteem is afkomstig van TomTom en dat betekent slimme routes en actueel kaartmateriaal.
Ook de klokken (snelheidsmeter en toerenteller) zijn vervangen door een beeldscherm. De layout van de gegevens kan zelf worden bepaald en daarmee biedt deze opzet echt meerwaarde.
Zoals het tegenwoordig hoort, voorziet Renault naast de standaard FM radio ook in een DAB tuner. Zoals gebruikelijk heeft Renault hulp van Bose ingeroepen voor het audiosysteem, dat tot grote vreugde van de dienstdoende redacteur veel rustiger en harmonieuzer klinkt dan gebruikelijk bij deze fabrikant.
De Megane is te voorzien van sleutelvrije toegang, maar deze werkt anders dan bij andere fabrikanten. Zelfs het aanraken van de deurhendels is namelijk niet nodig. Wanneer de bestuurder bij de auto wegloopt, vergrendelt deze automatisch. Wanneer de sleutel weer bij de auto in de buurt komt, ontgrendelt de auto.
Op het gebied van veiligheid gaat de Megane met de tijd mee met adaptive cruise-control (automatisch afstand houden), "Active Emergency Braking" (automatisch remmen voor obstakels bij snelheden van 30 t/m 140 km/u), dodehoek-assistentie, verkeersbordherkenning, een grootlichtassistent en een automatische parkeerfunctie.
MultiSense
Wat de Megane echt bijzonder maakt, is "MultiSense". Hiermee kunnen tal van elementen van de auto worden aangepast, zoals de besturing, de reactie op het gaspedaal, de demping, de ambianceverlichting en "4Control" vierwielbesturing. Deze techniek, die ook beschikbaar is op de Espace en Talisman, is uniek in de middenklasse maar blijft voorbehouden aan de sportieve versies. In de Sport-modus of na het drukken op de R.S.-knop wordt de snelheid waarmee tegensturen in meesturen verandert, verhoogd van 60 naar 80 km/u. De auto draait dan z'n bochtjes korter en voelt wendbaarder aan.
Deze motor biedt een uitstekende balans tussen prestaties en verbruik. In de stad is de TCe 130 voldoende levendig, op de snelweg is de Megane met deze motor juist stil en zuinig (alhoewel het sprintvermogen in de zesde versnelling nihil is).
Toch is het vooral de rust die opvalt. Niet alleen de geluiden van de motor, maar ook die van de banden en rijwind zijn nihil. Daarmee geeft de Megane een ongebruikelijk rust en dat is heerlijk voor een auto die intensief gebruikt wordt.
Grote beurt gehad, alles is aanwezig boekjes etc etc.
Met de auto wordt prive gereden dus de km stand loopt langzaam op.
LET OP wij zijn alleen aanwezig op afspraak!!!
Typ-, druk- en zetfouten voorbehouden, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Heeft u interesse? Bel, mail of app met een serieus bod u en je hoort direct van ons.
Tel 0646197668
Hoeveel kost een Renault Mégane Estate verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.