Algemeen
Prijs | € 55.970 |
Bouwjaar | September 2014 |
Kilometerstand | 54.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Belasting | - |
Motorvermogen | 440 kW (598 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | 4806 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airbag. zijdelings voor 2x
- Airbag. zijdelings acht.2x
- Gordijn/hoofd airbags voor
- Gordijn/hoofd airbags achter
- Airbags knie
- Alarminstallatie
- Centr. deurvergr. afstand.
- ESP
- Warmtewerend getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Startonderbreking
- Traction Control
- Boordcomputer
- Cruise Control
- Elektrische ramen voor
- Elektrische ramen achter
- El. verst. best.stoel
- El. verst. voorstoelen
- Verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Regensensor
- Sunroof
- Open dak elektrisch
- Stoelverwarming voor
- Stoelverwarming bestuurder
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Bumpers in kleur carrosserie
- Airconditioning. automatisch 4 zone
- Radio DAB
- AUX-IN
- Bluetooth
- Half lederen bekleding
- Schuif-kanteldak elektrisch
- Dynamisch Traction control
- Bandenspanningscontrole
- Achteruit rij camera
- Park control voor en achter
- Elektrische achterklep
- Onderhoudsboekje aanwezig
- Dealeronderhouden
- Rokersvrije auto
- LED-koplampen
- Armleuning midden voor
- Middenarmsteun
- Armleuning midden achter
- Bekerhouders voor
- Bekerhouder achter
- El. verstelb. spiegels. verwarmd
- Buitenspiegels inklapbaar
- Lederen stuur
- Sportstuur
- Multifunctioneel stuur
- Buitentemperatuurmeter
- Velgen Alu. 21 inch
- Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
- Passag.stoel hoogte verstelbaar
- El. verst. best.stoel geheugen
- El. verst.voorstoelen geheugen
- Comfort stoelen
Extra informatie
De Porsche Panamera GTS werd voor het eerst geïntroduceerd in 2011 als een sportieve en prestatiegerichte variant van de al populaire Panamera. De GTS, wat staat voor “Gran Turismo Sport,” was bedoeld om een brug te slaan tussen de krachtige Panamera Turbo en de meer standaard modellen in de lijn.
De eerste generatie Panamera GTS maakte gebruik van een 4,8-liter V8-motor die 430 pk produceerde. Dit gaf de auto een indrukwekkende acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 4,5 seconden, en een topsnelheid van 288 km/u. Naast de krachtigere motor had de GTS ook een verlaagd en stijver sportonderstel, sportuitlaat, en grotere remmen. Deze elementen zorgden voor een scherpere, meer responsieve rijervaring die de essentie van Porsche’s sportieve erfgoed belichaamde.
De GTS was meer dan alleen kracht; het was ook een showcase van Porsche’s technologische vooruitgang. Het interieur is luxueus afgewerkt met hoogwaardige materialen zoals alcantara en leer, en het model is voorzien van geavanceerde technologieën zoals het Porsche Active Suspension Management (PASM) systeem, dat de rijhoogte en demping actief aanpaste voor optimale prestaties.
De Motor
Het hart van deze 2014 Panamera GTS met slechts 54.000 km, is een 4,8-liter V8-motor die 440 pk levert bij 6.700 tpm en een maximumkoppel van 520 Nm bij 3.500 tpm. Wat deze motor bijzonder maakt, is het feit dat het een atmosferische motor is, wat betekent dat hij geen gebruik maakt van turbo- of superchargers om extra lucht in de cilinders te persen.
Voordelen van een Atmosferische Motor
Atmosferische motoren hebben enkele unieke voordelen ten opzichte van hun geforceerd geïnduceerde tegenhangers:
Lineaire Vermogensafgifte: Een van de grootste voordelen van een atmosferische motor is de lineaire en voorspelbare vermogensafgifte. Dit betekent dat de motor soepel en progressief vermogen levert naarmate de toeren toenemen, wat zorgt voor een zeer responsieve en natuurlijke rijervaring.
Geluidsbeleving: Atmosferische motoren staan bekend om hun karakteristieke geluid. De 4,8-liter V8 van de Panamera GTS produceert een diep, grommend uitlaatgeluid dat bijdraagt aan de rijbeleving en een waar genot is voor autoliefhebbers.
Betrouwbaarheid: Omdat atmosferische motoren minder complexe onderdelen hebben (zoals turbo’s en intercoolers), kunnen ze vaak betrouwbaarder en eenvoudiger te onderhouden zijn. Dit betekent minder kans op mechanische problemen en een langere levensduur.
Prestaties en Rijdynamiek
De 2014 Panamera GTS biedt indrukwekkende prestaties dankzij de atmosferische V8. De auto kan van 0 naar 100 km/u accelereren in slechts 4,4 seconden en heeft een topsnelheid van 288 km/u. Deze prestaties worden versterkt door het sportonderstel, dat is verlaagd en voorzien van Porsche Active Suspension Management (PASM), wat zorgt voor een uitstekende wegligging en rijstabiliteit.
Design en Uitvoering
Naast de krachtige motor, heeft de Panamera GTS ook een sportiever uiterlijk vergeleken met de standaard Panamera-modellen. Het exterieur bevat unieke GTS-accenten, zoals zwart afgewerkte exterieurdetails, een sportuitlaatsysteem en 20-inch zwarte velgen. Het interieur is luxueus afgewerkt met hoogwaardig leer en alcantara, sportstoelen, en exclusieve GTS-badges.
Deze 2014 Porsche Panamera GTS is een bijzonder model dat de charme van een atmosferische motor combineert met de luxe en prestaties die je van een Porsche mag verwachten. Het biedt een unieke rijervaring met een lineaire vermogensafgifte, een indrukwekkend motorgeluid, en de betrouwbaarheid die kenmerkend is voor atmosferische motoren. Voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar een sportieve, prestatiegerichte sedan met een rijke en meeslepende rijervaring, is de Panamera GTS een uitstekende keuze.
Hoeveel kost een Porsche Panamera verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.