
Algemeen
Prijs | € 54.900 |
Bouwjaar | 2009 |
Kilometerstand | 124.978 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | T-720-SJ |
Datum deel 1 | 23-01-2009 (import) |
Topsnelheid | 280 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,80 sec |
Motorvermogen | 405 kW (551 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4806 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Lavagrijs metallic |
Gewicht | 2330 kg |
Trekgewicht max | 3500 kg |
Trekgewicht onger. | 750 kg |
Verbruik | (±) 1 op 7 |
Introductiejaar | januari 2008 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Airbags
- Alarm
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
Garanties
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2008 - dec. 2009
Technische informatie
Koppel: 750 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 100 liter
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 280 km/u
Maten en gewichten
GVW: 3.080 kg
Afmetingen (LxBxH): 503 x 196 x 178 cm
Wielbasis: 286 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/alcantara
Milieu
CO₂-uitstoot: 358 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 14,9 l/100km (1 op 6,7)
Brandstofverbruik in de stad: 22,5 l/100km (1 op 4,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,5 l/100km (1 op 9,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 450 - € 497 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- bi-xenon koplampen
- Koplampen adaptief
- koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 21"
- Metaalkleur
- mistlampen voor
- Parkeersensor voor en achter
Infotainment
- Navigatie full map + hard disk
Interieur
- Carbonafwerking interieur
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Voorstoelen en achterbank verwarmd
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Bandenspanningscontrolesysteem
Overige
- lederen bekleding bicolor
- Luchtvering en automatische niveauregeling
- Schokdempers automatisch instelbaar
- stuur verwarmd
= Bijzonderheden =
Soms komt er een auto voorbij die nét even wat specialer is dan de rest. Deze Porsche Cayenne Turbo S uit 2009 is daar een treffend voorbeeld van. Wat direct opvalt is de lak: Lavagrijs. Lavagrijs is normaal gesproken voorbehouden aan de sportievere modellen, zoals de 911, en geeft deze SUV een ingetogen, maar zeer krachtige uitstraling. Zeker in combinatie met de 21 inch Cayenne Sportplus wielen in het zilver.
Onderhuids schuilt hier het absolute topmodel van de eerste generatie Cayenne. De Turbo S was in 2009 de krachtigste uitvoering, met een 4.8-liter V8 biturbo die maar liefst 550 pk en 750 Nm koppel levert. De 550 pk en 750 Nm heeft de Cayenne Turbo S te danken aan het Factory Performance Kit (WLS). Daarmee sprint deze SUV in slechts 4,8 seconden naar de 100 km/h – prestaties die in zijn tijd vooral voorbehouden waren aan volbloed sportwagens.
Wat de Cayenne Turbo S zo bijzonder maakt, is dat hij als een van de eerste SUV’s het segment van luxe en prestaties definitief naar een hoger niveau tilde. Het was een statement van Porsche: een SUV hoeft niet in te leveren op sportiviteit. Alles aan deze uitvoering ademt kracht, luxe en exclusiviteit – van het met leer en carbon afgewerkte interieur tot de geavanceerde luchtvering en het Porsche Dynamic Chassis Control-systeem.
PDCC is een actief rolstabilisatiesysteem dat de carrosseriebewegingen van de auto tijdens het rijden voortdurend corrigeert. Simpel gezegd: het systeem beperkt overhellen in bochten, waardoor de Cayenne veel vlakker door bochten stuurt – en dat merk je. Ook PASM, PTM en de luchvering met niveauregeling helpen hierbij.
Een combinatie van brute prestaties en subtiele klasse – precies waar Porsche voor staat.
Deze Cayenne Turbo S verkeert in erg goede staat, is reeds gepoetst en heeft een boekwerk aan facturen en onderhoud, de facturen zijn er ter inzage. Alle boekjes zijn aanwezig. Banden zijn reeds vervangen en de Turbo S heeft achteraf Apple Carplay en een achteruitrijcamera.
Kom deze mooie Cayenne Turbo S in de kleur Lavagrijs Metallic bekijken onder het genot van een bakje koffie en onze Twenste gezelligheid.
Opties op dit exemplaar:
Elektrisch schuif- kanteldak
21-inch Cayenne Sportplus wiel
19-inch reservewiel
Comfort verlichting pakket icm Comfort-/Sport-stoelen
3-spaaks mulitfunctioneel stuur in leder
Vehicle Tracking System preparation
Cruisecontrol
Universele audio interface
Telefoonmodule voor PCM
TV tuner voor PCM (analoog)
BOSE audio
Apple Carplay
Achteruitrijcamera
Parkeersensoren voor en achter
Factory Performance Kit (WLS) Cayenne Turbo S, 404 kW/550 hp
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Hoeveel kost een Porsche Cayenne verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.