Algemeen
Prijs | € 34.957 |
Bouwjaar | Juni 2007 |
Kilometerstand | 67.500 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | GBS-45-X |
Datum deel 1 | 15-06-2024 |
Belasting | (±) € 2.125,00 per jaar |
Topsnelheid | 279 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,50 sec |
Motorvermogen | 368 kW (500 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4806 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 2655 kg |
Trekgewicht max | 3500 kg |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 9 |
Introductiejaar | augustus 2014 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Startonderbreking
Extra informatie
De Porsche Cayenne Turbo, onderdeel van de 9pA-generatie, markeerde een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Porsche. Toen Porsche in 2002 besloot een SUV te introduceren, werd dit gezien als een gedurfde zet voor een merk dat bekend stond om zijn sportwagens. De Cayenne bewees echter al snel een perfecte aanvulling op het gamma te zijn. Het model bood niet alleen de luxe en verfijning die men van Porsche verwachtte, maar ook prestaties die destijds ongebruikelijk waren voor SUV's.
De Turbo-uitvoering werd geïntroduceerd als de krachtigste variant binnen de Cayenne-reeks. Met een robuuste 4.5-liter twin-turbo V8-motor leverde deze variant prestaties die sportwagenliefhebbers wisten te overtuigen, terwijl het comfort en de praktische bruikbaarheid van een SUV behouden bleven. Porsche gebruikte zijn expertise op het gebied van motorsport om de Cayenne Turbo uit te rusten met een geavanceerd onderstel, waaronder actieve luchtvering en Porsche Traction Management, waarmee de auto uitstekend geschikt was voor diverse omstandigheden en terreinen.
Het ontwerp van de Cayenne Turbo weerspiegelde de sportieve tradities van Porsche. Hoewel de auto groter en zwaarder was dan de traditionele sportwagens van het merk, wisten de ontwerpers een gestroomlijnd en dynamisch silhouet te creëren dat direct herkenbaar was als een Porsche. Details zoals de dubbele uitlaatpijpen, bredere luchtinlaten en grotere wielen benadrukten zijn krachtige karakter.
De Cayenne Turbo was niet alleen een technische prestatie, maar ook een commercieel succes. Het model speelde een cruciale rol in de financiële heropleving van Porsche in de vroege jaren 2000 en hielp het merk om een breder publiek aan te spreken. Daarnaast opende de Cayenne de weg voor andere succesvolle SUV's binnen het Porsche-gamma, zoals de Macan
De Porsche Cayenne Turbo (9pA) kreeg in 2007 een facelift, waarmee het model een moderne en verbeterde uitstraling kreeg, samen met technische innovaties die de prestaties en het comfort verder verhoogden. De facelift bracht een herzien ontwerp met zich mee, inclusief scherpere koplampen, grotere luchtinlaten en een strakker gelijnde motorkap. Deze veranderingen gaven de Cayenne een nog dynamischer en krachtiger uiterlijk, terwijl hij trouw bleef aan de iconische Porsche-designtaal.
Een van de meest opvallende updates was de introductie van directe brandstofinspuiting (Direct Fuel Injection, DFI), waardoor de motor efficiënter en responsiever werd. In combinatie met een verhoogd vermogen bood de twin-turbo V8 een indrukwekkende mix van kracht en verfijning. Ook op het gebied van rijgedrag werd de facelift versterkt door verbeteringen in het onderstel en de adaptieve luchtvering, die samen zorgden voor een ongeëvenaarde balans tussen sportiviteit en comfort.
Het interieur van het faceliftmodel kreeg subtiele updates om de luxe en functionaliteit verder te verbeteren. Hoogwaardige materialen, een vernieuwd infotainmentsysteem en geavanceerde rijhulpsystemen droegen bij aan een moderne rijervaring die zowel bestuurder als passagiers in de watten legde. Dit model was een toonbeeld van Porsches aandacht voor detail en technische precisie.
De faceliftversie van de Cayenne Turbo speelde een belangrijke rol in het succesverhaal van de Cayenne. Het model sloot beter aan bij de verwachtingen van een veeleisend publiek en versterkte de positie van Porsche in het segment van high-performance SUV's. Vandaag de dag wordt de facelift-Cayenne gezien als een sleutelmoment in de evolutie van de Cayenne-reeks en blijft het een begeerd model voor liefhebbers van luxe en prestaties.
Hoeveel kost een Porsche Cayenne verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.