
Porsche 918 Spyder
Algemeen
Prijs | € 1.599.000 |
Bouwjaar | 2014 |
Kilometerstand | 6.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 7 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | 652 kW (886 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | 4600 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zilver (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | GT-zilver metallic |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Vergelijkbare Porsche 918 Spyder occasions

Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Modelreeks: 2015 - 2025
Interieurkleur: Leder zwart / acid green
CO₂-uitstoot: 72 g/km
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Bescherming steenslag
- Liftsysteem vooras
Interieur
- Brandblusser
- Electrisch verstelbare passagierstoel
- Interieurpakket carbon
- Zes punts gordels
Overige
- Fabrieksaflevering Stuttgart
= Bijzonderheden =
De Porsche 918 Spyder. nr. 550/918
De Porsche 918 Spyder is een van de meest indrukwekkende hypercars ooit gebouwd door Porsche. Dit specifieke exemplaar, nr. 550 van de 918 ooit gebouwd, draagt een bijzonder symbolisch nummer. Het is een mooie link naar de legendarische Porsche 550 Spyder, een lichtgewicht en uiterst wendbare racewagen uit de jaren ‘50, beroemd geworden door zijn successen op het circuit en zijn iconische ontwerp. De 550 Spyder stond bekend als een vooruitstrevende auto in zijn tijd, net zoals de 918 Spyder dat is in het moderne tijdperk.
Het is een meesterwerk van techniek en innovatie. Het was destijds de meest geavanceerde Porsche ooit gebouwd.
Een 918 Spyder heeft een Plug-in hybride aandrijflijn die een atmosferische 4.6-liter V8-motor combineert met twee elektromotoren. De V8, afgeleid van de Porsche RS Spyder racewagen, levert alleen al 608 pk, terwijl de elektromotoren samen nog eens 286 pk toevoegen. Dit resulteert in een systeemvermogen van 887 pk en 1.280 Nm koppel. Hierdoor sprint de 918 Spyder in slechts 2,6 seconden naar 100 km/u en heeft hij een topsnelheid van 340 km/u.
De 918 beschikt over een zeventraps PDK-automaat (Porsche Doppelkupplung). Deze transmissie is speciaal ontwikkeld voor maximale prestaties, waarbij razendsnelle schakelmomenten worden gecombineerd met een soepele rijervaring. De PDK-transmissie drijft de achterwielen aan, terwijl de voorste elektromotor direct op de vooras werkt en tot 235 km/u zelfstandig kan functioneren. Hierdoor beschikt ie over een geavanceerd hybride vierwielaandrijvingssysteem waarbij ook nog eens volledig elektrisch mee gereden kan worden en zelfs stekkeren behoort tot de mogelijkheden.
De 918 Spyder maakt gebruik van een monocoque chassis van koolstofvezelversterkte kunststof (CFRP), wat zorgt voor een extreem stijve en lichte constructie. Dit draagt bij aan zowel de prestaties als de efficiëntie van de auto. Daarnaast beschikt de 918 over Porsche Active Suspension Management (PASM) en achterwielbesturing, waardoor hij niet alleen razendsnel is, maar ook uitzonderlijk wendbaar, zowel op hoge als lage snelheden. De 918 Spyder is ook uitgevoerd met een front-lift systeem, waardoor de toch lage Porsche 918 geen moeite heeft met drempels.
Porsche heeft geen compromissen gesloten op het gebied van materiaalkeuze. Koolstofvezel, titanium, magnesium en aluminium worden op grote schaal toegepast om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Bovendien heeft de 918 een geavanceerd actief aerodynamicasysteem met een verstelbare achtervleugel en luchtkleppen in de voorbumper die zich aanpassen aan de rijomstandigheden.
Waar de Porsche 959, 911 GT1 (Strassenversion) en Carrera GT de Porsche 918 Spyder voorgingen, zo kent de 918 (nog) steeds geen waardige opvolger. Het is daarnaast ook nog maar de vraag of deze opvolger een variant gaat worden met verbrandingsmotor. Het maakt de Porsche 918 Spyder in onze optiek extra speciaal.
De 918 Spyder staat sinds heden te koop bij ons en wordt bij verkoop afgeleverd met een onderhoudsbeurt. Deze 918 Spyder is volledig dealeronderhouden bij Porsche Zentrum Stuttgart. Ook zijn alle boekjes en accessoires aanwezig bij de Porsche.
Opties op dit exemplaar:
Bescherming steenslag
Liftsysteem vooras
Electrisch verstelbare passagierstoel
Interieurpakket carbon
Brandblusser
6-punts gordels
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Hoeveel kost een Porsche 918 Spyder verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.