
Algemeen
Prijs | € 68.950 |
Bouwjaar | 1969 |
Kilometerstand | 35.671 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | 66 kW (90 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1600 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Porsche 912 kwam in 1965 op de markt, twee jaar na de productiestart van de 911. De 912 was eigenlijk een instapmodel en moest rijders van de 356 de mogelijkheid geven om Porsche te kunnen blijven rijden. Het prijsverschil tussen de 356 en zijn opvolger was namelijk nogal fors. Een 356C coupé met 1600 SC motor kostte in 1965 ongeveer 16.450 DM, de 911 kostte 22.900 DM. De 912 kostte in eerste instantie 16.250 DM. Achterin lag een viercilinder die voor aansprekende prestaties zorgde. Zo was een topsnelheid haalbaar van 185 km/u en sprintte de 912 van 0 naar 100 in 13,5 seconden. Doordat de motor lichter was dan die van de eerste 911’s was de wegligging van de 912 beter dan zijn grotere broer. In 1969 werd de wielbasis verlengd van 2.211mm naar 2.268mm om de rijeigenschappen verder te verbeteren. De productie stopte in 1969.
Motor volledig gereviseerd
Hoeveel kost een Porsche 912 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.