Porsche 911 - 964 Carrera RS 3.6 | 32.500 KM | Volledig Gerestaureerd | Indisch Rood |
Algemeen
Prijs | € 299.500 |
Bouwjaar | 1992 |
Kilometerstand | 32.500 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 31-05-1992 |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 191 kW (260 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3600 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Indisch Rood |
Gewicht | 1200 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1991 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Airbags
Extra informatie
Modelreeks: aug. 1991 - dec. 1992
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 227 cm
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen
Porsche 911 964 Carrera RS 3.6 | 32.500 KM | Volledig Gerestaureerd | Indisch Rood |
Exterieur: Indisch Rood (Guards Red)
Interieur: RS-Interieur Zwart Leder/Stof
Eerste toelating: 28.09.1994
Kilometerstand: 32.500 km
De Porsche 964 RS is volgens velen de ultieme 911. Eigenlijk ziet hij er heel gewoontjes uit, maar onderhuids is het een straatversie van de 911 Carrera Cup-racer. Een grootheid uit de Renn Sport-historie van Porsche.
De Porsche 964 RS woog tot wel 155 kg minder dan een gewone Carrera 2, waarmee het leeggewicht uitkwam op 1130 kg. Naast minder massa, kreeg de standaard 3,6-liter zescilinder boxer een aantal aanpassingen. Het motormanagement werd gewijzigd, waardoor het vermogen steeg met 13 pk tot 260 stuks. Maar belangrijker was het veel lichtere vliegwiel en de kortere versnellingen voor een fellere respons. Bovendien selecteerde Porsche voor de 2282 exemplaren die van de 964 RS werden gemaakt de allerbeste motoren. Die leverden in de praktijk gemiddeld zo’n 280 pk. Deze 964 RS is rauw, doelmatig en daarmee een onvervalste kruising tussen een racer en een straatauto.
Dit exemplaar van de 964 RS, uitgevoerd in Indisch Rood, werd uitgeleverd op 31.05.1992 in Groot-Brittannië. Daar is de auto tot september 2009 verbleven, waarna deze geïmporteerd werd naar Duitsland.
Deze 964 Carrera RS is onlangs voorzien van een volledige restauratie, zowel technisch als optisch. Tijdens deze restauratie zijn kosten noch moeite gespaard, hetgeen heeft geresulteerd in een prachtexemplaar van deze iconische auto.
Voor verdere informatie omtrent dit voertuig staan wij u graag te woord.
Ons bezoekadres is gevestigd op de Waterveste 2 in Houten centraal gelegen in het midden van Nederland.
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.