Porsche 911 - 930 Turbo 3.0 liter
Algemeen
Prijs | € 169.911 |
Bouwjaar | 1977 |
Kilometerstand | 167.510 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 40-YD-61 |
Datum deel 1 | 30-06-1977 |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 191 kW (260 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 1240 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1977 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Wielbasis: 227 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
Motorrijtuigenbelasting: geen
Wederom heeft HooG Selections een zeer bijzondere Porsche aan haar collectie toegevoegd. Dit betreft een origineel in Duitsland
geleverde 911/930 3.0 Turbo afkomstig uit februari 1977.
Aan het eind jaren zestig begon Porsche te experimenteren met turbotechniek in haar raceauto’s en
vanaf 1972 begon het merk aan de ontwikkeling van een 911 voorzien van turbomotor.
De aanvankelijke reden dat de 911 Turbo in productie ging had alles te maken met de FIA-
regelementen die bepaalde dat auto’s in de groep 4- en 5 categorie productieauto’s diende te zijn die
voor particuliere kopers beschikbaar waren via het desbetreffende dealernetwerk.
De eerste serie van de 911 Turbo, voorzien van 3.0 motor bleek zodanig geliefd dat op 5 mei 1976
reeds het duizendste exemplaar gebouwd werd en van deze eerste serie werden tussen 1975 en
1978 in totaal 2.819 exemplaren vervaardigd.
Los van de hierboven beschreven geschiedenis van de 911/930 Turbo willen wij u graag meenemen naar het hier
aangeboden exemplaar.
Uitgevoerd in ‘Grandprix Weiß’ en voorzien van een in ‘Schwarz’ uitgevoerd lederen
interieur verliet deze 930 3.0 Turbo in februari 1977 de fabriek.
Belangrijk hierbij op te merken is dat de fabrieksopties 68, 220, 351, 422, 469 en 650 zijn aangekruist op het moment van bestelling.
Dit zijn respectievelijk een lederen interieur, het limited slip differentieel, Blaupunkt 'traffic pilot', Blaupunkt 'Bamberg' radio, zwarte hemelbekleding
en het elektrisch bedienbare schuifdak.
Veel zaken die zelfs in auto's van heden ten dage nog niet standaard zijn!
De historie van de hier door ons aangeboden 930 Turbo is omvangrijk. De auto heeft de eerste 5 jaar van diens leven in Duitsland
gereden en is hierna geëxporteerd naar Zweden. Hier is de 930 gedurende 35 jaar in bezit van dezelfde eigenaar gebleven, totdat deze in 2017 met veel pijn
in het hart besloot afstand te nemen en de mogelijkheid ontstond dat HooG Selections de 930 kon overnemen.
Mede door de fantastische staat waarin de 930 verkeert en het feit dat deze zo lang van dezelfde eigenaar is geweest is dit een zeer bijzonder exemplaar.
Indien u enthousiast bent geworden na het lezen van bovengenoemde lofzang raden wij u ten zeerste aan contact op te nemen met onze showroom.
Graag tot ziens bij ons in Katwijk aan Zee!
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.