
Porsche 911 - 3.8 Turbo S NL auto 63.000km
Algemeen
Prijs | € 135.991 |
Bouwjaar | 2014 |
Kilometerstand | 62.705 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 7 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 11-07-2014 |
Topsnelheid | 318 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,10 sec |
Motorvermogen | 413 kW (562 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3800 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Zwart metallic |
Gewicht | 1605 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | augustus 2013 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Parkeersensor
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Panoramadak
- Regensensor
- Schuifdak
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2013 - feb. 2016
Technische informatie
Koppel: 750 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 68 liter
Acceleratie (0-100): 3,1 s
Topsnelheid: 318 km/u
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,7 l/100km (1 op 10,3)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Buitenspiegel(s) automatisch dimmend
- Elektrisch schuif-/kanteldak
- Grootlichtassistent
- Keramische remschijven
- Koplampen adaptief
- LED koplampen
- Lichtmetalen velgen 20"
- Metaalkleur
- Parkeersensor achter
- Parkeersensor voor
- Parkeersensor voor en achter
Infotainment
- Audio installatie premium
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map
Interieur
- Buitentemperatuurmeter
- Carbonafwerking interieur
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Lederen versnellingspook
- Luxe lederen interieur
- Sportstuur
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Active Cornering Enhancement
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Bandenspanningscontrolesysteem
Overige
- centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Elektrisch variabele schokdemperafstelling
- Parkeer pakket (Achteruitrijcamera, Parkeersensor voor en achter)
- ruitensproeiers/wisserbladen verwarmbaar
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- stuurkolom elektrisch verstelbare
- stuur leder
= Bijzonderheden =
De meeste super-sportwagens zijn een soort compromis, wil je bijvoorbeeld een optimale wegligging dan lever je comfort in. Porsche zet een streep door die wetmatigheid met de 991 Turbo, je kunt er net zo fijn mee naar Albert Heijn als naar de Nordschleife. Moest er vroeger een complete onderstel-wissel plaatsvinden om een auto comfortabel óf juist sportiever te maken, anno de 991 Turbo zijn daar slechts een paar drukken op degelijke schakelaars voor nodig. Wat een prestatie! Nu heeft een premium sportauto fabrikant natuurlijk een van de beste marketing afdelingen ter wereld. Die zorgt er zonder scrupules voor dat super-sportauto liefhebbers het toch wel een béétje jammer vinden wanneer ze in hun vriendenkring een spijtig 'nee' moeten laten klinken als er gevraagd wordt 'is het een S?' Terechte vraag, 40pk is bij sommige merken een hele auto meer vermogen. Die 580pk met maar liefst 750Nm koppel (een Range Rover V8 diesel heeft 700Nm en weegt 2.600kg) krijg je zonder vervelende wielspin en talloze gecrashte Porsche klanten nooit met louter achterwielaandrijving onder controle. Een intelligent vierwiel aandrijvingssysteem, wat electronisch tractie verplaatst afhankelijk van de rijomstandigheden, zorgt hiervoor. Zonder uitbreken van nul naar honderd in 2,8 seconden, 330km stabiel rechtuit rijden, de Turbo S doet het. En zonder een piepje of kraakje over die vervelende verkeersdrempel van de PC Hooftstraat. Rij de stad uit en zet de auto in de SportPlus stand op dat uit één stuk metaal gegoten lijkende sportstuur en je hebt gedurende twintig seconden de maximale 1.2 bar Turbodruk die iedere collega autoliefhebber het nakijken geeft, en heel blijft. Ja het is een rijdende kermisattractie, een Porsche 911 Turbo S. En nog steeds geschikt voor dagelijks gebruik, hoe dapper zo'n GT3RS ook lijkt. Voor wie zich zo'n supersportwagen die met iedereen vrienden wil zijn, hoewel weinigen zich dat kunnen permiteren, wenst wil uiteraard alleen het best mogelijke. Een mooi lage kilometerstand, geleverd door een Nederlandse Porsche dealer, schadevrij en natuurlijk perfect onderhouden. Bovendien is het dan wel zo fijn dat de eerste eigenaar in bijna ieder vakje op de optielijst een kruisje heeft gezet. Zie bijvoorbeeld die oneindig verstelbare sportstoelen, leer in het interieur wat zelfs terugkomt op de stuurkolom, een panorama schuifdak, Bose luidsprekers met subwoofer en veel meer must-haves. Een compromisloos exemplaar, terwijl ik daar juist dit verhaal mee begon, het bestaat dus toch! Er is nog Porsche Approved garantie tot 26-02-2026 op deze 991 van toepassing. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/porsche-991-turbo-s-coupe-'14-nl-auto-63.000km/2454
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.