
Porsche 911 - 3.0 Carrera T Handbak
Algemeen
Prijs | € 153.992 |
Bouwjaar | 2023 |
Kilometerstand | 15.179 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 7 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 11-05-2023 |
Topsnelheid | 291 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,50 sec |
Motorvermogen | 283 kW (385 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2981 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Donker Gentiaanblauw metallic |
Gewicht | 1470 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | oktober 2022 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Parkeersensor
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Spoiler
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: okt. 2022 - jun. 2024
Technische informatie
Koppel: 450 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Topsnelheid: 291 km/u
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieur: Zwart met groene stiksels, Leder/stof
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Achterspoiler
- Dimlichten automatisch
- Elektronisch Sper Differentieel
- koplampreiniging
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting
- LED koplampen
- Lichtmetalen velgen multi-spaaks 21"
- Parkeersensor voor en achter
- Sportonderstel
- Voorspoiler
Infotainment
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map + hard disk
- Spraakbediening
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Lederen stuurwiel
- Lederen versnellingspook
- Sportstuur
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Stuur verstelbaar
- Stuurwiel verwarmd
- Voorstoelen verwarmd
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Buitensp. aut. dimmend
Overige
- achterasbesturing
- actieve noodgeval assistent
- Apple Carplay/Android Auto
- Bluetooth
- Carbon exterieur delen
- centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Dab
- launch control
- microvezel bekleding
- Parkeer pakket (Achteruitrijcamera, Parkeersensor voor en achter)
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- sfeerverlichting
- sportuitlaat
- stopwatch
- Variabele stuuroverbrenging
- WiFi
- zwarte glans (piano)lak interieur afwerking
= Bijzonderheden =
Er zijn de laatste jaren wel vaker geluiden dat de 911 toch wel erg comfortabel wordt en het rijden gepaard gaat met wat minder ‘het oude Porsche gevoel’. Sommigen blijven hierdoor steken bij een fraaie 997 MK2 of kopen een GT3, omdat dat weer het sportieve karakter terugbrengt in die 911, die ons toch al meer dan 60 jaar verblijdt. Porsche zelf is natuurlijk ook niet gek en denkt goed na over welke 911 het beste past bij eenieder. Aangezien er niet een eenduidig antwoord is, is er geen model dat zoveel vormen kent als de 911. Om nu de Porsche liefhebber die het gaat om het echte rijplezier en niet meteen met zo’n opzichtige vleugel wil rondrijden is de Carrera T ontstaan. En eerlijk is eerlijk, dit is in onze ogen waanzinnig geslaagd. Er zijn maar weinig 911 modellen die kunnen tippen aan de fantastische 911 Carrera T. Best bijzonder dat de doorgevoerde wijzigingen het verschil zo groot maken. Een verlaagd sportonderstel, een mechanisch sperdifferentieel, wat minder isolatie en gewichtsbesparing maken het tot uiteindelijk een 911 uit de categorie ‘wannahave’.
Al helemaal als je hem besteld met handbak en als optie verkrijgbare meesturende achteras. Dat maakt hem qua handling nog scherper dan standaard, echt een geweldige belevenis met die handbak. Heerlijk sturen met het standaard kleinere GT Sportstuurwiel, die ook nog eens verwarmd is.
Wat deze T zo mooi maakt, zeker met een zonnetje erbij, is die kleur. Wat past Gentiaanblauw toch goed op de vormen van een 911. Levendig, sportief en toch chic. Vergeet vooral niet het carbon dak! Zo wil iedereen er toch bij rijden! En het interieur zie je ook niet vaak voorbijkomen: een ‘Carrera T’ interieurpakket met contrasterende stiksels. Zo is de Carrera T ook van binnen sportief. En dan die lage kilometerstand! Kortom echt een prachtauto!
Uitvoering en optiecodes:
0I2 90 liter brandstoftank
0N5 Achterasbesturing
0P9 Sportuitlaatsysteem (eindpijpen in zwart)
1BV PASM sportonderstel (-10 mm)
1N3 Stuurbekrachtiging Plus
1PD Anti-diefstal wielbouten
2C6 Bekleding stuurkolom leder
2UH Liftsysteem vooras
2ZF Verwarmd GT-sportstuur Race-Tex
3FF Lichtgewicht dak carbon
4A3 Stoelverwarming (voor)
4F2 Porsche Entry & Drive
6EE Steenslagbeschermfolie transparent
6F4 ‘911 CarreraT’ decorative side logo in Agate Grey
7Y1 Rijstrookwisselhulp
8JU Getinte matrix led koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
8T1 Cruise control
FX9 Gordels in contrasterende kleur
G1M Handgeschakelde 7-versnellingsbak
KA2 ParkAssistent inclusief achteruitrijcamera
P14 Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
Q4Q Sportstoelen Plus, elektrisch 4-voudig
QE1 Opbergvakkenpakket
Onderhoudshistorie:
Op 12.05.2023 bij 10 km afgeleverd door Porsche Centrum Gelderland Heteren
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.