Porsche 911 Cabrio - Carrera WTL 67.809 km Fantastic condition, Triple Blue, Original Dutch delivery
Algemeen
Prijs | € 104.950 |
Bouwjaar | Juni 1988 |
Kilometerstand | 67.809 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 15 februari 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | YB-64-LR |
Datum deel 1 | 30-06-1988 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 160 kW (218 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3164 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Blauw |
Oorspronkelijke kleur | Blauw |
Gewicht | 1178 kg |
Trekgewicht max | 800 kg |
Trekgewicht onger. | 480 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1983 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
GVW: 1.530 kg
Interieurkleur: Donker blauw
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 4
Motorrijtuigenbelasting: € 148 - € 167 per kwartaal
De Porsche 911, wie moeten we nog uitleggen wat voor een auto dat is? Wereldberoemd, en dat al vele decennialang. Sinds de 911 in 1964 verscheen is hij niet meer weg te denken uit de geschiedenis van het automobiel en siert hij in postervorm menig jongenskamer en is het voor velen een droom om ooit een 911 te bezitten. Na het origineel met smalle bumpers verschijnt in 1974 de tweede serie, met dikkere bumpers als gevolg van de Amerikaanse veiligheidseisen. Inmiddels is deze serie, die in productie was van 1974 tot en met 1988 zeer geliefd vanwege moderne zaken als brandstofinjectie, roestpreventie en krachtige motoren.
Nog specialer wordt het als we te maken hebben met een auto van het laatste jaar van die serie, 1988, officieel uitgevoerd als WTL, dat staat voor Werksturbolook.
Die Werksturbolook is bijzonder zeldzaam en zeer geliefd, helemaal als het buiten twijfel staat dat het achteraf gebeurd is. Bij dit exemplaar is er een document van Porsche bij dat bevestigd dat het om een officiële WTL gaat. Daar houdt bij deze waanzinnige 911 het goede nieuws nog niet eens op want de configuratie, 'triple blue', behoort ook nog eens tot de meest geliefde kleurcombinaties. De blauwe lak, het blauw lederen interieur én de blauwe softtop maken de perfectie van deze WTL Cabriolet compleet.
Goed, de uitvoering is aan bod gekomen maar er is nog meer fijns te melden: de staat van de 911 is ook nog eens uitzonderlijk. Met slechts 67.809 kilometer ervaring verkeert de WTL in een fenomenale staat. De lederen bekleding lijkt onaangetast en is prachtig soepel. De kleur ervan is mooi diep en overal hetzelfde. Het stuur of de versnellingspook van een wat oudere Porsche zijn vaak de plekken die laten zien hoe fris de auto daadwerkelijk is. U ziet het op de foto's: ook die zijn amper aangetast door gebruik of de tijd. De moderne radio valt u op? Wellicht vindt u het een prettige toevoeging maar de originele radio is bij de auto aanwezig, mocht u dat beter vinden passen bij de verder compleet originele staat van de auto. De cabrioletkap is al net zo mooi als het interieur, waarbij de stof mooi strak aansluit en net als de rest van het interieur geen verkleuringen vertoont.
De carrosserie van de 911 WTL is formidabel. Mooi strak en zeer fris zijn de eerste dingen die opvallen. Passingen van het plaatwerk zijn perfect, zo hoort een prachtige 911 te ogen. Ook als u de deursponningen, scharnieren van de portieren en randen van carrosseriedelen bekijkt zult u de mening met ons delen dat we hier te maken hebben met een ongekend zuivere auto zonder narigheid. De lak is een kleine tien jaar geleden zéér vakkundig vernieuwd, uiteraard in de originele kleur.
Onder de motorkap de krachtige, luchtgekoelde 3,2 liter zescilinder boxer met 231 pk. Kenmerkend in prestaties maar zeker ook qua geluid en karakteristiek. De 3,2, gekoppeld aan de zeer geliefde G50-versnellingsbak is een allemansvriend maar tegelijkertijd ook een echte sportmotor met prachtige vermogensopbouw en goed koppel. Onderin is er al genoeg kracht voorhanden maar opbouwend in de toeren wordt de duw in de rug steeds groter, tot de zescilinder het heerlijk uitkrijst en een volgend verzet moet worden ingelegd.
Niet alleen het vermogen maar ook de rijeigenschappen van de WTL zijn zeer goed. Het onderstel is duidelijk keurig in orde en ook de remmen voldoen meer dan uitstekend.
De Porsche is aanvankelijk dealeronderhouden en later bij één en dezelfde zeer goed bekendstaande specialist onderhouden. De stempels zijn allen keurig aanwezig in de originele boekjes, die zijn samengevoegd in het originele boordmapje. Tevens zijn er wat recente facturen aanwezig.
Zoekt u een bijzondere uitvoering van een legendarische sportwagen in een meer dan fantastische staat? Dan heeft u met deze gecertificeerde 911 WTL Cabriolet de juiste auto te pakken.
Hoeveel kost een Porsche 911 Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.