Porsche 911 Cabrio - 997 3.8 Carrera 4S Targa
Algemeen
Prijs | € 58.950 |
Bouwjaar | Augustus 2008 |
Kilometerstand | 161.172 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 02 mei 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 47-GRX-8 |
Datum deel 1 | 15-08-2008 (import) |
Topsnelheid | 280 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,30 sec |
Motorvermogen | 261 kW (355 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3824 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Schiefergraumetallic |
Gewicht | 1550 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | augustus 2005 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Lendesteun
- Stoelverwarming
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Spoiler
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2004 - 2008
Technische informatie
Koppel: 400 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 67 liter
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 280 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.960 kg
Lengte: 443 cm
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Cacao bruin lederen
Milieu
CO₂-uitstoot: 286 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,9 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik in de stad: 18 l/100km (1 op 5,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- lichtmetalen velgen 19"
- Achterruitenwisser (425)
- achterspoiler
- Bi-Xenon koplampen (P74)
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- koplampreiniging
- mistlampen voor
Infotainment
- Uitgebreid navigatiemodule (672)
- buitentemperatuurmeter
- CD-wisselaar CDC-4 (6 cd's) (692)
Interieur & Comfort
- elektrische ramen voor
- elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- houtafwerking interieur
- sportstuur
- stuur verstelbaar
Veiligheid
- ParkAssistentr (635)
- passagiersairbag
- zij airbag(s) voor
Overig
- Bosé geluidssysteem
- Instructieboekjes aanwezig
- PCCM plus radio (08)
- Porsche wapen in de hoofdsteunen
- sport chrono
- stoel memory
- veersysteem actief
- vol elektrische stoelen
- Volledige onderhoudshistorie beschikbaar
- zwarte tellerplaten
= Bijzonderheden =
Porsche 997 Targa 4S.
Deze specifieke Porsche Targa 4S is op 15 augustus 2008 in Denemarken aangeschaft en anderhalve week later op Nederlands kenteken gezet. Het is één van de laatste mkI-uitvoeringen, voorzien van vele opties.
De Porsche heeft daardoor een hoge oorspronkelijke nieuwwaarde van euro 184.711,— . De auto is uitgerust met een cacoa vollederen interieur, een lederen dashboard, het Porsche logo in de hoofdsteunen en zeldzame Makassar interieurdelen. De auto is gespoten in de ‘sonderfarbe’ Schiefergraumetallic. De 19” Carrera Sport velgen zijn voorzien van een bijpassende kleur. Verder zijn de sportstoelen uitgebreid verstelbaar, is er een garage-opener aanwezig enz…. .
Met de 997 grijpt Porsche terug naar de elegante vormgeving van de 993, gecombineerd met meer moderne rij-eigenschappen. De vorige eigenaar heeft een nieuw Porsche PCM laten inbouwen zodat in deze auto infotainment met navigatie, Apple Car Play en DAB-radio up to date is.
De Targa heeft altijd vierwielaandrijving en is daarom voorzien van de extra brede achterheupen.
Het sportieve element wordt verder verzorgd door de actieve demping (PASM), het 10mm verlaagde onderstel en de potente S-motor. Met de beproefde Tiptronic automaat kan aan het stuur geschakeld worden. In deze auto is het prettig cruisen als ook betrouwbaar snel rijden.
De 997 Targa mkI is zeldzaam. Het productie-aantal van 3328 exemplaren is slechts 1,5% van het totale aantal 997-modellen.
Daarbij is het de meest praktische 997. Comfortabel gesloten rijden. Door het open dak onder de achterruit te laten glijden wordt het cabriogevoel mogelijk. De achterruit is separaat te openen om extra bagage te laden. Dit alles terwijl de elegante lijn van de auto gehandhaafd blijft.
De Porsche is de afgelopen jaren in onderhoud bij Motron geweest. De reden van inruil is dat de vorige eigenaar een meer recente Porsche gekocht heeft.
Hoeveel kost een Porsche 911 Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.