Plymouth Road Runner
Algemeen
Prijs | € 35.000 |
Bouwjaar | 1978 |
Kilometerstand | 45.626 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 26 september 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | Z-744-DS |
Datum deel 1 | 15-09-1978 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 114 kW (155 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 5210 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 1620 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Super zeldzaam en uniek! Gerestaureerde 1978 Plymouth Road Runner!
1978 Plymouth Road Runner
- Kenteken: Z-744-DS
- Merk: Plymouth
- Model: Road Runner
- APK tot: 26-09-2026
- Tellerstand: 45626 KM
- Carrosserievorm: Coupé
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1978
- Transmissie: Automaat
- Kleur: wit
- Bekleding: Leder
- Kleur interieur: rood
- Motorinhoud: 5210 cc
- Aantal cilinders: 8
- Vermogen: 114 kW / 155pk
- Ledig gewicht: 1620 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
DE AUTO
Uit de persoonlijke collectie van de eigenaar van Pedal to the Metal: een zeldzame, gelimiteerde productie, nummers overeenkomende 1978 Plymouth Road Runner, een van de slechts 1.357 exemplaren die dat jaar zijn gebouwd. Deze Road Runner is ook een van de slechts 617 uitgerust met de optionele Super Pak, die een zesdelige wielkast verbredingsset, voor- en achterspoilers en kwart-vensterjaloezieën bevat. Hoewel een 318 V-8 standaard was, heeft dit model de optionele 360-cubic-inch motor. Met minder dan 45.000 originele mijlen is de auto prachtig gerestaureerd met nieuwe lak, graphics en een interieurvernieuwing, waardoor het een opvallend voorbeeld is van Amerikaanse muscle cars uit de late jaren zeventig.
AANDRIJFLIJN
Deze Plymouth Road Runner wordt aangedreven door zijn originele 360-cubic-inch tweevat V-8 motor, die onveranderd is gebleven. De carburateur is vervangen door een gereviseerde Holley tweevat, terwijl upgrades een nieuwe waterpomp, brandstofpomp, mini-starter en een nieuwe stuurbekrachtigingspomp omvatten. Het fabrieks Lean Burn-systeem is vervangen door een betrouwbaardere vacuümverdelingsontsteking, zorgvuldig bekabeld met een eerdere fabriekskabelboom. De motor is ook voorzien van een volledige afstelling, nieuwe kleppendekselpakkingen en Mopar blauwe verf voor een vernieuwd uiterlijk. De aandrijflijn omvat een soepel schakelende A999 drietraps automatische transmissie en een 8-1/4-inch achteras met Sure Grip-differentieel en 3.21 overbrengingsverhoudingen.
EXTERIEUR
Tijdens de restauratie kreeg deze auto nieuw plaatwerk op plekken die gevoelig zijn voor roest, zoals de onderste kwartdelen en delen nabij de achterwielen. In november 2020 werd hij opnieuw gespoten met enkelvoudige acryllak, gevolgd door een professioneel schuur- en polijstproces dat de afwerking een bijna perfecte 9 op 10 geeft. Een nieuwe voorruit werd geïnstalleerd, en nieuwe deur- en dakrails-afdichtingen werden toegevoegd. Origineel glas is nog steeds aanwezig, hoewel de bestuurdersdeur kleine verticale krassen vertoont. Ook werden NOS-achterlichtlenzen, zijmarkeringslichten en sierlijsten gemonteerd.
INTERIEUR
Het rode vinylinterieur is in uitstekende staat, met nieuwe tapijten en opnieuw beklede stoelen, gestikt volgens het originele patroon met NOS-materialen. De achterbank is origineel en ongerept gebleven, terwijl de hemelbekleding is hersteld met correct NOS rood stof. Het dashboard en de bekleding zijn gestript en opnieuw gespoten, met alle plastic onderdelen geverfd om overeen te komen met de originele rode kleur. Een gerestaureerde fabrieks AM/FM/8-track radio is geïnstalleerd, samen met verbeterde luidsprekers, en een zeldzame NOS chronometer prijkt nu op het dashboard. Alle meters, lichten en verwarmingssystemen functioneren normaal.
ONDERSTEL
Het chassis en de ophanging zijn volledig vernieuwd met nieuwe KYG Exel-G gasdempers, stabilisatorstangbussen en eindlinks. De voorste schijfremmen en achtertrommels zijn onderhouden, met geresurfaced rotoren, nieuwe blokken, schoenen, wielcilinders en een gereviseerde hoofdcilinder. De originele Rallye-wielen zijn gerestaureerd en gemonteerd met banden die in 2014 zijn gekocht, zorgvuldig opgeslagen en onlangs geïnstalleerd. De auto rijdt soepel, recht en zonder trillingen, klaar voor de weg.
BELANGRIJKE KENMERKEN:
- Zeldzame 1978 Plymouth Road Runner met optionele Super Pak, nummers overeenkomend
- Originele 360-cubic-inch motor
- A999 drietraps automatische transmissie met Sure Grip-differentieel
- Nieuwe lak, graphics en verfrist interieur
- Gerestaureerde Rallye-wielen met nieuwe banden
- Goed bewaard gebleven onderstel en ophanging
Deze 1978 Plymouth Road Runner is een prachtig voorbeeld van Amerikaanse muscle cars uit de late jaren zeventig, met een combinatie van zeldzaamheid, stijl en prestaties. Hij is niet te koop en behoort tot de privécollectie van de eigenaar van Pedal to the Metal. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via sales@pttmcars.com of bel ons op +31651510293.
Pedal To The Metal
Schrijnwerkersstraat 10-12
8601 VD Sneek
+31651510293
sales@pttmcars.com
www.pttmcars.com/
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Hoeveel kost een Plymouth Road Runner verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.