Peugeot 504 - 2.0 Coupé 5 bak. Zeldzame 1ste serie
Algemeen
Prijs | € 24.745 |
Bouwjaar | Juni 1970 |
Kilometerstand | 43.216 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | AL-89-25 |
Datum deel 1 | 30-06-1970 (import) |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 81 kW (110 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1971 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Blauw metallic |
Gewicht | 1210 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1973 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Alarm
- Startonderbreker
- Lichtmetalenvelgen
Extra informatie
Algemene informatie
Constructiejaar: 1970
Technische informatie
Topsnelheid: 179 km/u
GVW: 1.310 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieur: darkBlue, Velours
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
- Lederen stuurwiel
- Metallic lak
- Reservewiel
- Sperdifferentieel
- Sportpakket
= Bijzonderheden =
Schitterende 504 coupé uit de 1ste en mooiste serie. Voorzien van uitgebreide historie zoals heel veel onderhoudsfacturen en APK formulieren. Nieuw geleverd in Seregno en na vele zonnige jaren is de 504 in 2005 naar Nederland ingevoerd door een Peugeot liefhebber.
De zeldzame coupé is in Nederland in 2015 professioneel overgespoten in de originele kleur “Bleu Vert Métallisé 1305" en de kwaliteit van het spuitwerk is van een hoog niveau. De metallic lak ziet er heel strak uit met een diepe glans. Het is sowieso een geweldige kleur, zeker in combinatie met het blauwe interieur. Ook dankzij de 15" Cromodora lichtmetalen velgen ziet het er gewoon top uit. De mooie TRX look-a-like velgen zijn gelukkig geschikt voor normale banden en voorzien van Michelin Cross Climate banden met sneeuwvlok op de wang. Heel handig voor een winter rally!
Dankzij de Dinitrol behandeling in het verleden is de auto keihard en gortdroog. Sowieso gebruikte ze tijdens het bouwen van de 1ste serie kwalitatief hoogwaardiger staal en waren ze daardoor beter bestand tegen roest. Door kostenbesparingen werd het daarna helaas slechter.. De body is ontworpen en gebouwd door Pininfarina, en na al die jaren blijft het een tijdloos elegante beauty. Wat een meesterwerk; stijlvol en nooit opdringerig.
Het interieur is origineel, de blauwe velours bekleding zit mooi stroef en de stoelen en achterbank zien er netjes uit. De stoelen zijn in het verleden nieuw gevuld en zitten opvallend stevig. De bekleding is niet verkleurd en dat is heel bijzonder na 54 jaar. Dat is zelfs uitzonderlijk zeldzaam, en een teken dat de 504 veel binnen heeft geslapen. Op de linker rugleuning zit een plek die aandacht verdiend. De hemelbekleding is opvallend netjes en hangt mooi strak. Het dashboard is aangepast voor het rijden van serieuze rally’s en er is een hoofdstroomschakelaar gemonteerd. Alle meters werken zoals het hoort en ook de elektrisch bedienbare ramen doen het.
De 504 is niet alleen uitstekend onderhouden, er zijn ook veel zaken aangepast en verbeterd waardoor de auto nog leuker stuurt en klaar is voor elke rally. Er zijn facturen aanwezig met een waarde van € 23.740.- en alles is uitstekend gedocumenteerd. Naast het reguliere onderhoud zijn de volgende zaken vervangen of rally geprepareerd: Hydraulische handrem, sper differentieel, aangepaste bedrading met 12V usb, massa-schakelaar en kaartleeslamp, heavy duty koeling, elektrische benzinepomp, 80A dynamo, nieuwe schokbrekers, wiellagers, stuurkogels, de genoemde Michelin banden, nieuwe sportuitlaat, gereviseerde wielophanging en nog veel meer. Ook sleepogen voor en achter Cibie verstralers, gedeelde + originele voorbumper, etc, etc.
De originele injectiemotor is vervangen door een 4 cilinder met 5 bak uit de 505. Zoals u weet hebben de klassieke Peugeot motoren een uitstekende reputatie; sterk, betrouwbaar en toen modern en zuinig. En dankzij de nieuwe carburateur heeft u minder onderhoudskosten en minder zorgen. Door de 5 bak maakt de 504 weinig toeren op de snelweg, dus uitstekend geschikt voor lange afstanden. Het rijden is trouwens heerlijk dankzij de volledig onafhankelijke wielophanging en de uiterst soepele vering.
De 504 was de auto van het jaar in 1969. Deze Franse Mercedes stond technisch ver boven de andere middenklasse concurrenten. De sedan en stationcar waren heel lang de best verkochte middenklasse auto's in Europa. Nu zijn er bijna geen exemplaren meer, want de 504 was een populaire export auto naar Afrika. De coupé was toen al exclusief en uiterst zeldzaam en deze C12 is bijna niet meer te vinden.
U bent van harte welkom in Naarden bij Your Classic Car, bijna direct aan de snelweg A1. Wij zijn flexibel en ook buiten de gangbare kantoortijden bereikbaar, bijvoorbeeld via Whatsapp. Uw inruilauto is welkom en wij berekenen geen afleveringskosten. Daarnaast hebben wij uitgebreide ervaring met de import en export van auto's en maken graag een complete offerte inclusief al uw extra wensen zoals exportdocumenten, een 14 daags kenteken inclusief groene kaart of transport tot aan uw voordeur. Kijk ook eens naar de reviews op onze contact & reviews pagina.
Hoeveel kost een Peugeot 504 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.