
Nissan LEAF - Acenta 30kW startactieradius 188 km (100% geladen)
Algemeen
Prijs | € 6.999 |
Bouwjaar | Maart 2017 |
Kilometerstand | 194.500 km |
Brandstof | Elektrisch |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 03 juni 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | NR-600-K |
Datum deel 1 | 31-03-2017 |
Topsnelheid | 144 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 11,50 sec |
Motorvermogen | 80 kW (109 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | A |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1425 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 2015 |
Meer modelinformatie |


Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Regensensor
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Achterbank neerklapbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Zonnepaneel
- Stuurverwarming
- Keyless entry
- Achteruitrijcamera
Extra informatie
Dit is de Acenta-uitvoering met een 30 kWh batterijpakket en een flink aantal extra opties bovenop de standaarduitrusting. Zo beschikt de auto over:
- een laadkabel voor openbare AC-laders,
- een 230V (stopcontact) lader,
- een zonnepaneel,
- stoel-, achterbank- en stuurverwarming,
- en een achteruitrijcamera.
Daarnaast is de auto uiteraard voorzien van Keyless Entry, lichtsensoren en regensensoren.
Waarom hebben we deze auto aangeschaft?
We hebben de auto relatief recent gekocht vanwege de hoge actieradius en de gunstige prijs in vergelijking met andere Nissan Leafs die online worden aangeboden. Een Nissan Leaf met een aantoonbaar goede accugezondheid en actieradius kost vaak meer dan €10.000. Vergelijkbare auto's (gen 1 of 2) staan op dit moment te koop tussen €6000-€9500 euro, maar hebben een veel lagere startactieradius bij 100% geladen (vaak onder de 100 km), ondanks dat ze minder kilometers gereden hebben.
Een belangrijke tip bij de aanschaf van dit soort auto's: vraag altijd naar een foto van de startactieradius bij 100% geladen. Op die manier kun je ook zien hoeveel van de 12 accublokken er nog beschikbaar zijn. Dit is een indicatie van de accugezondheid. Deze auto heeft 9 van de 12 blokjes, wat de relatief hoge actieradius verklaart en aangeeft dat de accu op een gezonde manier is gebruikt en opgeladen.
Actieradius en prestaties
Op één van de foto's is te zien dat de actieradius 188 km bedraagt bij een volle accu en een buitentemperatuur van 2 graden. Afhankelijk van de omstandigheden varieert dit soms tussen 172 en 188 km. In de zomer ligt de startactieradius aanzienlijk hoger. Wij gebruiken de auto uitsluitend voor woon-werkverkeer.
Onze ervaringen met de actieradius in de praktijk:
Situatie 1 (zie foto's):
- Accu: 100%
- Buitentemperatuur: 2 graden
- Actieradius bij vertrek: 188km
- km-stand: 194.904
- Verwarming uit, stuur- en stoelverwarming aan
- Afstand naar werk: 29 km (98% snelweg)
- Snelheid: 90-95 km/u
- km-stand bij aankomst: 194.933
- Accu % bij aankomst werk: 82%
- Verwachte actieradius bij aankomst werk: 159 km
- Werkelijke actieradius bij aankomst werk: 149 km
- Actieradiusverlies: 10 km (5,3%)
Terugweg
- Accu: 82%
- Buitentemperatuur: 2 graden
- Actieradius bij vertrek: 149 km
- km-stand bij vertrek: 194.933
- Verwarming uit, stuur- en stoelverwarming aan
- Afstand naar huis: 29 km (98% snelweg)
- Snelheid: 90-95 km/u
- Accu % bij thuisaankomst: 63%
- Verwachte actieradius bij thuisaankomst: 120 km
- Werkelijke actieradius bij thuisaankomst: 115 km
- Actieradiusverlies: 5 km (3,4%)
Situatie 2:
- Accu: 95%
- Buitentemperatuur: 0-2 graden
- Actieradius bij vertrek: 177km
- Verwarming aan
- Afstand naar werk: 37 km (98% snelweg)
- Snelheid: 100-105 km/u
- Accu % bij aankomst werk: 66%
- Verwachte actieradius bij aankomst werk: 133 km
- Werkelijke actieradius bij aankomst werk: 102 km
- Actieradiusverlies: 31 km (18,2%)
Terugweg:
- Buitentemperatuur: 2-4 graden
- Accu: 66%
- Startactieradius: 102 km
- Verwarming aan
- Afstand naar huis: 37 km (98% snelweg)
- Snelheid: 100-105 km/u
- Accu % bij aankomst thuis: 21%
- Verwachte actieradius bij aankomst thuis: 65 km
- Werkelijke actieradius bij aankomst thuis: 38 km
- Actieradiusverlies: 27 km (26,5%)
Gemiddeld verbruik: 14,3 kWh per 100 km
Als je dus met verwarming aan rijdt en gemiddeld 100-105 km/u rijdt, verlies je over de hele rit ca. 34% van je actieradius. Rij je echter 90-95 km/u, zonder verwarming aan, wel met stuur- en stoelverwarming, is je verlies ca. 3-5%. Let wel, dit wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door snelwegkilometers, meer luchtweerstand en het koude weer. We hebben geen ervaring met alleen rijden in dorpen of steden, maar in dat soort omstandigheden zal de startactieradius en het werkelijke bereik veel hoger zijn.
Waarom bieden we de auto toch te koop aan?
We rijden dagelijks 75 km, en met het koude weer en de verwarming aan vinden we het prettiger om iets meer actieradius over te houden dan de 37 km die we nu vaak hebben bij thuiskomst.
Als we een geschikte koper vinden, doen we de auto weg. Vinden we die niet, dan blijven we er gewoon mee rijden. Doe een goed bod!
Hoeveel kost een Nissan LEAF verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.