
Morgan 3Wheeler - Vanderhall Venice
Algemeen
Prijs | € 36.900 |
Bouwjaar | Juli 2020 |
Kilometerstand | 18.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Ja |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | HHL-38-V |
Datum deel 1 | 30-06-2020 |
Motorvermogen | 136 kW (185 pk) |
Aantal deuren | 1-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1490 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart (Mat) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 672 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Vergelijkbare Morgan 3Wheeler occasions

Opties & accessoires
- ABS
- ESP
- Startonderbreker
- Traction Control
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
Extra informatie
Vanderhall is een Amerikaanse autoproducent van unieke drie-wielige motorvoertuigen.
Ze onderscheiden zich van bijvoorbeeld een Polaris Slingshot, de Morgan Tricycle en de Canam Spyder wat ook driewielige motorvoertuigen zijn door zijn unieke concept en voorwielaandrijving. De andere genoemde 3 zijn achterwiel aangedreven wat inhoudt dat het ene smalle bandje achter voor alle grip van aandrijving maar vooral ook in de bochten de auto goed bestuurbaar moet houden. Mijn ervaring is dat dat bij die drie niet altijd een pretje is met gevolgen van dien.
De Complete aandrijflijn van de Vanderhall Venice is afkomstig van de General Motors fabriek in de USA en wordt in meerdere Amerikaanse merken al jarenlang succesvol gebruikt.
Het gaat om een 1500cc 4-cylinder in lijn motor met een turbo voor maximale prestaties en veel koppel. Hij levert dan ook 185 PK (136Kw) en doordat hij is uitgerust met Traction Control krijg je dat vermogen, ook in deze lichte auto (<700Kg) goed en betrouwbaar op de weg.
Wat ook zeker helpt is de 6-versnellingsautomaat die je desgewenst ook met de hand kan bedienen via de stuurbediening.
Het ruggengraat chassis is volledig van dik Aluminium en is supersterk.
De composiet bodypanelen (in dit geval professioneel gewrapt met zwarte Carbon folie, staat erg stoer) met de ‘boattail’ achterkant laten het slanke silhouet mooi uitkomen en de ongelofelijk brede (285mm) achterband en de verzonken lichtunits achter laten hem er extra duister uitzien!
De voorkant is al even inventief, hij heeft qua neus wel iets weg van klassieke Lotus en Donkervoort modellen, maar ook hier is alles anders dan bij een normale auto.
Doordat hij als ‘trike’ bij de RDW is geclassificeerd hoeft hij aan heel beperkte regelgeving te voldoen wat geresulteerd heeft in koplampen en knipperlichten (alles in LED) die verzonken achter de zwarte aluminium grille verschuild liggen wat hem een sinistere aanblik geeft.
Hij staat op Vanderhall’s eigen lichtmetalen wielen met zgan banden.
Ook aan comfort is gedacht, de vorige eigenaar heeft geopteerd voor een langere polycarbonaat voorruit zodat je (nog) meer uit de wind zit, hij heeft een goede kachel, verwarmde stoelen, in hoogte en diepte verstelbaar sportstuur met schakelknoppen, heeft Cruise Control voor lekker ontspannen rijden en naar muziek luisteren doe je via de ingebouwde bluetooth met goede speakers en extra versterker die je koppelt aan je GSM.
Het bruine interieur is van een leerachtig materiaal wat goed schoon te houden en en is in deze Venice in erg goede staat met nauwelijks slijtage.
Hij heeft ook maar 18000 km gereden in zijn 4-jarig bestaan.
Goed om te weten is dat de laatste fabrieksupdates allemaal zijn uitgevoerd waardoor hij helemaal up-to-date is
Beleef het kartgevoel in deze unieke Vanderhall Venice, hij rijdt supersportief en comfortabel.
Er staan 4 Vanderhall’s te koop in Europa, de goedkoopste is 45000 euro en staat in Frankrijk. De voormalige NL importeur heeft er nog 4 staan tussen 50000 en 65000 euro.
Deze, in nieuwstaat verkerende Venice, met alle genoemde opties, kost je 36900 euro,
Ruim 10000 euro minder dan de Franse occasion.
NL kenteken is net binnen en heeft net een nieuwe APK.
Indien hij verkocht wordt naar het buitenland is de prijs 35000 euro (vanwege restitutie BPM)
Vanderhall is an American car manufacturer of unique three-wheeled motor vehicles.
They stand out from, for example, a Polaris Slingshot, the Morgan Tricycle and the Canam Spyder, which are also three-wheeled motor vehicles due to its unique concept and front-wheel drive. The other mentioned 3 are rear-wheel drive which means that the one narrow rear tyre is responsible for all the grip of the drive but especially in the curves must keep the car well steerable. My experience is that with those three it is not always fun with the consequences of it.
The Complete powertrain of the Vanderhall Venice comes from the General Motors factory in the USA and has been successfully used in several American brands for years.
It is a 1500cc 4-cylinder in-line engine with a turbo for maximum performance and high torque. It therefore delivers 185 HP (136Kw) and because it is equipped with Traction Control you get that power, even in this light car (<700Kg) good and reliable on the road.
What also certainly helps is the 6-speed automatic transmission that you can also control by hand via the steering wheel control if you wish.
The spine chassis is made entirely of thick aluminum and is super strong.
The composite body panels (in this case professionally wrapped with black Carbon foil, looks very tough) with the 'boattail' back make the slim silhouette stand out beautifully and the incredibly wide (285mm) rear tire and the sunken light units at the back make it look extra dark!
The front is just as inventive, it has a bit like classic Lotus and Donkervoort models in terms of nose, but here too everything is different than with a normal car.
Because it is classified as a 'trike' at the RDW, it has to comply with very limited regulations, which has resulted in headlights and flashing lights (all in LED) hidden behind the black aluminum grille, which gives it a sinister sight.
He is on Vanderhall's own alloy wheels with almost new tires.
Comfort has also been thought of, the previous owner has opted for a longer polycarbonate windshield so that you are (even) more out of the wind, it has a good heater, heated seats, height and depth adjustable sports steering wheel with shift knobs, has Cruise Control for relaxing driving and listening to music you do via the built-in bluetooth with good speakers and extra amplifier that you connect to your mobile phone.
The brown interior is made of a leather-like material that is easy to keep clean and is in very good condition in this Venice with hardly any wear.
He also drove only 18,000 km in his 4 year excistence.
Good to know is that the latest factory updates have all been carried out so it is completely up to date
Experience the karting feeling in this unique Vanderhall Venice, it rides super sporty and comfortable.
There are 4 Vanderhall's for sale in Europe, the cheapest is 45000 euros and is located in France. The former NL importer still has 4 of them between 50,000 and 65,000 euros.
This Venice, in new condition, with all the options mentioned, will cost you 36,900 euros,
More than 10,000 euros less than the French occasion.
If sold outside of the netherlands, the price is 35000 euro (due to luxury tax that is refunded upon export)
Hoeveel kost een Morgan 3Wheeler verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.