Let op! Geld lenen kost geld
MG A 1500 - MGA Roadster - AutoWereld.nl
 

MG A 1500 - MGA Roadster

1957, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Blauw
€ 29.900
19.486 km

Algemeen

Prijs € 29.900
Bouwjaar 1957
Kilometerstand 19.486 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen -
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders -
Cilinderinhoud -
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Blauw
Oorspronkelijke kleur Licht blauw
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Classic Park
Koppenhoefstraat 14

5283VK Boxtel

0411605000

www.classicpark.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Tellerstand: 12.108 mijlen
Interieurkleur: Ivoor
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 0001460

Deze origineel linksgestuurde MG MGA 1500 Roadster is op 20 augustus 1957 nieuw geleverd in de Verenigde Staten. Later is de auto naar Duitsland geëxporteerd en in 1995 is de MG naar Nederland gehaald. Daar is hij gedurende 10 jaar uitvoerig gerestaureerd. De auto heeft nog steeds de originele kleurstelling waarmee deze uit de fabriek kwam, namelijk Glacier Blue met een ivoorkleurig interieur. Tijdens de restauratie is de auto ook uitgevoerd met een 1800 cc motor uit een MG B voor betere prestaties. De roadster bevindt zich in zeer goede technische en cosmetische toestand en is de perfecte auto voor toertochten, klassieke rally’s en mooie zomerdagen.

De MGA is een van de eerste nieuwe naoorlogse sportauto’s van MG. In 1955 werd de MGA op de Frankfurt Motor Show geïntroduceerd als vervanger voor de vooroorlogse MG TF Midget. Tussen 1955 en 1962 werden er in totaal 101.081 MGA’s geproduceerd.
Het design van de MGA komt uit 1951 toen MG-designer Syd Enever een gestroomlijnde body ontwierp voor de MG TD van George Philips om te racen tijdens de 24 uur van Le Mans. Het probleem met de TD was de hoge zitpositie van de chauffeur. Dit kwam doordat het nauwe chassis van de TF een diepere zit niet toestond. Een nieuw chassis werd ontworpen waar de vloer aan de onderkant van het frame werd vastgemaakt, waardoor een aerodynamischer design mogelijk was. Het idee werd in eerste instantie door de CEO van BMC Leonard Lord afgewezen, omdat deze een deal had gesloten om de nieuwe Austin-Healey’s te gaan bouwen. Toen de verkoop van de traditionele MG-modellen flink daalde, werd toch besloten om de MGA te produceren.
De naam MGA werd gekozen omdat deze auto een nieuwe lijn van sportauto’s moest introduceren. De auto kreeg ook de nieuwe BMC B-series motor waardoor een lagere motorkap mogelijk was. De MGA cabriolet werd ook uitgerust zonder deurgrepen aan de buitenzijde voor de aerodynamica en een lager gewicht. De BMC B-series motor was in eerste instantie een 1489cc 4-cilinder motor met 2 SU H4 carburateurs die eerst 68 en later 72 PK produceerde. Gekoppeld aan een handgeschakelde viertraps versnellingsbak accelereerde de auto van 0-97 km/h (0-60 mph) in 16 seconden met een top snelheid van 158 kilometer per uur. Destijds kostte een MGA £844, de equivalent van ongeveer €90.000 vandaag de dag.

Hoeveel kost een MG A 1500 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Classic Park

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken