Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - AMG 55 - VAT - Designo -
Algemeen
Prijs | € 72.500 |
Prijs excl. BTW | € 59.966 excl. BTW |
Bouwjaar | 2007 |
Kilometerstand | 58.814 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | GFB-80-S |
Datum deel 1 | 30-06-2007 (import) |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,50 sec |
Motorvermogen | 380 kW (517 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 5439 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Mocca Black Designo (zwart metallic) |
Gewicht | 1988 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 7 |
Introductiejaar | maart 2006 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Panoramadak
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Extra informatie
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 255/40 R18
Bandenmaat achter: 285/35 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten en gewichten
GVW: 2.205 kg
Afmetingen (LxBxH): 454 x 182 x 130 cm
Wielbasis: 256 cm
Interieur
Interieurkleur: Porcelain Designo
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,5 l/100km (1 op 7,4)
Emissieklasse: Euro 4
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 369 - € 404 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Audio-navigatie full map
- Autotelefoonvoorbereiding
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Buitenspiegel automatisch dimmend
- Carbonafwerking interieur
- Cd-wisselaar
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Lederen stuurwiel
- Lederen versnellingspook
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Stuur verstelbaar
- Stuurwiel multifunctioneel
Exterieur
- AMG-styling
- Bi-xenon koplampen
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dimlichten automatisch
- Elektrisch bedienbare kap
- Elektrisch glazen panorama-dak
- Keyless entry
- Koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 18"
- Metallic lak
Veiligheid
- Active Cornering Enhancement (ACE)
- Airbag passagier
- Cruise control adaptief
- Electronic Brake Distribution (EBD)
- Parkeersensor achter
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- Central Locking
- Windscherm
= Bijzonderheden =
English/German Below.
Cheaper than a divorce attorney and quite a bit faster too! -
Mercedes levert nog steeds (gelukkig) dikke V8 AMG modellen, al zijn ze minder dik dan vroeger. Zelfs de G63 AMG moet het tegenwoordig doen met een zwaar geblazen 4.0 liter. Wat ons betreft was dit vroeger veel beter.. Toen was er nog de SL55 AMG met een motor die de naam niet deed misleiden; een 5.4 liter grote M113 onder de kap met 501 Stuttgartse paarden. De krachtbron die overigens ook in de SLR McLaren te vinden was, met ruim 600 trappelende paarden.
Het geluid van een 'wat oudere' AMG vinden wij fenomenaal. Zodra de toerenteller richting de 6000 toeren per minuut schiet, word je beloond met een machtige combinatie van gebulder en gehuil. Alle stigma's rondom de auto zijn verdwenen en iedereen wordt het langzaam met elkaar eens; dit is een geliefde young timer. Een perfecte combinatie als je het ons vraagt; het fijne van tegenwoordig (alle denkbare moderne comfort opties; airco, stoelverwarming, elektrische stoelen en -dak), maar met het 'oudere' echte AMG-DNA.
Onze SL55 AMG onderscheidt zich uiteraard nog verder van de rest met zijn prachtig, distinctieve kleuren samenstelling (Designo Mocca Black exterieur met 2 kleurig volledig leer interieur ) en een zeer unieke kilometerstand. Alles functioneert zoals we gewend zijn van een Mercedes. Kortom; een van de beste AMG's ooit gemaakt!
Wie mogen we als nieuw clublid verblijden met deze prachtige Silver Arrow?
--
English.
Cheaper than a divorce attorney and quite a bit faster too! -
Mercedes still (thankfully) delivers beefy V8 AMG models, although they’re a bit less beefy than they used to be. Even the G63 AMG now has to make do with a heavily turbocharged 4.0-liter engine. In our opinion, things were much better in the past... Back then, there was the SL55 AMG with an engine that lived up to its name: a massive 5.4-liter M113 under the hood, producing 501 Stuttgart horses. This powertrain, which could also be found in the SLR McLaren, packed over 600 galloping horses.
We find the sound of an 'older' AMG phenomenal. As the rev counter approaches 6,000 RPM, you're rewarded with a mighty blend of roar and howl. All the stigmas surrounding the car have faded away, and people are slowly coming to an agreement: this is a beloved youngtimer. It's the perfect combination if you ask us; the convenience of today (with all imaginable modern comfort options like air conditioning, heated seats, electric seats, and roof), but with the 'older' true AMG DNA.
Our SL55 AMG further distinguishes itself from the rest with its stunning, distinctive color combination (Designo Mocca Black exterior with two-tone full leather interior) and a very unique mileage. Everything works as we’ve come to expect from a Mercedes. In short, one of the best AMG's ever made!
Who can we welcome as the new club member, thrilled with this beautiful Silver Arrow?
--
German.
Billiger als ein Scheidungsanwalt und deutlich schneller noch dazu! -
Mercedes liefert glücklicherweise immer noch kräftige V8 AMG-Modelle, auch wenn sie heute etwas weniger kräftig sind als früher. Sogar der G63 AMG muss sich mittlerweile mit einem stark aufgeladenen 4,0-Liter-Motor begnügen. Unserer Meinung nach war das früher viel besser... Damals gab es noch den SL55 AMG mit einem Motor, der seinem Namen alle Ehre machte: einem massiven 5,4-Liter M113 unter der Haube, der 501 Stuttgarter Pferdestärken liefert. Diese Antriebseinheit fand sich übrigens auch im SLR McLaren, mit über 600 galoppierenden Pferden.
Wir finden den Klang eines 'etwas älteren' AMG phänomenal. Sobald der Drehzahlmesser die 6.000 Umdrehungen pro Minute erreicht, wirst du mit einer mächtigen Mischung aus Brüllen und Heulen belohnt. Alle Stigmen rund um das Auto sind verschwunden, und langsam sind sich alle einig: dies ist ein beliebter Youngtimer. Für uns die perfekte Kombination: Der Komfort von heute (mit allen erdenklichen modernen Komfortoptionen wie Klimaanlage, Sitzheizung, elektrischen Sitzen und -Dach), aber mit dem „älteren“ echten AMG-DNA.
Unser SL55 AMG hebt sich natürlich noch weiter ab durch seine wunderschöne, unverwechselbare Farbkombination (Designo Mocca Black Exterieur mit zweifarbigem Vollleder-Interieur) und einer sehr einzigartigen Kilometerleistung. Alles funktioniert wie man es von einem Mercedes gewohnt ist. Kurz gesagt: einer der besten AMG, die je gebaut wurden!
Wen dürfen wir als neues Clubmitglied mit diesem wunderschönen Silver Arrow erfreuen?
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.